Duikforum Duikforum Reizen Goed nieuws aangaande Sharm el Sheikh

• Creator
    Discussie

sea angel
    Deelnemer

Vanuit officiële bron (S.S.D.M.) hebben we mogen vernemen dat heel binnenkort 15 nieuwe duiksites worden geopend, het meerendeel op Sanafir Island. D.w.z. dat we binnenkort ons programma gaan kunnen uitbreiden met duiken op de Saoudische kant van Sanafir. Er liggen daar ongerepte riffen op ons te wachten!

Travco (de haven) is in zijn volledige omvang opgekocht door een Koeweitische zakenman, dezelfde persoon die eigenaar is van de jetty in Marsa Alam. Het is de bedoeling om de havenfaciliteiten uit te breiden, zo komt er een grotere pier met vaste aanlegplaats voor elke boot. Drummen hoort binnenkort tot het verleden.

Nog meer goed nieuws vanuit het duikcenter; rond eind april gaan we een vergunning hebben om vanaf de pier in Na’ama Bay te vertrekken. Deze extra service gaan we ten volle benutten in het voordeel van onze klanten. Naast de havens van Travco, Sharm el Maya, Na’ama Bay en Shark’s Bay, binnenkort dus ook vanaf Sofitel.

Minder goed nieuws hebben we opgevangen uit het Zuiden – regio Marsa Alam. Nieuwe resorts schrikken er niet voor terug om de riffen aan hun hotels op te blazen met het oog op de aanleg van hun privéstrand. In Egypte staat een boete van 1.000.000 LE op het toebrengen van schade aan de riffen. Dus nemen deze resorts 1.000.000 LE reserve op in de begroting voor het geval de officials dergelijke inbreuken vaststellen.

• Goed nieuws aangaande Sharm el Sheikh

sea angel reageerde 16 jaar, 10 maanden geleden 5 Leden · 7 Reacties
  • Admin

Beheerder
    18 maart 2006 om 13:22

wij hebben geboekt voor september bij divers international ,is het dan al mogelijk om de nieuwe riffen te doen ?
    Doen jullie trouwens nog de thistlegorm voor een dagtrip ,er zijn verschillende duikers onder ons geintereseerd.

• SVp

Deelnemer
    18 maart 2006 om 13:33

1.000.000 LE schadevergoeding ?
    Ik denk dat het eerder 10.000 LE baksheesh zal zijn …

• Jacky Shark

Deelnemer
    19 maart 2006 om 13:31

Dit is inderdaad meer dan goed nieuws !!! een beetje meer ruimte om de al zo vaak druk bedoken plaatsen te ontlasten. En de Sofitel Jetty, vindt ik nog het beste van allemaal.
    Doe ze daar de groeten hé Marc !!! Rondha en Veronique en Stefan en Ashraf en Ahmed en the captein van de Sinai I…hoe is met de gast die zijn arm heeft gebroken tijdens het poetsen van de boot ???

• sea angel

Deelnemer
    19 maart 2006 om 21:00

De mannen op Sinai1 heb ik nog niet ontmoet, ik ben of met de Sinai2, of met de Evergreen gaan duiken. Ik zal hen alvast de groeten overbrengen.

LE 1.000.000 is naar mijn bescheiden mening zelfs veel te weinig, maak er US$ van, of nog beter €.

Dagtrips vanuit Sharm zijn mogelijk naar de Thistlegorm, ik heb er trouwens eergisteren nog op gedoken. Probeer in de boeking te bekomen om op de Kingston te duiken (in combinatie met de Thistlegorm), ondiep wrak (-15m) – maar driftduik, en in de zomermaanden zeer grote kans op duiken met dolfijnen.

Heel binnenkort is een ruim begrip, zeker naar Egyptische normen. Ik informeer me aangaande de nieuwe duikplaatsen en laat, in de mate van het mogelijke, zo vlug mogelijk bericht.

Vandaag op Shark/Yolanda; manta, 3 napoleons, schildpad, … Op Jackfish Alley; barracuda, schildpad, witpuntrifhaai, … Watertemperatuur 23°C – Op de boot noteerden we 34°C.

Groeten uit Sharm.

• Jacky Shark

Deelnemer
    19 maart 2006 om 21:08

Hier was het vandaag tot 15.00 maar 2°…na het openbreken van de mist, werdt het opeens 8°.
    En het water blijft maar zeer zeer koud.
    Is Andrea Sugliani nog in de buurt ???

• scuba sven

Deelnemer
    21 maart 2006 om 15:49

Hey Sea Angel,

Jij zit blijkbaar in Sharm, vandaar waarschijnlijk dat je ook Yayha kent van Moondivers.
    Werk je daar in een duikcenter en zo ja hetwelke??

Groeten,

Sven.

• sea angel

Deelnemer
    21 maart 2006 om 18:17

Yahya is voor mij geen onbekende. Net zoals ik heeft hij een periode voor DAW gewerkt.

Van DAW ben ik overgestapt naar Divers International in Sharm.
    In het eerstgenoemde center kwamen er veel te veel Russen over de vloer.
    Bij DI is het de bedoeling om ons meer op de Europese duikers te concentreren.

Tot binnenkort.

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader