Duikforum Duikforum Reizen Super Last Minute Saudi Arabië 31 maart

• Creator
    Discussie

BartC
    Deelnemer

We zijn net terug van een weekje cruisen in Saudi Arabië. Het was zoals de vorige keer fantastisch. Veel gezien, prachtig weer, rustige zee (buiten de laatste anderhalve dag) lekker eten en vooral super duiken.

Voor onze volgende afreis op 31 maart heb ik nog een viertal plaatsen over die ik gezien we kort voor vertrek zijn aan een super last minute verkoop… nl 1.225 EUR incl vlucht.

Extra te betalen is visum 65 EUR. Normaal gezien zouden we een extra dag (en dus 8ste nacht) moeten blijven in Jeddah omdat de terugvlucht niet overeenkomt met het einde van de cruise, maar omdat er een annulatie is de week erna kunnen we een extra dag duiken en extra nacht aan boord blijven, dus 8 nachten aan boord en 7 dagen duiken… die extra dag kost 135 EUR.

Wie zin heeft om 7 dagen te duiken (3 à 4 duiken per dag) op de beste duikspot van de Rode Zee, nl De Farasan Banks, voor slechts 1.225 EUR + 135 EUR voor de extra nacht en dag duiken, die stuurt me best asap een mailte.

Personen die nog een reispas moeten aanvragen komen helaas niet in aanmerking, dat komt nooit tijdig in orde. Dus… asap reageren, ten laatste tot en met het weekend.

meer info op http://www.Xplore360.com/saudiarabie

Groeten!
    BartC
    bart@Xplore360.com
    050-611785

• Super Last Minute Saudi Arabië 31 maart

BartC reageerde 16 jaar, 11 maanden geleden 6 Leden · 19 Reacties
  • blue

Deelnemer
    14 maart 2006 om 14:15

Reispas normale procedure is 7 werkdagen
    Reispas versnelde procedure is 24uur

🙂

• BartC

Deelnemer
    14 maart 2006 om 14:33

juist, maar de kosten voor versnelde procedure zijn zeer hoog. Als het via normale procedure verloopt lukt het zeker niet… 7 werkdagen, dat zijn 9 kalenderdagen… dus vanfa vandaag 9 kalenderdagen wachten op reispas, dan de reispas gegevens naar Jeddah doorgeven, wachtren op de authorisatie om het visum uit te schrijven, dan in mijn auto springen en er mee naar Brussel rijden en 3 dagen later weer gaan ophalen, geloog me dat lukt echt niet…. eventueel met versnelde procedure, maar dan nog….

als ’t een beetje kan liefst mensen die reeds een reispas hebben waar geen israelische stempels instaan, nog minimum 6 maanden geldig is en 2 blanco tegenoverliggende paginas vrij hebben…

Dus…. wie meewil, geef me asdap een seintje.
    Groeten,
    BartC

• blue

Deelnemer
    14 maart 2006 om 15:03

Geen Israelische stempels…

my god…

• BartC

Deelnemer
    14 maart 2006 om 15:06

tja, Muslims en Joden zijn nu eenmaal geen dikke vriendjes 🙂

• blue

Deelnemer
    14 maart 2006 om 15:14

Does it matter?

Zou voor mij al een reden zijn om daar niet naar toe te gaan…

• wendy

Deelnemer
    14 maart 2006 om 15:18

ach blue, dan moet ik ook niet meer naar Egypte.
    Werd er 2 maal bespuwd.
    en was zeker niet choquerend gekleed – gewoon een topje en short –
    groetjes

• BartC

Deelnemer
    14 maart 2006 om 15:19

Blue, ik respecteer elke mening. De ene heeft redenen om er niet naartoe te gaan, de andere heeft die niet. Iedereen moet dit voor zichzelf uitmaken.

• blue

Deelnemer
    14 maart 2006 om 15:21

Ik respecteer iedereen die anderen respecteert… (ook wel verdraagzaamheid genoemd)

Als ge gvd al niet meer naar een land moogt gaan omdat je in een ander land bent geweest.

Belachelijk!

Stel u voor dat ik Duitsland niet meer zou binnen mogen omdat ik Frankrijk heb bezocht.
    Dit toont echt wel de bekrompenheid aan van sommige landen, en de ethische vraag is of je daar uberhaupt wel nog naartoe zou gaan. Ze verdienen uiteindelijk aan uw geld…

ftr: De israëlisch zijn geen haar beter
    ______________________________________________________________________________________

ach blue, dan moet ik ook niet meer naar Egypte.
    Werd er 2 maal bespuwd.
    en was zeker niet choquerend gekleed – gewoon een topje en short –
    groetjes

Dat is een actie van individuen en niet van een ambassade/regering

• BartC

Deelnemer
    14 maart 2006 om 15:23

Wendy, dat kom je zeker niet tegen in Saudi… de mensen zijn zeer beleefd en gereserveerd, ook de laatste dag aan het bezoek aan de souk in Jeddah. Ze zijn zelfs nieuwsgierig en proberen een gesprek aan te knopen. Geen opdringerigheid zoals Egypte… Men heeft echt een verkeerd beeld van Saudi Arabië. Ik ga natuurlijk niet beweren dat er geen discriminaties zijn tgo de Saudi vrouwen, ze mogen geen auto rijden etc… maar tis niet zoals bij de Taliban eh… 17 van de 50 zetels in de kamer van koophandel in Jeddah zijn voor vrouwen, Veel Saudi vrouwen runnen een business.

Als je een super duikreis wil, dan moet je zeker overwegen om de maagdelijke riffen van de Farasan Banks te beduiken, tis echt super. en zker met die last minute mag je het niet laten liggen 🙂

groeten,
    BartC

• wendy

Deelnemer
    14 maart 2006 om 15:27

klinkt aanlokkelijk maar ben pas terug uit verlof.
    voor dit jaar is alles al vastgelegd maar hou het in gedachten voor volgend jaar.
    groetjes

• BartC

Deelnemer
    14 maart 2006 om 15:27

Blue,
    Daar heb je groot gelijk in … stom dat je een land niet zou binnen mogen omdat je in een bepaald land geweest bent. Maar dat weerhoudt me niet om er te gaan duiken, zoals ik al zei, dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken. Er is in elk land wel wat…. op den duur zouden we nergens meer naartoe kunnen 🙂
    Bart

• Benny

Deelnemer
    14 maart 2006 om 17:12

btw reispas versnelde procedure kost 240 eurokes 🙂

• BartC

Deelnemer
    14 maart 2006 om 17:25

ja, tis wreed eh.
    Dus wie interesse heeft in deze last minute…liefst reeds een reispas 🙂
    http://www.xplore360.com/saudiarabie
    Greetz,
    BartC

• Lazy Charles

Deelnemer
    14 maart 2006 om 18:06

Bleu, ik begrijp je reactie maar zeg bij het binnenkomen in de States eens dat je communist bent, je mag in het beste geval direct terug.

En inderdaad ik zou terug meegaan maar kan dat thuis nu even niet verkocht krijgen.

• Fiekes

Deelnemer
    14 maart 2006 om 18:54

ik zou ook terug meegaan, maar vrees dat mijn werkgever daar niet akkoord mee zal zijn …

• BartC

Deelnemer
    14 maart 2006 om 20:56

@ Charles & Fiekes.
    Geen last gehad van landziekte? Ik wist maandagmorgen even niet waar ik stond.
    Fiekes… merci voor de cd’s, ben er nu op dit eigenste moment van aan ’t genieten.

tot later!
    Bart

• Lazy Charles

Deelnemer
    15 maart 2006 om 07:40

inderdaad Bart, maandagochtend wat gezwalpt hier in huis en dinsdag op het werk kreeg ik het weer. Zien wat het vandaag wordt :-))
    Ne kermis is wel een geseling waard hé :-))

• Fiekes

Deelnemer
    15 maart 2006 om 07:41

De landziekte is bijna volledig weg …
    cd’s: graag gedaan
    Wat doe ik met je slot ?

• BartC

Deelnemer
    15 maart 2006 om 08:31

Fiekes, hou het maar, slot kost 3 EUR, daarvoor kan ik het niet komen ophalen en kan jij het niet komen brengen. Vergeet het nummer niet eh.
    BartC

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader