Duikforum Duikforum Materiaalbespreking Suunto Finn Dry droogpak

• Creator
    Discussie

Titi
    Deelnemer

Heb onlangs tweedehands droogpak gekocht.Suunto Finn Dry.
    Seals laten vernieuwen en reeds 3x mee gedoken.
    Anders altijd nat gedoken.
    Ben 1*D met 50 duiken.
    Denk dat het pak compressed neopreen is???
    Zal wel nog moeten kijken voor een deftig onderpak.
    Al wat geprobeerd met enkele truien en kousen (voeten wat te groot)
    maar toch niet 100% warm genoeg.
    Zijn er mensen die ervaring hebben met het gebruik van dit droogpak en eventuele onderkledij?
    Tips zijn welkom,

dank U

Titi

• Suunto Finn Dry droogpak

Titi reageerde 16 jaar, 9 maanden geleden 7 Leden · 7 Reacties
  • Jacky Shark

Deelnemer
    18 april 2006 om 20:51

Ik heb een onderpak van Whites nog te kopen (dubbel thinsulate)…
    Ik ben 1,78 mt groot en weeg 77 kg.
    Mag weg voor een prikje…50 euro.

• Admin

Beheerder
    18 april 2006 om 21:26

voor 89 euro heb je een nieuw onderpak van Seemann sub,kijk eens op volgende link
    http://www.seemannsub.de/frontend/shared/main/index2_ek.cfm?CFID=1057863&CFTOKEN=6882144&SEITEN_ID=katlist.cfm&PICID=10&LANG_SELECT=E

te verkrijgen bij info@relaxdivers.be ,relaxdiversshop Meise

Ik heb er zelf één en ben er vrij kontent van ,nog geen kou geleden deze winter.

• Werner

Deelnemer
    18 april 2006 om 22:15

Titi, “Denk dat het pak compressed neopreen is???” ik kan je niet helpen, ik duik nat, maar je denkt dat je pak compressed neopreen is…zoiets moet je toch zeker weten vooraleer je zoiets koopt.Het is niet mijn bedoeling om kritiek te geven op jou aankoop maar het lijkt mij op ‘een kat in een zak kopen’ (hopelijk voor jou niet).

• Godiva

Deelnemer
    18 april 2006 om 23:09

als ik me niet vergis is dat een pak die ik een tijdje heb mogen lenen van iemand. Compressed neopreen, met een hoes er over. Stevig pakje. Bij mij was hij juist eigenlijk een tikje te klein. Echter met thermisch ondergoed, een dikke calçon, een fleece, een paar thermische kousjes en een dik paar kousen, en ten slotte mijn “geheim wapen” (een extra laag dik katoen 😉 ) was het goed te doen om er ’s winters mee te duiken. Ik ben echter wel redelijk warmbloedig ;-).

• Stephan

Deelnemer
    19 april 2006 om 10:26

Dat pak in combinatie met een DUI 200 grams onderpak werkt heel goed. (+ laag thermisch ondergoed).

Fijn pak trouwens, veel plezier ermee.

• manis

Deelnemer
    19 april 2006 om 11:27

heb zelf vroeger met een finndry gedoken – is 4mm neopreen compressed – Ben er steeds tevreden over geweest – heb het verkocht omdat het te klein was geworden…Stephan zijn vriendin heeft er vervolgens nog aaridig wat duikje mee ge daan…

Onderpak:
    fleece langebroek en fleece trui 200 grs polartec stretch- wel goede kwaliteit nemen.(bijvoorbeeld The Northface heeft goed spul)- eventueel in combinatie met thermisch ondergoed.
    Kijk eens in een goede buitensportzaak –
    Je hebt uiteindelijk veel meer bewegingsvrijheid in stretch polartec dan in thinsulate en prijs/kwaliteit ben je goedkoper uit…

Voor wat betreft je voeten – probeer eerst even een neopreen-zooltje in te leggen – (zelf even knippen uit recuperatiemateriaal).

Goede skikousen / of dikke wandelsokken gebruiken – zal uiteindelijk beter werken dan verschillende paren sokken over elkaar.
    Succes

• Titi

Deelnemer
    19 april 2006 om 17:03

Bedankt voor de reatcies.
    Wou gewoon eens duiken met droogpak tijdens koudere maanden.
    Anders duik ik ook nat.
    Soort materiaal speelde eigenlijk geen rol.
    Toevallig op dit pak gebotst en vandaar…
    Zal nog eens wat experimenteren met onderkledij.
    Die zooltjes in de voet is inderdaad een goed idee.
    Zal het eens proberen.

Bedankt

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader