Duikforum Duikforum Reizen thailand, info graag

• Creator
    Discussie

dennisv
    Participant

Ik ga in oktober ‘waarschijnlijk’ eens in thailand gaan duiken maar heb geen idee wat er goed is.

Iemand advies ?

Dank bij voorbaat
    Dennis

• thailand, info graag

stevenl reageerde 15 jaar, 7 maanden geleden 12 Leden · 17 Reacties
  • Hans Nuytten

Deelnemer
    21 april 2006 om 14:07

Hallo dennisv,

Bekijk deze website maar eens:http://www.aladdindivecruise.de
    Dit duikcentrum staat op mijn lijstje voor volgend jaar(2007).
    Heb op het Duitse duikforum (Taucher.Net)positieve commentaren gelezen over
    dit duikcentrum.
    Je kunt ze via e-mail in het nederlands aanschrijven.
    Hun prijzen voor “Live-aboards” naar de Similan eilanden zijn gunstig.

Met de duikgroeten van,

Hans

• frank707

Deelnemer
    21 april 2006 om 22:10

Hallo Dennis,
    Duiken bij Phuket is zeker de moeite waard shark-point reef kah doc may en anemoon-reef
    zijn zeker aan te raden ! Voor een live-aboard zou je wel eens heel erg vroeg in het seizoen kunnen zitten .
    Dat zou ik zeker even goed uitzoeken ik was er vorig jaar tot half november en dat was redelijk frisjes en grauw. Maar elk jaar is natuurlijk anders.
    Veel plezier Frank

• stevenl

Deelnemer
    22 april 2006 om 06:21

Hallo Dennis,

October is de maand waarin het liveaboard seizoen weer oppikt na een paar maanden vrijwel stilgelegen te hebben. Dat betekent dat er boten zijn die al beginnen en andere boten die nog niet gaan.
    Op http://www.thailand-scuba.com/similans.php vind je een uitgebreid overzicht van de mogelijkheden.

Andere plekken die zeer de moeite waard zijn: Hin Daeng en Hin Muang (maar waarschijnlijk kom je net te vroeg voor deze plaatsen), Shark Point, Anemone Reef, King Cruiser, Bida Nai, Bida Nok, Racha Noi etc. Dus ook naast liveaboards zijn er prima dagtrip bestemmingen.

Dit zijn allemaal bestemminge in de Andaman Zee. Aan de andere kant van Phang Nga ligt de Golf van Thailand. Het duiken is hier een stuk minder dan in de Andaman Zee, toch gaan veel mensen hier naar toe tussen Mei en October, als het weer in de Golf meestal beter is dan in de Andaman Zee. October is een overgangsmaand voor het weer, dus het heeft weinig zin om naar de Golf te gaan: duiken in de Andaman Zee is beter, weer is meestal vergelijkbaar.

Zoals Frank zegt: vorig jaar was het grauw in November, de wisseling van de seizoenen was toen erg laat, normaal gesproken is November prima en October de overgangsmaand.

Veel plezier.

• Pladijs

Deelnemer
    22 april 2006 om 16:40

misschien wat uitstellen tot in november /oktober is een overgangsmaand/
    wervelstormen enz….+ sterke parapluu ;voor te duiken no problem clubs in overvloed.

• dennisv

Deelnemer
    22 april 2006 om 23:12

klinkt degelijk advies, ik denk van uit te stellen.

Regen genoeg gezien dit jaar.

Alvast bedank voor de input en ik zal zeker die sites nakijken.

Bedankt,
    Dennis

• ladymorfeus

Deelnemer
    3 mei 2006 om 20:50

Ga vooral niet naar Ko Tao… Dat eiland is een gigantische duikfabriek waar de studenten van de open water cursus hun examenvragen mee naar huiskrijgen zodat iedereen zeker in z’n examen slaagt en de instructeurs hun commissie op zak hebben. Vond er nix aan.
    Een liveaboard naar de Similans en de Surin Eilanden daarentegen… Een absolute aanrader. Schitterende koralen, gigantische veel vis, manta’s, walvishaaien (de dag voor dat ik er geweest ben én de dag na dat ik er geweest ben grrrr).
    De duiken die ik gedaan heb vanuit Ko Chang waren ook best leuk…
    Veel plezier, maar ik zou inderdaad een andere periode kiezen. Oktober sluiten trouwens te meeste duikcentra en verschillende hotels. Zeker aan de oostkant van Tailand!

• dennisv

Deelnemer
    3 mei 2006 om 20:54

thanks !

• janderycke

Deelnemer
    3 mei 2006 om 22:33

Ik vond koh tao wel leuk ! Hangt een hele relaxe sfeer daar, iedereen komt er idd om te duiken , maar dat maakt het juist leuk…
    Een paar leuke sites daar ook, als je tijd genoeg hebt zou ik er zeker heen gaan…

groeten jan

• Admin

Beheerder
    3 mei 2006 om 23:15

Binnekort gaat er een belgische duikschool open : Dive on samui ,weldra meer nieuws …..

• plonske

Deelnemer
    19 juni 2007 om 06:33

Als je nu naar Samui of Koh Tao wenst te gaan duiken, neem contact op met mij, ben de enige Belg hier op t eiland die zich bezig houd met duiken.

Info via e-mail

Cheers Plonske

• The Unseen

Deelnemer
    30 juni 2007 om 23:15

Dag Plonske,

Begrijp best dat je reklame wil maken voor eigen winkel, maar dan wel eerlijk blijven he.
    Ik denk zeker niet dat jij de enige Belg bent die zich hier (op Koh Samui) bezig houd met
    duiken.Ik denk dat hier zelfs een belgische duikschool is Dive on Samui of zo ??
    Laat me weten als ik me vergis.

Gegroet,

Frank

• blennyke

Deelnemer
    1 juli 2007 om 12:34

Dennis,

Ik ben er eens in september en in februari geweest…
    Een HEEL groot verschil!!!
    Slechte zichtbaarheid, wind , regen, we hebben toen alles wel tegen gehad in September!!!
    Er waren ook nog wel wat warme dagen maar toch…

De keer in februari daarentegen was aangenaam warm, zichtbaarheid dubbel zo ver…
    Toen heb ik ook de Similans gedaan, manta’s , bladvis, harlekijngarnalen bij Richelieu
    Rock…
    Bij de dagtrips waren Shark Point en Anemone Reef echte aanraders…
    De Kingcruiser (wrak) is ook eens de moeite waard!
    Helaas in Februari eens zoveel duikers…

Greetzzz

Gino

• plonske

Deelnemer
    1 juli 2007 om 17:51

@ The Unseen

Heb ik dan iets over het hoofd gezien? Of vergis ik me?

Groetjes

Gunter,

• stevenl

Deelnemer
    2 juli 2007 om 06:10

Blennyke,

Beide keren Andaman Kust geweest? Er is namelijk ook een groot verschil in weer tussen de Golfeilanden en de Andaman Kust.

September is de slechtste maand aan de Andaman Kust, maar: zicht kan nog prima zijn, net als in het hoogseizoen het zicht slecht kan zijn. De seizoenen hebben hier, in tegenstelling tot wat de meste mensen denken, vrijwel geen invloed op het zicht.

• Kaat

Deelnemer
    2 juli 2007 om 09:55

Hey,

Ben begin April (2007) naar Koh Samui geweest, heb daar gedoken met EasyDivers, dat was heel goed (schitterend zicht en veel gezien), heel fijn duiken gedaan.

Greetz

• blennyke

Deelnemer
    3 juli 2007 om 07:39

Nee, enkel Andaman Kust…
    Wel beide keren dezelfde plaatsen…
    En september viel echt niet mee toen! Woelige zee , slecht zicht…
    De King Cruiser viel nauwelijks te beduiken!
    Mijn ervaring dus, liever in september niet gaan…

Kan natuurlijk zijn dat je er goede dagen hebt maar dat is dan “mijn” ervaring weer niet hé

2de keer in februari dan, op de King Cruiser ben ik zelfs door de kapteinshut gegaan om een dikke parelmurene te fotograferen, was wel nipt moet ik zeggen…
    Mooie scholen vis rond het wrak, murenes, toen zijn we ook binnenin het ruim kunnen gaan.
    En platte zee, prachtig zicht…
    En bijna geen luipaardhaaien gezien door de massa duikers!
    Die hadden we in September dan weer wel :-))))

Greetzzz

Gino

• stevenl

Deelnemer
    4 juli 2007 om 06:49

Daarom duik ik zelf liever in het laagseizoen, maar: September is veelal nat, dus niet de beste maand.

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader