Duikforum Duikforum Medisch Acute/chronische sinusitus & KNO/ORF omg. Brussel?

• Creator
    Discussie

Barrel
    Participant

Twee vragen

1)
    Vlak voor mijn vakantie is er bij mij een actute sinusitus vastgesteld. Ik aan de antibiotica (tot half in mijn vakantie) en mijn sinusitus was idd halverwege de vakantie weg. Dankzij de antibiotica of dankzij de combinatie van zout water met zon, droge lucht etc?

Toen ik thuis kwam bijna direct weer last van snot etc.

Ik heb regelmatig (bijna de hele winter lang eigenlijk) last van zware verkoudheden, vestopte neus etc. en plus dit is een terugkerend fenomeen.

Dit doet mij eraan twijfelen of de acute sinusitus misschien geen chronische is? Maar… als de antibiotica dus blijkbaar weinig nut heeft gehad, wat kan dan wel helpen?
    Heeft iemand hier ervaring mee?

2)
    Kent er iemand een goede KNO/ORF in de omgeving van Brussel (NL/FR maakt me niet zoveel uit), liefst met verstand van duiken 😉

• Acute/chronische sinusitus & KNO/ORF omg. Brussel?

Godiva reageerde 16 jaar, 10 maanden geleden 11 Leden · 27 Reacties
  • anemona

Deelnemer
    7 april 2006 om 08:47
  • stach

Deelnemer
    7 april 2006 om 09:06

sinusitus en antibiotica ? hmmmm dat zal wel niet werken.

en zoals anemona reeds suggureerd : een allergie? toch even laten testen zou ik zo zeggen.Een allergie kan je op elke leeftijd krijgen .

groetn stach

een chronische sinusitus slachtoffer.(ben geboren met nen snotneus)

• Jacky Shark

Deelnemer
    7 april 2006 om 12:55

Hey Barry,

Jaren geleden heb ik me laten opereren wegens chronische sinusitis.
    De arts die me geopereerd heeft is ook n’en duiker (is wel in Genk maar op zich is dit niet zo heel ver van bij u thuis)..
    2 dagen ziekenhuis, en sindsdien geen problemen meer (poliepen uit een een correctie gedaan wegens een oude breukje)…
    Heel tevreden van de ingreep. Vroeger, steeds snotteren, chronische ettergeur in de neus, en toch kunnen duiken omadt er geen lucht meer was is de sinussen…er was alleen maar etter en snot)…
    Dr Jan Indesteege
    Reinpadstraat te Genk

• stach

Deelnemer
    7 april 2006 om 12:58

zo een operatie is “altijd” 50/50

bij de ene betert het bij de andere wordt het slechter.
    Ik heb de keuze gemaakt er mee te leven zoals het is.
    Gelukkig voor u is het positief uitgedraaid.

• Mork

Deelnemer
    7 april 2006 om 13:12

Jacky, hebt ge per ongeluk ook een telefoonnummer ?

• Toontje

Deelnemer
    7 april 2006 om 13:48

Hihi,
    Een snotneus die het over een snotneus heeft. Toepasselijke naam :-))

• Barrel

Deelnemer
    7 april 2006 om 14:05

Ik zal zeker eens een allergietest doen, maar het feit dat er via (rontgen)fotos een sinusitus is vastgesteld… Kan dit een gevold van een allergie zijn?

Anyway @snotneus: je hebt nooit problemen ondervonden met het duiken?

• Jacky Shark

Deelnemer
    7 april 2006 om 14:11

Mork, hier is het:
    089 363035
    Reinpadstraar 4
    3600 Genk.
    Snotneus:
    50/50 is afhankelijk van wat je aan de hand heb denk ik.
    Allergieëen zijn niet te helpen met een ingreep denk ik.
    Eerst heeft de NKO een scan laten maken van de bijholten en dan pas een diagnose gestelt.
    Heeft mijn vrouw ook geopereerd aan de stembanden (zeer zeer delicaat) en ze kan nog babbelen:)
    Alleï, ’t is n’en goeie dokter die nog tijd neemt om een uitleg te geven aan zijn patiënten.
    Maar zo zijn er nog overal, ’t is nie omdat hij een Limburger is hé…

• Fiekes

Deelnemer
    7 april 2006 om 16:47

een sinusitus, oorontsteking kan een gevolg van een allergie zijn
    Laat ons zeggen mijn oor-ontsteking kwam toch van mijn allergie-en …

• Mork

Deelnemer
    7 april 2006 om 19:45

Thx Jacky,

ik heb eens een tweede opinie nodig van iemand.
    Maar KNO’s met wat duikbegrip zijn er niet veel.
    Ik ben niet helemaal akkoord met PvdE ( Gent )zijn voorstel.

Ik zal wel zien.

M

• palmboom

Deelnemer
    7 april 2006 om 20:02

Allemaal dikke BS

Enige manier om van dat soort dingen af te geraken is;
    30 gram natriumcholride (= keukenzout) in lout water oplossen en via de nues opdrinken>
    Na 11 en 30 keren hart en ziel ( voor de believers0 uitspuwen, ben je er van af.
    Dit is voor mij de enige manier.
    Heb er nu ook al weer een verschrikkelijk last van maar begimt nu na een 3 tal dagen toch weer te beteren, Moet wel lauw zijn

• Stropken

Deelnemer
    7 april 2006 om 20:20

Héééél juist.Had ook chronische sinusitis (dank u motootje)en mijn huisdokter – na bezoek aan de NKO (zonder resultaat) – gaf mij dezelfde raad als deze van Palmboom.Wel niet via de neus OPDRINKEN maar wel OPSNUIVEN,liefst aan lichaamstemperatuur.
    Bij mijn eerste duik(en) doe ik dat eveneens met zeewater,ge zoud verschieten wat er dan allemaal loskomt van stinkende brei.Maar van dat chronisch spel ben ik toch vanaf op NATUURLIJKE wijze!!

P.S.(grijns)ik dacht dat die zware stem aan wat anders te wijten was Palmboom!!!—)))

• anemona

Deelnemer
    7 april 2006 om 20:27

@ Palmboom.
    30 gram zout op 1 liter water…man dan stik je de moord !!
    Fysiologisch zout is 9 gram op 1 liter oftewel 9 promille.

• Stropken

Deelnemer
    7 april 2006 om 20:34

Moontje toch,wij zijn zeebonken!!Wij drinken Stroh als ontsmettingsmiddel (puur dan) en als we dan naar het toilet gaan mag er nergens geen open vuur zijn!!!
    En gij zou(d)t reclameren op een beetje natriumchloride!!!

• anemona

Deelnemer
    7 april 2006 om 20:42

Dat kan best dat jullie zeebonken zijn en dat jullie dat’puur’ willen gebruiken.Allemaal best maar dan moet je het niet zo sterk aan de ‘niet-zeebonken’ doorgeven !

• Stropken

Deelnemer
    7 april 2006 om 20:54

Het moet toch alleszins goed “schuren” en ik vind 9 gr toch maar niks hoor!!

• Barrel

Deelnemer
    7 april 2006 om 22:44

Dusuhh…. 30 gram zout oplossen in lauw water en dan opdrinkenopsnuiven via de neus?

Dat zal een lekkere kliederboel worden! Hoe doe ik dat? Best in de douchecel zeker dat als ik alles uitsproei/spuug het makkelijk schoon te maken is, of is het niet zo erg?

1x per dag, 3x per dag, of zelfs meer….?

Ik moet wel zeggen dat de gedachte alleen me al plezier doet, tis weer eens wat anders!

• Jacky Shark

Deelnemer
    8 april 2006 om 11:25

Sterymar en zoutwater ok voor de symptomen maar niet voor de oorzaak.

• anemona

Deelnemer
    8 april 2006 om 12:01

Wil je eens wat voor me doen aub Stropken ?
    Maak eens een litertje water met 30 gram zout…probeer er eens mee te spoelen…en laat het me vooral eens weten hoe dat ging ?

• Luc Dupas

Deelnemer
    8 april 2006 om 13:35

30gram ??? 30??? Jawadde… Stropken is een masochist als ie dat uitprobeert… 😉

• anemona

Deelnemer
    8 april 2006 om 14:32

we wachten even het probeersel van Stropken af……(als hij het overleeft….)

• Stropken

Deelnemer
    8 april 2006 om 15:17

Jamaar,jamaar,zuu nie héé!!Het was Palmboom die dat voorstelde.En ik ben op die manier al jaaaaaren mijn sinusitis kwijt.Was misschien maar 25 gr of ietske minder of zout van de Aldi,wie weet????Maar ge moet reclameren op Palmboom hé!!!
    Enne ne’n machinist ben ik niet wel ne’n keiharde (allee k’en peinsde da toch).Ben nog van de lichting die een spartaanse duikopleiding gekregen heeft.

P.S. maar wat ik zei was wel de waarheid:bij mijn eerste duik enkele jaren terug na gebruik van dat ‘klieterspul’ en bij het opstijgen kreeg ik geweldige pijn in mijn sinussen,plots een soort gefluit en de pijn was weg.Aan de oppervlakte gekomen zag (en rook!)ik een groen/geel/rode brei in mijn duikbril,afkomstig uit mijn sinussen (waren zeker mijn hersens niet want die zijn nog mooi grijs).Sindsdien heb ik nooit géén last meer gehad van sinusitis – behalve enkele lichte kopvallingen.

• anemona

Deelnemer
    8 april 2006 om 15:33

neen Stropken ik reclameer bij jou….JIJ was toch een zeebonk?…of is dat nu plotseling niet meer zo…?
    Allee…effekes proberen nu he ?

• Stropken

Deelnemer
    8 april 2006 om 22:38

awel Monootje,neu e’k een stuk i n m ei n kl uuuuute deur al da zeit ei’k vele duest gekreg e enne ei’ke vééél te véle pienten gedrunke…gedroenke gezopen

• anemona

Deelnemer
    9 april 2006 om 08:22

jawel hoor…leg de schuld maar bij mij………………..Monootje !!…de weg een beetje kwijt ?:=)

Page 1 of 2

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader