• Creator
    Discussie

yolanda
    Deelnemer

Heeft iemand ervaring met de FA-MI ledlamp 40W
    Geeft die genoeg licht in onze wateren ?
    Kan er op het internet niet al te veel over vinden.

Yolanda

• duiklamp

• Werner

Deelnemer
    16 april 2006 om 23:10

Yolande; mail eens naar stach van hier op de site., die heeft er één van dat merk de wattage weet ik niet precies. 😉

• Admin

Beheerder
    16 april 2006 om 23:22

Niet kopen !!!
    Uw kompas wijkt af als je de lamp te dicht bij je kompas houd.

• yolanda

Deelnemer
    16 april 2006 om 23:26

Wat is daar de uitleg voor (afwijken kompas)

• Admin

Beheerder
    16 april 2006 om 23:52

Stuur eens een mailtje naar Frank Meise om er uitleg over te vragen hij kan je er een woordje meer over vertellen ,hijzelf heeft het immers ondervonden bij zichzelf.

info@relaxdiversmeise.be

• Dolftaucher

Deelnemer
    17 april 2006 om 07:31

@ sun&sea en Yolanda,

ik heb een Fa&Mi duiklamp (twee koppen met elk drie Leds geeft 2×40 watt lichtvermogen).

Batterijpack op duikfles,kabel en lampen rechts en kompass rechts omwille van afwijking.

Welke lamp heeft geen invloed op een kompass?Polarisatie van batterij speelt ook een rol,ook magneetschakelaars (Hartenberger dus ook niet kopen??)

Ik heb ook nog een oudere UK400 die naast mijn kompas ook zorgt voor afwijking.

Fa&Mi Ledlampen zijn zeker aan te raden in onze wateren is mijn ervaring.

Vriendelijke groetjes.

• Stropken

Deelnemer
    17 april 2006 om 08:49

Juust Dolf,ook de electronica (magnetisch veld)van sommige lampen KAN een invloed hebben.Kunt dat bekijken door (aan land)je lamp dichter te zetten bij je kompas tot je evt een afwijking ziet gebeuren.

• Willij

Deelnemer
    17 april 2006 om 16:11

Als we toch weer zin en onzin door elkaar halen Hoeveel LUMEN leverd die led dan wel niet?
    Ik dacht dat er 3 stuks 3 Watt LED’s in zaten.

Één 5 Watt Lueon Led geeft 130 lumen dus 3×5 Watt =390 Lumen

Een 20 Watt 12V halogeenlampje LL4 geeft 350 Lumen.
    Een 20 Watt 6V halogeenlampje HLX4 geeft 500 Lumen.
    Één 35 Watt 12V halogeenlampje LL6 geeft 620 Lumen.

Ik ben benieuwd wat voor een soort super LED in die lamp zitten.

Die FA-MI Ledlamp 40W doet je denken dat hij 40 Watt licht geeft maar wat voor een soort Watt’s? Watt zegt totaal niets over lichthoeveelheid zoals je hierboven ziet.

Mijn soldeerboutje van 20 Watt geeft helemaal geen licht 😛

Die zelfde onzin wordt ook met HID lampen gedaan. Tja je moet toch iets om je handel te verkopen.

Mogmaals Licht in Lumen Lumen Lumen En dan wil ik het nog niet eens hebben over kleurtemperatuur en kleurspectrum. Dat laatste is erg slecht bij een witte LED.
    Er zit een enorme piek bij ± 450 nm

Maar als je graag voor de gek wordt gehouden is dat nog altijd beter dan voor de trein 😉

• Stropken

Deelnemer
    17 april 2006 om 17:57

Willij,dan heb je nog de stralingshoek vergeten.Daar wordt ook nog deftig ‘gezeurd’ met de wattages.35W op 10°= 7200cd lichtsterkte en 35W op 38° = 1350cd lichtsterkte (cataloog van Osram),minder dan de helft dus!!!

• Cirrusdiver

Deelnemer
    20 april 2006 om 21:36

Zeg mannen, wat is nu momenteel in de handel een goeie lamp aan een scherpe prijs ??

• Frank_Meise

Deelnemer
    20 april 2006 om 21:56

Klopt , de magneet schakelaar in de lamp beinvloed ongelofelijk je kompas , en Willij je hebt gelijk ivm led licht de fami 40 w is idd een 3×3 watt luxion led en is zeer wit als alle leds natuurlijk.

Het grote voordeel natuurlijk is de brandduur +4 uur met 4 AA batterijen

• Trico Traco

Deelnemer
    20 april 2006 om 22:46

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader