Duikforum Duikforum Materiaalbespreking UWATEC ALADIN ONE

• Creator
    Discussie

Diego
    Deelnemer

HALLO,

ZOU GRAAG WAT MEER INFO HEBBEN OVER DEZE DUIKCOMPUTER.
    HET IS EEN NIEUW MODEL ANNO 2006
    OVER DAT TYPE IS ER VIA NET WEINIG TERUG TE VINDEN.KAN DEZE AANKOPEN AAN 215 EURO EN NIEUWPRIJS IS 310 EURO,DUS MOOIE KOOP MAAR GOEDE COMPUTER?
    BEN 2-STER VANDAAR WEINIGE KENNIS VAN COMPUTERS

• UWATEC ALADIN ONE

crisis reageerde 16 jaar, 9 maanden geleden 9 Leden · 13 Reacties
  • beulke

Deelnemer
    13 april 2006 om 17:58

ge moet zo niet roepen (znder caps lock begrijpen we je ook)

verder kan ik je niet helpen over die aladin maar waarom wil je en duikcomputer? ikzelf gebruiken een bottomtimer en horloge. Ik zie ook wel ht nut van een computer maar pas nadat ik het op de normale manier (horloge, dieptemeter en tabellen)goed kan (je weet nooit dat dat ding je in de steek laat en wat dan).

de dag dat ik een computer koop is het uit tamzakkerij :-S. ik besteed het geld liever aan nuttigere zaken (goeie ontspanner, deftig jacket, goed pak,…)

• flitswonder

Deelnemer
    14 april 2006 om 16:31

[quote](je weet nooit dat dat ding je in de steek laat en wat dan).

Dan heb je nog steeds je backup 😉

• beulke

Deelnemer
    14 april 2006 om 17:34

wel ja, waarom niet:

2 horloges
    2 bottomtimers
    2 manometers
    2 duikcomputers
    2 ontspanners
    2 brillen
    2 messen
    2 tuba’s
    2 trappenboeien
    2…..

ben het ermee eens dat 2 ontspanners een must en dat het raadzaam is om 2 messen mee te hebben is maar om nu meteen ALLES dubbel mee te nemen, toe komaan zeg…. Is duiken al niet duur genoeg dat je 2 duikcomputers moet kopen??(tzijn precies koekebroodjes….)

Als je perse een back-up wil voor een PC dan neem je toch gewoon een horloge en bottomtimer mee? maar ja, je moet deze dan ook kunnen lezen en interpreteren he…vandaar: eerst leren op de ‘moeilijke manier’ en dan kan je nog altijd kiezen voor confort (wat dat is toch wat een duikcomputer is he: confort, niks meer of minder)

nu ja, je hebt er altijd die na een duik het cafe binnenstappen met hun onderpak aan en duikcomputer rond de pols om te laten zien welke grote meneer ze wel zijn. liefst met een badge van een of andere specialty of instructeurbadge op de schouder….

just my 0.02 €

• flitswonder

Deelnemer
    14 april 2006 om 18:57

Oei oei iemand met lange tenen . Das ni nodig zene , ieder zen ding he !
    Nu zo direct ne mens gaan bestempelen dat hij de grote jan gaat uithangen in cafe , in cafees kom ik niet , dus ik zou niet weten of er daar zitten met polscomputers en een onderpak . Vermits ik gekozen heb voor een luchtgeintegreerde computer en ik steeds nat duik winter en zomer .Alle tot daar ……

@ Diego : iemand waar ik regelmatig mee duik heeft eveneens nen aladin en is der zeer tevreden over . Je kunt jezelf nen interface aanschaffen om zo je duikprofiel achteraf nog is bekijken . enz enz kijk is ff op http://www.scubapro-uwatec-nl.com/prod/strum/strum.htm daar kun je er meer over lezen …

• Emmie

Deelnemer
    14 april 2006 om 19:23

Helaas kan ik op die site van Scubapro-Uwatec niets vinden over die Aladin One.
    Wel over andere types.
    Maar een search via Google en dan “Uwatec Aladin One” ook echt tussen quotes zetten, levert me wel het nodige aan info op.
    Grappig is dat ik uiteindelijk via een link naar de PADI site werd verwezen waar een press release op staat: http://www.padi.com/english/europe/news/01893503/Scubapro_E.pdf
    Wellicht dat je hier nog iets aan hebt.

• beulke

Deelnemer
    14 april 2006 om 19:25

flitswonder: het gaat niet over lange tenen zenne, iedereen duikt zoals hij wil. wat ik zeg is een persoonlijke mening en niet meer dan dat.

ik zeg ook nergens dat jij zo’n showduiker bent en ik heb niks tegen duiken met computers of droogpakken maar als ik zo overal hoor en zie wat beginners (moeten) kopen dan krijg ik spontane haaruitval (en ik heb er veel,… haren that is).

Ik zie trouwens net hetzelfde onder beginnende motorrijders: direct het nieuwste materiaal met zovel mogelijk pk’s.. ik vraag me dan af of zoiemand zijn materiaald koopt voor zichzelf en zijn gemak of omdat het zo ‘hoort’ en voor de show.

ik kies ervoor om nog een paar jaar op bottom timer en hrloge te duiken en de kans dat hiermee iets misgaat is, denk ik, vele malen kleiner dan met een computer.

• duikertje

Deelnemer
    14 april 2006 om 19:39

beuleke niet voor het een of het ander mo ge hebt net zo veel kans dat je computer uitvalt dan dat je bottemtimmer uitvalt
    en je kunt je computer ook in gaugemode gebruiken als het alleen maar is om te leren duiken op tabellen
    alleen ik zie je dat niet direkt doen als je ergens op verlof drie tot vier duiken op een dag doet

• flitswonder

Deelnemer
    14 april 2006 om 19:46

Alle vooruit nu hebben we al 2 dingen gemeen duiken en motorijden . Maar inderdaad ghebt daar een punt da ge zegt ze “MOETEN” alles kopen , twordt gewoon door de commersanten opgelegd die wille geld verdienen en da kunde ze ook weer ni kwalijk nemen . “EERST LEREN GAAN EN DAN PROBEREN TE LOPEN ”
    Alle tot ergens aan de waterkant of oept circuit .

• noxi

Deelnemer
    14 april 2006 om 20:24

Niemand verplicht u om “alles” te kopen. Ik ben ook maar een beginneling en ik moet zeggen da ge der rap achter komt da ge nie zonder sommige zaken kunt (lamp, fles,…)
    Dat ge geen computer ‘nodig” hebt is juist. Maar mijn fun in het duiken is naar de natuur kijken en telkens verwondert te zijn bij de rust die ge ervaart onder water en niet het hoeven prutsen met tabellen en co. (akkoord, ge moet ze kennen, zeker een beginner)

En heb nog meer ondervonden dat altijd naar het goedkoopste grijpen ook nie goe is. Overdreven dure gadgets zijn voor beginnelingen nie vandoen.

En zie mij, ik vraag raad op dit forum en krijg super goei reacties.
    Ik zoek tweedehands materiaal en vindt het op deze site.

Dus het hoeft niet altijd nieuw en duur te zijn. Zoek es iets tweedehands. Btw voor 210€ vindt je recentere nieuwere computers. Twee weken geleden gekocht hier op de site :Uwatech Aladin Pro Ultra + computerinterface (splinternieuw, plastic nog op (t schermke) = 230€

Met vriendelijke groeten

Noxi

• plc

Deelnemer
    15 april 2006 om 18:43

is exact dezelfde computer als de aladin prime, maar dan zonder de drukknoppen.
    wordt bij ons in de winkel vooral verkocht aan beginnende duikers en duikscholen, omdat er tijdens de duik niet aan kan ‘geprutst’ worden.

persoonlijk vindt ik het een slecht alternatief voor de ouwe getrouwe aladin pro of aladin pro ultra, enige voordeel is dat het op dezelfde plaats kan zitten als een gewone digitale dieptemeter van uwatec.

plc

• beulke

Deelnemer
    16 april 2006 om 22:45

@ duikertje: over verlof hebde gelijk: daar gebruikte mijn buddy ook een computer en zeker op verlof was dat een comfortabele extra. Dat alles kan uitvallen, daar hebde ook een punt, maar ik denk: hoe minder speciallekes hoe kleiner de kans.

@ flitswonder: tot croix? mss den 21ste? zoek naar of een halfafgewerkte buell of naar een rode TRX. 😉

• Stropken

Deelnemer
    16 april 2006 om 22:51

Pffft,IK ga steeds met VIJF kompjoeters duiken!!!

• crisis

Deelnemer
    17 april 2006 om 22:59

Ik mee 3 droogpakken!
    Om zeker nie nat te worden!

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader