Duikforum Duikforum Reizen antalya

• Creator
    Discussie

cobono
    Deelnemer

is er iemand al in antalya turkye gaan duiken ??? welke duikbasis , hotel , eventueel de prijzen die er gangbaar zijn. Van de hotels had ik graag een aanrader gehad.

groetjes

robert

• antalya

cobono reageerde 16 jaar, 9 maanden geleden 12 Leden · 20 Reacties
  • Jacky Shark

Deelnemer
    18 april 2006 om 23:15

Als je in dicht de buurt van Antalya verblijft, zul je niet veel mogelijkheden vinden om te kunnen duiken vrees ik. Ik ben er geweest (Side o.a) in 1985, niets dan zand omdat dit de Golf van Antalya is.
    Meer naar het zuiden, Kemer, Kas enz.zul je de rotskust vinden waar meer mogelijkheden te vinden zijn.

• roger

Deelnemer
    19 april 2006 om 00:10

ten andere, wie gaat er nu naar een land dat vlakaf de mensenrechten schendt en voor imperialistische problemen zorgt in Macedonië, Cyprus, Koerdistan, …

en dan nog durft beweren dat er niets aan de hand is !

Mij zien ze daar de eerste 30 jaar niet!

• Jacky Shark

Deelnemer
    19 april 2006 om 12:30

Ja maar Roger, ge moet begrijpen dat G.W Bush heeft besloten om Turkije toe te laten om in de E.U binnen te komen, en dat Turlijke de grootste NATO leger heeft, dat Turkije een buffer is tussen “ons” en de rest van de Islamitische wereld, en dat de V.S ook Saoudi-Arabië steund waar nog minder mensenrechten bestaan, maar ja, ’t is wat anders.
    En Egypte…bla bla bla…
    Overal wat !!! en in ons veilig land…bla bla bla…waar je zonder problemen op straat kunt en waar “terroristen” zomaar verdwijnen…bla bla bla…

• scubapat

Deelnemer
    19 april 2006 om 14:22

Heb in Antalya, Side en Alanya gedoken. Daar is dus echt geen kl*te te zien! Als je dan ook nog eens de prijzen bekijkt kan ik je maar één goede raad geven: blijf daar weg! Ze verkopen daar heel veel praatjes. Zo laten ze je eerst betalen voor een bootduik en als je dan de dag nadien in het duikcentrum komt is de boot stuk, dan mag je met een busje een uurtje rondhotsen en dan droppen ze je op een duikstek waar echt niks te zien is. Heb gediscussieerd, geld teruggevraagd, geweigerd om te duiken etc… Maar ja, één keer die mannen uw poen hebben vergeet het dan maar. Heb uiteindelijk toch gedoken, verplicht met een instructeur (is volgens hun in Turkije verplicht, maar ik geloof er geen ballen van)en na een half uurtje was dien typ z’n fles leeg. Heb hem gewoon naar boven laten gaan en heb rustig verder gedoken. Nadien was hij niet goedgezind. En al die komedie kost dan 30€/duik!!! Heb mijn duikgerief ingepakt en gewoon niet meer gedoken. Ze zien mij daar NOOIT meer, nie om te duiken en al evenmin voor iets anders! Niet alleen wat het duiken betreft maar ook op andere vlakken heb ik mijne buik vol van Turkije.
    Vrienden van de club zijn in Kas geweest, daar zou het beter en vooral veel professioneler zijn.

• Erik

Deelnemer
    19 april 2006 om 15:38

Hoi,

ik vertrek op 7 aug naar Bodrum (huwelijksreis) en mijn duikmateriaal gaat zeker mee.
    Iemand hier ervaring? (met het duiken dan, dat huwelijk zoek ik zelf wel uit).

GRTZ,

Erik

• Jacky Shark

Deelnemer
    19 april 2006 om 16:04

Bodrum= Ege Deniz (Egeïsche zee met rotskust). Daar zul je zeker wat vinden om te kunnen duiken.
    Als ik u was geweest, had ik een goeie uurke langer gevlogen tot de Rode zee…dit ivm het duiken op zich.

• balik

Deelnemer
    19 april 2006 om 18:48

hoi heb in antalya gedoken. incekum bepaald.
    was er plezant om te duiken. toch wat redelijk leven gezien
    de duikbasis is deep sea diving turkey en deze is gelegen in een kampeer terrein tussen antalya en alanya

de uitbaters zijn duitse turken en zeer vriendelijk

heb er zeer veel van genoten en AOW gedaan

ciao ciao

• Admin

Beheerder
    19 april 2006 om 20:20

Hoi balik,

Heb je wat meer info over die duikbasis in incekum ,ik ga namelijk naar incekum alanya deze zomer .

• Admin

Beheerder
    19 april 2006 om 20:32

hallo cobono en erik

Eerst over Bodrum : mijn buddy is gaan duiken met het duikteam van het WOW resort (vroeger magic life of nog steeds ?) en was er enorm tevreden over de duikgelegenheid .

Over Antalya kan ik zeggen dat er meerdere duikplaatsen zijn :Alanya en vanaf Beldibi tot voorbij de three islands in Tekirova.
    Side is geen duikplaats (weinig of geen hotels in de buurt hebben er een duikcentrum)

Ikzelf ben reeds in Kiris Kemer geweest in het hotel Limak Limra ,een top hotel met eigen duikcentrum (PADI),maar het duikcentrum ernaast is CMAS en ik heb toen voor het CMAS duikcentrum gekozen wat beter uitgerust was .”
    ik ben er gaan duiken op de three islands en op het wrak de “PARIS ” er zijn ook enkele grotjes langs de kust.

Verleden jaar in het hotel Champion Holiday geweest te Beldibi (Kemer).
    Gaan duiken en verschillende naaktslakken en sepia’s alsook inktvissen gezien ,er zijn ook mooie grasstroken waar verschillende gekleurde visjes inzitten soms zelfs zeepaardjes ,toffe nachtduik gedaan !!!

Het is natuurlijk Egypte niet ,maar wel te combineren met familievakantie (kids glijbanen en echtgenote winkeltjes),dus voor iedereen is er wat te doen .

Alvast toffe vakantie en Have Fun ,
    sun&sea

• Gertje

Deelnemer
    19 april 2006 om 20:33

Hoi Erik,

Heb vorige zomer gedoken in Bodrum met Motif Diving.
    Kijk eens op http://www.motifdiving.com
    Zeer professioneel centrum, propere en ruime boot, lekker eten
    aan boord. Voordeliger als je op voorhand boekt.
    Vergelijk het onderwaterleven niet met Egypte, maar ik vond het
    toch de moeite. Heb er murenen, groupers, schorpioenvissen,
    scholen barracudas, inktvissen en de St. Pietersvis gezien.
    Ook het onderwaterlandschap op zich is de moeite.

• Stropken

Deelnemer
    19 april 2006 om 21:47

Onze club heeft daar eens een ‘stage’ gedaan.Aan land is er véééél te zien maar onder water géén kluute.Ge zijt dan beter in Italië en/of Spanje en uiteraard Egypte.Zeker als je eens de prijs vergelijkt met hetgeen je krijgt.

• balik

Deelnemer
    19 april 2006 om 22:10

http://www.taucher.net/edb/Deep_Sea_Diving__Karaburun_Alanya_b298.html

als je verder info wilt moet je maar eens mailen

was zeer tevreden van de nodige zorg en discipline en vriendelijkheid

het is natuurlijk niet te vergelijken met egypte zeer zeker niet
    maar als je der toch bent , kan je evengoed gaan duiken

elke duiker is toch content als ie kan duiken, gelijk waar…..

• Admin

Beheerder
    19 april 2006 om 22:17

ik heb ondertussen deze site gevonden : http://www.dolphin-dive.com/
    en het lijkt me er toch iets beter kwa duikcentrum ,ik zal ze eens mailen.

Het is er allezins beter duiken dan hier in belgie,Warmer,goed zicht en steeds een lekker zonnetje tijdens de zomermaanden .

• Cthulhu

Deelnemer
    19 april 2006 om 22:45

’t is inderdaad een mooie plaats om te bezoeken, maar dan wel boven water. De 2 keer dat ik er geweest ben en ook gedoken heb was het zoals Stropken het uitdrukte: geen kl…te te zien!

Het loont echter wel de moeite om een auto te huren en de minder populaire archeologische sites te bezoeken (Prieme, Didyma…)

• Jacky Shark

Deelnemer
    20 april 2006 om 12:25

Alanya is niet meer in de buurt van Antalya hé…meer dan 100 km daarvandaan zeker, als niet meer is.

• Beire

Deelnemer
    20 april 2006 om 12:30

Ben verleden jaar op vakantie geweest naar Tekirova en heb daar gedoken op de three islands. Goed voor 1 duik het is de moeite niet. Daar tegenover is de Paris in Kemer wel de moeite veel vis, goede zichtbaarheid en niet ver van de kant. Ik raad u aan om de flessen die je gaat gebruiken te testen op de kant, zo kan je nog wisselen indien ze niet vol zijn. Instructeurs waren niet gewoon om zo diep te duiken, hun luchtverbruik ligt een heel stuk hoger.

• Jacky Shark

Deelnemer
    20 april 2006 om 12:43

‘T zal aan hun smoor gewoonten liggen zeker !!!

• Rataplan

Deelnemer
    20 april 2006 om 19:10

hey, ben ook geintresseert in duiken in Turkije. Aangezien ik met vriendin zou gaan (september) is het zeker geen volle duikvakantie. ALs ik hier lees is voor sommige een duik in turkije goed meegevallen voor andere niet. Wie heeft er wat ervaring en weet eigenlijk waar je het best kunt gaan, Bodrum?kusadashi?antalya?… voor mijn bedoeling (smorgens gewoon een duikje, smiddags zonnen of cultuur)
    bedankt!

• Admin

Beheerder
    20 april 2006 om 19:37

Wel Rataplan dan zou ik kiezen voor Kemer Antalya je kunt er gaan duiken op het wrak de “PARIS” of je gaat naar de three islands of gewoon een kantduik op beldibi reef een plateau met stenen tot een diepte van 40M ,er ligt een groot anker 5 a 6 M lengte en altijd veel vis ,er zijn verschillende duikplekken soms mooi, soms niet .

Ik heb er alvast sepia’s,barracuda’s, naaktslakken ,inktvis enzoveel meer gezien,het is en blijft turkije zeker geen egypte maar perfect te combineren met cultuuruitstap (olympos)en zonvakantie ,tevens een hooggebergte (Taurusgebergte circa 5000M hoogste berg) en watervallen in de buurt,verleden jaar arenden gezien .

Tevens mooie hotels met uitstekende all inn en veel winkeltjes in de buurt .

Enkele goeie hotels in Kemer Antalya: Limak Limra 5*,Champion holiday village (beldibi)4*,Joy kiris world 5*,Sungate +5*(beldibi),magic life 5*,etc…

kortom voor duiken,uitstap of winkeltjes de beste plaats

• cobono

Deelnemer
    20 april 2006 om 22:58

hallo,

bedankt voor alle leuke reakties!!! ik laat jullie iets weten als ik terug ben.

groetjes

robert

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader