Duikforum Duikforum Materiaalbespreking Mares Proton Ice V32 ademt “zwaar”

• Creator
    Discussie

noxi
    Deelnemer

Hey,

Hier zie, nog een vraagske.

Onlangs een Mares Proton Ice V32 gekocht. Goed spul, ziet er goed uit, licht en compact
    (toch als ge komt van een Mares R190) en vooral einde reeks = ipv 525€ (gezien in de winkel De Kabbelaar) heb ik 290€ betaald (Poseidon-Appelterre).

Nu, ik heb de indruk dat hij wat zwaar ademt, ge moet nogal zuigen (tis nu nie da ge de longen uit uw lijf moet zuchten om ne hap adem te krijgen he, maar toch…). De eerste test was in het zwembad dus niet zo diep. Ligt het aan de geringe diepte, aan een slechte afregeling of is dat ding nu eenmaal zo geconstrueerd?

Iemand dezelfde ervaring?

Valt dit af te regelen naar eigen goesting?

Met vriendelijke groeten

Noxi

ps: kon idd. direct naar de winkel terug lopen, maar wou toch hier eerst es informeren.

• Mares Proton Ice V32 ademt “zwaar”

yolanda reageerde 16 jaar, 10 maanden geleden 8 Leden · 21 Reacties
  • HD

Deelnemer
    13 april 2006 om 20:32

gewoon weergaan en vragen of hij iets lichter kan afgesteld worden. Heb ik ook gedaan met mijn gewone proton.
    Heb mijn “Ice” nog niet geprobeerd voor’t moment.

• Jacky Shark

Deelnemer
    13 april 2006 om 20:50

Het is de “ziekte” van de Proton, helaas…het kan nog afgesteld worden, ofwel de tweede trap, ofwel de middendruk van de eerste trap, maar verwacht geen echte wonder.
    Beter de Abbyss gekocht hoor, maar het is te laat.
    Ik had uw vraag gelezen maar kon helaas niet beantwoorden wegens een crash op computer.

• HD

Deelnemer
    13 april 2006 om 21:23

Dag Jacky,
    ik heb nu een 90-tal duiken met de “gewone” proton van mares tot max -39 meter; en ben er nog steeds tevreden van: licht van gewicht; ademt naar mijn mening meer dan behoorlijk maar ik wou iets met wat meer metaal erin.
    Toen ik de proton octopus erbij zette vond ik dat die octopus inderdaad redelijk zwaar ademde; en heb die dus laten bijregelen. Sindsdien ook alles OK
    Ik zal zondag wel zien of hij moeilijk ademt of niet. Anders laat ik hem wel weer even bijregelen.

• Jacky Shark

Deelnemer
    13 april 2006 om 21:27

Da kan…alleen spreek ik een beetje uit ervaring van toen ik nog in de zaak werkte…
    Veel Proton’s hadden/hebben dit probleem (sommige zijn te regelen, anderen moeilijker)
    Benny o.a kan erover spreken en nog anderen die geen “leden” zijn van dit forum.
    De Abbyss daarentegen, niets dan lof.

• noxi

Deelnemer
    13 april 2006 om 21:28

Tja, ge moet het eerst ervaren voor ge het weet he Jacky.
    Heel erg is dat nu ook weer niet, ik zal het mss wel gewoon worden.
    Het was trouwens de proton of de abbys, de prijs heeft uiteindelijk de doorslag gegeven.

Ik zal es langs gaan bij de winkel waar ik em kocht. Maar kunnen zij dat zomaar afstellen? Moet ge dat niet aan de waterkant doen?

Noxi

• noxi

Deelnemer
    13 april 2006 om 21:32

Nu ik hier toch redelijk slimme mensen heb. Kunt ge mij een goei lamp aanraden voor een goei 250€. (naarmate de uitrusting groeit, zakt de bankrekening.)

noxi

• Jacky Shark

Deelnemer
    13 april 2006 om 21:32

Dat kan en moet afgesteld worden in de winkel hoor.
    De middendruk is zeer gemakkelijk te regelen( 1′ ) en de tweede trap de fijn regeling een paar minuten meer.
    Het probleem als het te licht afgesteld wordt is dat hij snel gaat beginnen met fuseren, heel licht, niet erg maar vervelend.
    Het kan alleen maar beteren als je het binnen brengt (staat nog onder garantie).
    Laat weten of het verbeterd is.

• noxi

Deelnemer
    13 april 2006 om 21:34

‘k ga der zondag nog es mee duiken, dan breng ik em binnen.

noxi

• Jacky Shark

Deelnemer
    13 april 2006 om 21:38

Wacht niet te lang met een automaat dat “zwaar” is, ik kan er over spreken.

• noxi

Deelnemer
    13 april 2006 om 21:42

OEI,

Die gaat toch op -20m nie sputteren daardoor hoop ik !

• Jean-Marie

Deelnemer
    13 april 2006 om 21:43

Euh, noxi, moet dat een nieuwe lamp zijn? Ik heb een beetje een lamp fobie en heb er hier zo’n 6 hoofdlampen liggen (én twee back ups) voor 2 duikers. Eentje mag er echt wel weg. Onze twee hoofdlampen (Aditech HID 35 W en GF 1OO Impact) blijven. Daarnaast zou ik als eerste back up ook de Metalsub handlamp en Magnum Led (4 uur brandtijd) willen houden. Blijven over : GF II of UK 8OO (batterij nog in goeie staat). En die moeten zelfs geen 250 Euro kosten, maar ze zijn wel gebruikt : verwacht geen fonkelende flashy toestanden.

• noxi

Deelnemer
    13 april 2006 om 22:01

Die greenforce intersseert mij wel. Hoe oud is die? Al veel gebruikt(bat.)?
    Kunde daar ergens ne prijs op plakken of doe ik een bod?

• Luc Dupas

Deelnemer
    14 april 2006 om 01:35

> Ik heb een beetje een lamp fobie en heb er hier zo’n 6 hoofdlampen liggen
    OEF Jean-Marie… gelukkig is het een fobie en geen manie zoals bij mij… ik heb een stuk of 15 hoofdlampen liggen, voor 3 duikers… 😉

• Peter

Deelnemer
    14 april 2006 om 10:22

Nico : you’ve got mail…

• Jean-Marie

Deelnemer
    14 april 2006 om 10:24

@ noxi : doe maar een bod. De lamp is al redelijk veel gebruikt maar gaat nog een uur mee (30 W. lampje).

@ Luc : da’s niet moeilijk dat gij er 15 hebt liggen. Af en toe doe ik mijn oude batterijen weg en er is iemand uit het Leuvense die er zelfs uren file voor over heeft om tot aan ’t zeetje te geraken om die op te halen :-)))

• Dedjutoch

Deelnemer
    14 april 2006 om 10:59

Amaai Luc, gij kunt een heel leger van lampen voorzien!
    Maar… vanaf dat er ook vrouwen toegelaten zijn in het leger zal dat geen probleem zijn zekers????

😉 Dedjutoch

• Jacky Shark

Deelnemer
    14 april 2006 om 19:40

noxi, het gaat zeker niet sputteren, maar als je met een “zwaar” ademtoestel tegen de stroming, in de kou en dergelijk, ben je niet ver van een “begin-incident”.
    Het “einde-incident” is in ademnood geraken, wegens het opbouwen van CO2 (een factoor is een zwaar automaat, de tweede factoor is de kou, nog steeds geen warmte in het water, stress..en het vicieuze cirkel is closed).
    Daarom nie te lang wachten.

• noxi

Deelnemer
    14 april 2006 om 19:51

OK Jacky, volgende week naar de winkel terug.
    Maandag zal ik het er toch moeten mee doen.

Mercie voor de raad

noxi

• yolanda

Deelnemer
    15 april 2006 om 16:57

Jean-Marie

Wat moet die UK800 kosten ?
    Hoe lang brandt deze lamp nog ?

Yolanda

• Jean-Marie

Deelnemer
    15 april 2006 om 17:33

@ Yolanda : het is een jaar geleden dat ik er nog mee gedoken heb, dus zou het eerst eens moeten getest worden. Laatst was dat nog zo’n uur. Doe maar een bod of, als je in de buurt woont (westkust), kom eens langs.

• yolanda

Deelnemer
    15 april 2006 om 18:33

Jean Marie

zie mail

Yolanda

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader