Duikforum Duikforum Reizen bagage als cargo opsturen????

• Creator
    Discussie

blenny
    Deelnemer

Hoi mensen,

Doordat alle vliegmaatschappijen enorme prijzen vragen voor overgewicht zijn we genoodzaakt om andere oplossingen te zoeken…

Het gaat om lange afstandsvluchten( Zuid-Afrika) met nog een binnenlandse vlucht erbij.
    In totaal 5 vluchten.

We weten dat er bij sommige maatschappijen voor een klein bedrag (40 euro) 20 kg extra mag meegenomen worden maar dat is enkel en alleen voor korte afstandsvluchten, daar heb ik al uitgebreid naar geinformeerd!

Heeft er al iemand duikmateriaal als cargo opgestuurd en is dat een beetje veilig???
    Het gaat hier over een rebreather dus het zou zowel een beetje voorzichtig moeten gehanteerd worden en natuurlijk ook zeker ”aankomen”.

Volstaat het om het een dag voor de vlucht op te sturen zodat we zeker geen dag verspelen om erop te wachten?

Thanks

Gino

• bagage als cargo opsturen????

Werner reageerde 16 jaar, 10 maanden geleden 8 Leden · 12 Reacties
  • blue

Deelnemer
    20 maart 2006 om 01:47

KLM hanteert 40€ extra (voor duikbagage tot 20kg) voor intercontinentale vluchten ->”enkele reis”

• Joe Piler

Deelnemer
    20 maart 2006 om 02:07

Ik zou die rebreather gewoon thuis laten.

• stevenl

Deelnemer
    20 maart 2006 om 03:43

IK heb dat gedaan naar Thailand. Op zich geen probleem, alles is zonder probleme aangekomen, Hou alleen rekening met hoge importheffingen. Want alle cargo wordt hier in Thailand in ieder geval gewoon gezien als geimporteerde zaken.

• Peter

Deelnemer
    20 maart 2006 om 11:10

Zie mail. Ik werk in de luchtvrachtsector.
    te lang om uit te leggen via dit forum.

vriendelijke groeten,

Peter

• blenny

Deelnemer
    20 maart 2006 om 14:05

@ blue; Ben je zeker van die 40 euro?

Wij hadden die info ook op hun website gevonden maar na een telefoontje met de hulpdesk van KLM zeiden ze dat dit tarief niet geldig was onze trip…Ze hebben dan al onze vluchtgegevens gevraagd en zijn dan beginnen rekenen en voor mij kwam dit op een 900 euro voor alle vluchten te samen…Een beetje te veel van het goede!

Vandaar dat we dan verder zijn gaan zoeken, want anders is die 40 euro voor 20 kg extra bagage met veel plezier betaald…

Ik zal iets minder dan 40 kg hebben met mijn droogpak en materiaal voor fotografie dus dat zou goed uitkomen voor mij…

Alvast bedankt

Greetz

Gino

• stach

Deelnemer
    20 maart 2006 om 14:12

blenny : regel 1 : geloof nooit die geiten op de helpdesk van klm.

je moet ze via de telefoon naar hun eigen website bregen waar staat hoe het juist zit.Liefst nog voorlezen want dat is dikwijls reeds te moeilijk.

heb net het zelfde verhaaltje mogen aanhoren.we kwamen ook in de 100den euro’s uit maar…

bonaire ? is dat geen lange afstand? ja hé.awel dat zijn de gewone regels.

voor sportmateriaal zijn er uitzonderlijke regels.
    De prijs die jij gekregen hebt is die voor gewoon overgewicht.xx euro’s per kilo.
    als duker,golfer,fietser,.. krijg je ander tarief

• blue

Deelnemer
    20 maart 2006 om 14:40

idd @ stach…

40€ geldt voor intercontinentaal enkele reis (duikbagage minder dan 20kg)

Geen discussie over mogelijk, zowel bonairefuntravel en een mail van custumor support klm bevestigen dit 😉

• steevke

Deelnemer
    21 maart 2006 om 08:58

Blenny,

Als je met een inspiration/Evolution duikt, kijk dan eens naar het ’travelframe’ en laat je flessen gewoon thuis. Scheelt hem al gauw enige kilo’s.

http://www.rebreatherworld.com/inspiration-evolution-rebreathers/2454-feedback-decoweenie-travelframe.html

Daarnaast, vlieg eerste/business klas. Meestal mag je dan een pak meer baggage meenemen. Wij vliegen volgend jaar zo naar singapore en zitten met gelijkaardig probleem.

Steven

• blue

Deelnemer
    21 maart 2006 om 13:58

Dat gaat u een pak geld kosten steevke…

• steevke

Deelnemer
    21 maart 2006 om 17:09

Blue… je kan natuurlijk 750 EUR ophoesten voor overgewicht en in de beestenbak zitten of 1000 EUR meer betalen en champagne drinken en plaats in overvloed hebben 🙂 🙂

Kwestie van waar je prioriteiten liggen!

Steven

• blue

Deelnemer
    21 maart 2006 om 20:09

geen van beiden :))))

• Werner

Deelnemer
    21 maart 2006 om 21:01

steevke, en bij heel veel champagne consumptie worden dat dan “silent bubbles”? 🙂

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader