Duikforum Duikforum Verloren / Gestolen Iets gevonden in Ekeren

• Creator
    Discussie

juan moreno
    Deelnemer

Een wit plastiek tube met gele vloeistof erin gevonden in Ekeren op -9 meter

Lichtstaaf of zoiets.

wat is da en Van wie is da en niet allemaal tegelijk he ?

fotoke

http://www.mijnalbum.nl/Album=L4XBCISW

• Iets gevonden in Ekeren

juan moreno reageerde 16 jaar, 9 maanden geleden 11 Leden · 21 Reacties
  • pyjamaduiker

Deelnemer
    19 april 2006 om 17:43

Is inderdaad een lichtje maar meestal kan je deze maar éénmalig gebruiken ,werken met een chemische reactie van twee stoffen .
    Worden wel eens gebruikt om met een nachtduik aan de achterkant van je fles te bevestigen .

• Dries

Deelnemer
    19 april 2006 om 21:35

Juan

De kans is groot dat die uit mijn jacket gevallen is.
    Hou maar. Ik heb er altijd zo 3 bij voor tijdens een nachtduik en in Egypte.
    Ik zal ze voor mijn reis nog wel eens natellen 😉
    Als je geluk hebt, heb je er een van 30 minuten brandtijd gevonden. Anders de volle 5 minuutjes 🙂

Dries

• juan moreno

Deelnemer
    20 april 2006 om 06:32

Moet je dat eerst in de vriezer leggen of wa.Ik krijg daar geen licht uit,,???

ik ga da gewoon in mijnen duikbak leggen en als je me eens ziet vraag er dan naar. Greetz Moreno

• flitswonder

Deelnemer
    20 april 2006 om 11:51

Breken moet ge da doen . het glas binnenin breken ff schudden en get licht

• Dries

Deelnemer
    20 april 2006 om 12:56

Je moet het staafje gewoon buigen tot het binnenste glaasje breekt. Dan licht het vanzelf op.
    Let wel. Je kan dit maar 1x gebruiken.
    Indien het binnenste staafje reeds gebroken is, is het onbruikbaar geworden en goed voor de vuilbak.

Dries

• Merel

Deelnemer
    20 april 2006 om 13:19

Het is wel chemische afval…

• sid

Deelnemer
    20 april 2006 om 13:28

je kan het ook opladen door er een kwartiertje mee te schudden.

• juan moreno

Deelnemer
    20 april 2006 om 13:47

Ik vind dan al nekker iet (chemisch afval verdommmmmm) terug meenemen naar ekeren en dat nen anderen vind.

• Dries

Deelnemer
    20 april 2006 om 15:43

Indien het er 1 van mij is, kan ik wel verzekeren dat het NIET schadelijk voor het milieu is. Zelfs indien het buitenste buisje open barst is ditniet schadelijk. Het zal zelfs geen vlekken vormen op kledij.

Uiteraard wordt het licht wel opgewekt door een chemische reactie tussen bij vloeistoffen.

Dries

• juan moreno

Deelnemer
    20 april 2006 om 16:18

Je hebt wel een mooie Homepage Dries Proficiat.

• Luc Dupas

Deelnemer
    20 april 2006 om 18:52

> Zelfs indien het buitenste buisje open barst is ditniet schadelijk.
    > Het zal zelfs geen vlekken vormen op kledij.
    Al zelf geprobeerd Dries ? Want bij een nachtduik in Sharm een paar jaar geleden hebben we toen allemaal zo’n light stick gekregen om aan de kraan te hangen, net hetzelfde model als dat op de foto van JM, en na de duik had mijn dochter haar light stick meegenomen naar haar kamer om te zien hoelang dat ding licht zou blijven geven. Blijkbaar had ze toch iets teveel dat ding gebogen want er zat, achteraf gezien, een kleine barst in en ’s nachts is dat ding wat uitgelopen op het nachtkastje en haar gsm lag met de display naar beneden op dat kastje en die plas is tot onder de gsm uitgelopen en dat ding heeft heel de nacht in die vloeistof zitten ‘sudderen’. Gelukkig zat die gsm in een transparant hoesje en dat hebben we kunnen weggooien wegens helemaal verkleurd en verschrompeld en de display van de gsm zelf bleek behoorlijk aangevreten te zijn door die vloeistof maar dat hebben we dan nadien thuis met polierpasta wat terug in orde kunnen krijgen…

• htweeo

Deelnemer
    20 april 2006 om 19:14

@ Dries, inderdaad jouw huisje is een bezoekje waard,pluimpje

• Dries

Deelnemer
    20 april 2006 om 20:49

Hoi Luc,

Ik heb inderdaad ook al enkele druppeltjes op mijn handen gehad bij het breken. Ook op de mouw van een fleece. En na het wassen niets meer van gezien. Uiteraard wel onmiddelijk afgewassen om zeker te zijn en geen nacht laten liggen.
    Het stond ook duidelijk op de dooS vermeld. En daar vertrouw ik dan ook op.

Aan Juan en htweeo….. Dank je… Leuk om dat te horen. Nu nog veel foto’s gaan trekken zodat er nog mooie bij komen. En vooral nog veel ervaring opdoen he.

Dries

• Jacky Shark

Deelnemer
    20 april 2006 om 21:08

Ja , een mooi website, en binnenkort een resem van St John’s erbij…

• juan moreno

Deelnemer
    20 april 2006 om 21:24

Het stond ook duidelijk op de dood vermeld. En daar vertrouw ik dan ook op.

De dood. dat ding moet hier buiten he ,, ik begin hier schrik te krijgen°°°°

• Jacky Shark

Deelnemer
    20 april 2006 om 21:30

Was er een doodskop erop ??? Dan is Dries nie goe bezig !!!:)

• Dries

Deelnemer
    20 april 2006 om 22:44

Aangepast 🙂

• Trico Traco

Deelnemer
    20 april 2006 om 22:47

• Dries

Deelnemer
    21 april 2006 om 15:55

amaai seg… ik ga nog blozen 🙂

• Dedjutoch

Deelnemer
    21 april 2006 om 18:28

Wij hebben ooit zo’n tubeke opengesneden aan boord voor ne nachtduik in Spanje, en ons er helemaal mee ingesmeerd! Gek gezicht (vooral onder water), maar het was rap weggespoeld…
    De dag erna niks meer te zien op onze pakken…

Maar da tubeke van Juan lijkt meer op vloeibare XTC 😉

Eddy

• juan moreno

Deelnemer
    22 april 2006 om 09:25

Kan zijn maar ga het toch niet uitdrinken hoor.Ben zo al gek genoeg. .Ligt al in de vuilbak

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader