Duikforum Duikforum Reizen Duiken in het Malawi meer

• Creator
    Discussie

Xander
    Deelnemer

Is er hier iemand die daar reeds gedoken heeft.
    Ik ben zelf naast het duiken, ook een fervente aquariumliefhebber en dan speciaal het verzorgen van Malwi cichliden.
    Dus heb ik het plan opgevat om daar eens een duikvakantie te plannen, maar info vinden blijkt nog niet zo gemakkelijk. Dit is duidelijk geen duikbestemming met de bekendheid van de Rode zee. 🙂

• Duiken in het Malawi meer

botervisje reageerde 16 jaar, 10 maanden geleden 6 Leden · 7 Reacties
  • Jacky Shark

Deelnemer
    19 maart 2006 om 21:12

Let op met het duiken in zoetwater meren in de tropen !!! er zijn parasieten in het water die via de huid het lichaam binnendringen en moeilijk zijn eruit te krijgen.
    Ge kunt o.a de witte stipjes ziekte krijgen
    of het peper stipjes ziekte…
    dan SH 2000 drinken met de liters om van de stipjes af te raken. In het ergste geval verlies je je haren en je valse tanden beginnen te rotten !!!
    Je nagels zullen blijven groeien op een zeer zeer hoge tempo, 2 cm per dag !!!
    Je neus zal beginnen te groeien zoals Pinocchio !!!
    En nog veel meer !!!
    Een prettig verlof toegewenst in het Malawi meer:)

• SVp

Deelnemer
    19 maart 2006 om 23:52

Is dat daar niet waar de pisvis zit ?

• DiveNow

Deelnemer
    20 maart 2006 om 00:14

In het boek Dive – The Ultimate guide staat lake malawi met een hele reeks intersante weetjes beschreven.

Voor zo ver mij bekend het enige boek…

• RenaatD

Deelnemer
    20 maart 2006 om 11:31

Hey Xander,

Ik heb een aantal duiken gedaan in Lake Malawi en voor ’n chiclide-liefhebber is het zeker de moeite.

Ik heb gedoken op 3 verschillende plaatsen. In het zuiden van het meer heb je Cape McClear (Monkey Bay). Da’s zo’n beetje een backpackers trekpleister en daar heb je wel een aantal duikcenters (allemaal PADI uiteraard).

In Senga Bay, (ligt ter hoogte van Lilongwe en Salima) heb een een rescue diver cursus gevolgd. Ik weet niet of het enige duikcenter die er toen was (1999) er nu nog zal zijn. Het werd gerund door een zuid-afrikaan en hij had toen al plannen om te verhuizen naar Mozambique… De naam staat in m’n logboek, maar die heb ik hier nu niet bij de hand.

De mooiste duik was wel bij Nkhata bay, meer naar het noorden. Rustiger dan Cape McClear, kristalhelder water, mooie scenery en veel vis. oa muilbroeders gezien met kroost en een reusachtige meerval (catfish)…

Er is op sommige plaatsen inderdaad gevaar op Bilharzia besmetting, vooral in het zuiden van het meer (dichter bevolkt gebied, meer menselijke belasting en het biotoop van de slak die als tussengastheer optreedt). Ik ken 2 mensen die het daar hebben opgelopen!! Ze zijn er wel vanaf geraakt (ik denk dat Jacky Shark een heel klein beetje overdrijft…) In Senga Bay en in het noorden zou de slak niet voorkomen omdat het sediment er grover, heb ik me laten wijsmaken en dus kan de parasiet er ook niet voorkomen (let vooral om de voorwaardelijke zinsconstructie). Nijlpaarden zitter er niet meer, die zijn allemaal al lang opgegeten, krododillen naar ’t schijnt wel nog (zelf heb ik er geen gezien).

Die pisvis zit volgens mij in de Amazone…

• botervisje

Deelnemer
    20 maart 2006 om 16:35

zie maar da ge eerst weer genezen zijt xander!!!

• Xander

Deelnemer
    22 maart 2006 om 00:42

tja, botervisje, ne mens mag toch dromen en plannen en vooruitkijken hé 🙂
    Operatie is goed verlopen, maar voel mij toch ni echt optima forma (dat zal zo nog wel een weekske of zo duren heeft den docteur gezegd.
    Maar allez, ik zit toch al terug voor mijne PC om het forum te kunnen volgen. Terug duiken zal helaas nog effekes duren :-((((
    Voorlopig zijn de badkuip en drinken de 2 enige manieren waarop ik met mijne kop dicht bij water mag komen.
    Doe ze daar allemaal de groeten van mij in Herenthout.

• botervisje

Deelnemer
    22 maart 2006 om 09:46

dream on Xanderke, dream on:-)))) dat verzacht de pijn.
    zie maar da ge snel weer de oude (?) bent, je bent mij nog een duikje schuldig hé;-)
    Groetjes terug!!

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader