Duikforum Duikforum Reizen phuket

• Creator
    Discussie

dsdduiker
    Deelnemer

we gaan met ons tweetjes in augustus rond Phuket duiken. Heeft iemand suggesties over duikplekken die we zeker moeten doen en met welke duikschool?

• phuket

frank707 reageerde 16 jaar, 9 maanden geleden 6 Leden · 9 Reacties
  • stevenl

Deelnemer
    22 april 2006 om 09:29

Duikschool is erg gemakkelijk (maar ik ben wel erg bevooroordeeld: Sea Bees kata, http://www.phuket-scuba.com, enige Nedrlandstalige duikschool op Phuket).

Wat bertreft de duikplekken: Shark Point, Anemone Reef (mijn persoonlijke favoriet), King Cruiser, Koh Doc Mai, Bida Nai, Bida Nok, Racha Noi, Racha Yai om rustig te wennen.

Probeer ook een dagtrip te maken naar de Similans, is weliswaar een behoorlijke afstand maar zeer de moeite waard. Het is nu nog niet bekend welke dagtrips in de zomer beschikbaar zullen zijn, maar ik verwacht dat er wel een paar door zullen gaan met trips.

• blenny

Deelnemer
    22 april 2006 om 10:47

Kan alleen maar bevestigen wat Steven heeft aangeraden…

Zeker doen , shark point en anemone reef.

King cruiser is ook heel mooi.

Probeer ook bij de Similans te geraken; Zeker manta’s en heel misschien walvishaaien.

Bij Richelieu Rock(aanrader) heb ik de harlekijngarnaal gezien…

Ik heb alles met Dive Asia geboekt. Prima service en niet te volle boten.

Greetz

Gino

• Grazy Seahorse

Deelnemer
    22 april 2006 om 10:59

EN NIET MET JE ZURE HANDEN AAN DIE WALVISHAAIEN KOMEN,HEE!!!!!!!!!!

• janderycke

Deelnemer
    22 april 2006 om 13:14

thailand is zeker,zeker de moeite om te duiken , heb er 100 percent van genoten , probeer als je de kans ziet ook de golf van thailand te duiken, helemaal anders wel dan de andamaanse kust , maar ook zeker de moeite. Koh tao bijvoorbeeld , heel relax en aangenaam duiken !!!
    geniet ervan…

• dsdduiker

Deelnemer
    24 april 2006 om 13:35

ok dus als ik het goed begrijp is dive asia zeker de moeite waard nu is het dan nog aan Stevenl om mij te overtuigen met seebeeskata te duiken. Stevenl kan ik bij jou terecht om een prijs overeen te komen voor pakket of trips?

• frank707

Deelnemer
    24 april 2006 om 17:24

“Quote “Probeer ook bij de Similans te geraken; Zeker manta’s en heel misschien walvishaaien.
    The similans zijn wel mooi en inmiddels toch al een paar dagen gedoken en nog geen manta’s of walvishaaien gezien … ( wel een keer bij koh doc mai , maar dat geloofd ook niemand )
    Groeten Frank

• stevenl

Deelnemer
    25 april 2006 om 05:34

Voor de meeste mensen bestaan de Similans uit de Similan Eilanden, Koh Bon, Koh Tachai en Richelieu Rock. En afhankelijk van de tijd van het jaar bij Koh Bon: manta roggen, normaal gesproken van Februari t/m April vrijwel gegarandeerd.

Bij Richelieu Rock een kansje op walvishaaien.

En klopt, soms zien we ze ook ergens anders. Ik heb zelf een keer een walvishaai gezien bij Anemone Reef en tussen Phi Phi en Shark Point, een manta die met 3 walvissen aan het spelen wat bij Racha Yai, dus je weet nooit wat je ergens ziet.

dsdduiker: natuurlijk kan dat, stuur me even een emailtje met in ieder geval het aantal dagen dat je denkt te duiken, en we kunnen een leuk pakketje voor je maken.

• blenny

Deelnemer
    25 april 2006 om 17:47

Tja, een beetje geluk hoort er ook wel bij….

Ik heb er in februari 2001 een duik gemaakt in het blauw en er bleven 6 manta’s mooi rond ons cirkelen…

Nu in februari in Mozambique geweest, de place to be voor manta’s en walvishaaien en daar hebben we er slechts enkele gezien vanwege het slechte weer waarschijnlijk…

De week na ons zijn de mensen van duikmagazine daar geweest en toen hebben ze een nieuw record aan walvishaaien en manta’s geteld…

Dus Frank, pech en geluk kan soms op een klein plaatsje liggen, niks aan te doen…

Geetz

Gino

• frank707

Deelnemer
    25 april 2006 om 21:32

Hoi Gino ,
    Misschien was mijn antwoord wel een beetje te kort door de bocht wat ik aan wilde geven is dat die garantie er niet is en als je zo leest dat het gegarandeerd wodt , kan er iemand behoorlijk teleurgesteld raken.
    Groeten Frank

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader