Duikforum Duikforum Reizen Bonaire /Curaçao

• Creator
    Discussie

Sabine
    Participant

Wie heeft er ervaring met de Nederlandse Antillen ?

Is het interessant om ook een paar dagen te boeken voor Curaçao of kan je beter op Bonaire blijven ?

Heeft er al iemand enkel een vlucht geboekt of moet je steeds via een reisbureau (vb. funtravel) ? Ik heb de indruk dat als je enkel de vlucht boekt bij KLM, je al meer betaalt dan een volledig arrangement, tenzij iemand ergens goedkope vluchten weet ?

• Bonaire /Curaçao

DiveNow reageerde 16 jaar, 11 maanden geleden 6 Leden · 6 Reacties
  • stach

Deelnemer
    13 maart 2006 om 15:30

wij hebben vorig jaar enkel vlucht geboekt.
    die aanbiedingen zien er dikwijls heel intressant uit tot je de kleine letterkes leest.
    prijs exclusief : brandstoftoeslag,taxen,toeslag op weekendvertrek,dossierkosten,…

als je de prijs op de site van klm opvraagt is et dacht ik de totaalprijs alles in.

• blue

Deelnemer
    13 maart 2006 om 15:32

Klopt

Heb zelf bij http://www.bonairefuntravel.nl geboekt voor april.
    Vrij voordelige prijzen, prima service.

Qua duiken laat je Curacao en Aruba maar links liggen. Bonaire is het best als je alles er op naleest…

Boek een drive en dive, en je geniet de vrijheid van het kantduiken.
    Geen beperkingen… (ne mens vraagt zich af of vrijheid wel nog bestaat, blijkbaar wel 🙂 )

Waar en wanneer je wil pak je je pickup naar 1 van de 50 shore dive sites 🙂

Ik was direct verkocht 🙂

Enkele links:
    http://www.bonairetalk.com/
    http://www.bonairewebcams.com/
    http://www.shorediving.com/Earth/ABC/index.htm (als je daar op de fotos op de duikplaats klikt krijg je er nog meer)

• BonDiviDiver

Deelnemer
    13 maart 2006 om 15:55

op Uw eerste vraag :
    ik ben reeds op beide eilanden geweest en geen twijfel mogelijk : BONAIRE
    Op Uw tweede vraag :
    Het LIJKT inderdaad goedkoper als je een volledig arrangement boek, maar als je je vlucht tijdig via een reisbureau boekt (enkel de vlucht dan) dan is hij ook goedkoper dan rechtreeks bij KLM. En, kijk goed uit, enkele dagen vroeger of later vertrekken kan 50 tot 100 euro maken. Raar maar waar !!!!
    Opgepast met arrangementen boeken, en zeker bij een Nederlands reisbureau, want er kunnen nog heel wat kosten bijkomen (waar ze het allemaal halen ; ik weet het ook niet). Zo zag ik onlangs een reclame : 2 personen, 14 dagen Bonaire ; verblijf, vlucht, 12 dagen ongelimiteerd duiken, 13 dagen auto en zelf ontbijt voor 1799 euro. Bij navraag bleek diezelfde reis mij al meer dan 2000 euro (bijna 2100) te kosten (op basis van 4 personen was het nog ongeveer 1900 euro)!!!!!! Ik vertrek binnenkort voor de vierde maal terug naar Bonaire en na een ruwe berekening maakt het ongeveer 1400 euro (en ik ben 16 dagen weg en duik 13 dagen en heb 14 dagen een auto) op basis van 4 pers.
    Probeer het maar zelf te regelen, dan heb je alle vrijheid en keuze en het scheelt dan nog een aardige duit ook :-))

• anemona

Deelnemer
    13 maart 2006 om 17:04

@ BDD
    ik begrijp uit je verhaal niet WAAROM het geen 1799 maar veel meer was ?
    wat was daar de reden nu van ??

• BonDiviDiver

Deelnemer
    13 maart 2006 om 17:11

zoals Stach reeds heeft vermeld : dossierkosten, brandstoftoelagen, extra toeslagen …… en ga zomaar voort. En dit werd allemaal niet op de folder vermeld (ook niet in kleine lettertjes, om eerlijk te zijn was er wel sprake van brandstoftoeslag) tot dat je echte offerte aanvraagt en aandringt dat alle kosten moeten worden verrekend. Ik kan er echt van meespreken want ik heb het dit jaar voorgehad met 4 (jawel vier) reisbureaus waarbij de eigenlijke prijs veel hoger lag dan de reclameprijs. Je moet dan geen reclame maken voor een bepaalde prijs als er nog van alles bijkomt. In België is zoiets trouwens verboden, vandaar dat de reizen in de Nederlandse reisbureau’s goedkoper “lijken”.

• DiveNow

Deelnemer
    14 maart 2006 om 10:32

Ik zou willen dat het hier ook verboden was!

Kijk alleen al aan de brandstof pomp:
    Bord buiten: Korting 5 ct/L diesel
    (kleine letters: tov de advies prijs merk x)

Maw de prijs die de meter aangeeft is gewoon wat je betaald.. niets geen korting!

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader