Duikforum Duikforum Materiaalbespreking 2é trap scubapro

• Creator
    Discussie

corneel
    Participant

Voor weinig geld kocht ik een oude scubapro over.
    de eerste trap is met een piston 2é trap zonder regelingen volledig uit metaal.
    hij is nagezien en in de ultrasoon gekuist,probleem is dat de2é trap freeflow heeft en als ik een ademteug neem dat mijn longen bijna ontploft zijn dat ding bleef maar blazen.
    kan dat bijgeregelt worden?

• 2é trap scubapro

corneel reageerde 16 jaar, 10 maanden geleden 4 Leden · 7 Reacties
  • Jacky Shark

Deelnemer
    9 april 2006 om 13:59

Laat de midden druk eerst controleren…normaal MD is ongeveer 9,2 bar…

• Jacky Shark

Deelnemer
    9 april 2006 om 14:01

Is de MD goed, dan is de tweede trap te gevoelig geregeld, of de zitting is gewoon versleten.

• Fiekes

Deelnemer
    9 april 2006 om 14:16

piston bevriest wel rapper dan membraan …

• corneel

Deelnemer
    9 april 2006 om 14:24

shark,kan ik dat zelf controleren met een 10 bar manometer of gaat dit zo niet in z’n werk?
    fiekes, als ik die piston zelf zou insmeren met siliconevet zou dat het bevriezen een beetje tegengaan?

• Jacky Shark

Deelnemer
    9 april 2006 om 14:30

Als je dit veilig kunt aansluiten ? er bestaan ook MD manometer die aangesloten worden op de inflator snel-koppeling. Probeer met de 10 bar manometer, als het gaat.
    Let op indien de druk oploop tot meer dan 10 bar, zal de manomter ontploffen recht in uw gezicht…niet rechtstreeks kijken hoe hoog het gaat.
    Er bestaan getyfloneerde anti-vries piston’s voor MKII … Silicone vet wordt niet meer gebruikt zoals vroeger.

• Stropken

Deelnemer
    9 april 2006 om 15:33

Corneel,”…hij is nagezien,ultrasoon gekuist…” zou het niet beter zijn om er bij betrokkene mee terug te gaan?Is alleszins veiliger dan er zelf te beginnen aan werken!

• corneel

Deelnemer
    9 april 2006 om 18:27

Stropken,je hebt gelijk,beter zelf niet aankomen.
    ik moet er tenslotte aan ademen
    bedankt voor de info iedereen
    MVG, corneel

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader