Duikforum Duikforum Reizen Extra kost duikbagage

• Creator
    Discussie

Sabine
    Participant

Nog maar eens een bericht ivm extra kosten :

Ben net terug van een vlucht met Transavia. Volgens de website van Transavia mag je per persoon 20 kg bagage meenemen. Helaas kwam ik daar niet mee toe. Op de website stond ook vermeld dat je voor golf-, vis- of ski-uitrusting 15 kg extra mag meenemen voor 15 euro per vlucht. Wat niet overdreven is, dus pak ik nog een extra valies.

Resultaat 55 kg voor 2 personen. Aan de incheck in Schiphol, zeg ik al direct dat ik een extra pakket duikbagage bijheb.

Maar volgens de regels van Transavia, valt duikbagage onder gewoon bagage. Dus als je binnen de 20 kg blijft, is er geen probleem. In mijn geval, moest ik dus 15 kg bijbetalen à 5 euro per kilo, X 2, dat zou dus op 150 euro komen, terwijl je voor golfbagage er met 30 euro zou vanaf komen !!

Gelukkig had ik een begrijpende dame aan de incheck, die ook wel inzag dat het verschil nogal groot was, en zij was zo vriendelijk om te noteren dat ik een golftas bijhad.

Dus deze keer ben ik er nog goedkoop vanaf gekomen.

• Extra kost duikbagage

Jacky Shark reageerde 16 jaar, 10 maanden geleden 6 Leden · 6 Reacties
  • DiveNow

Deelnemer
    28 maart 2006 om 13:05

Ik heb eea ook doorgegeven aan Duikvak (www.duikvak.nl) welk de belangen behartigd van de duikbranch in Nederland. Deze hebben reeds een eerste gespreks ronde met een overkoepelend orgaan van vliegtuigmaatschappijen gehad over dit onbegrijpelijke verschil in afhandeling van hobby uitrusting.

Ik hoop hier snel iets meer over te kunnen laten weten.

• SVp

Deelnemer
    28 maart 2006 om 15:19

DUS : als je gaat vliegen met Transavia stop je je duikspullen in een golftas.

• Mork

Deelnemer
    28 maart 2006 om 15:49

@Divenow

Ook voor Iberia ?
    want die kennen er ook wat van !

• DiveNow

Deelnemer
    30 maart 2006 om 09:13

Ik heb dit ingestuurd aan het bestuur en hebben reeds gespreken gevoerd met een aantal vliegtuig maatschappijen. Welke zal ik na vragen.
    Wellicht dat ook die maatschappijen op de een of andere manier verenigd zijn…

Ik houd jullie op de hoogte.

• Erik

Deelnemer
    30 maart 2006 om 16:15

Hoi,

ik vertek op 7/08/06 voor twee weken op huwelijksreis richting Bodrum (Turkije) en ik heb bij het boeken gewoon 20kg extra geboekt, voor 40 euro heen en terug.

Ik heb ze niet verteld dat het om duikbagage zal gaan, maar moet ik hun dit vertellen??

Ik vlieg met jetair.

We zullen wel zien zeker.

GRTz

• Jacky Shark

Deelnemer
    30 maart 2006 om 16:24

De laatste keer heb ik niks gezegd,” ‘k wist het niet ” omdat we een vlucht alleen hadden genomen en we geen brochures hadden…niks gevraagd aan de balie wat er in de ABL zak was.
    ‘T was wel onder de 20 kg…ik had nog boeken en magazine en margarine en chocolade (4 kg) voor Veronique, maar netjes verpakt in een plastic met de reclame van TUI jet air fly.com…
    dit buiten mijn handbagage.

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader