-
Discussie
-
Begin dit jaar heb ik een vliegtuigticket geboekt bij KLM naar de Filipijnen.
Nu kreeg ik de melding dat je voor duikmateriaal sowiezo extra moet bijbetalen!!! wordt aanzien als overbagage
Ik heb mijn reisagent gecontacteerd en die heeft of zijn beurt naar de klantendienst van KLM gebeld. Hun antwoordt luidde dat je niet voor een jacket,wetsuit,bril,zwemvliezen moet bijbetalen enkel voor een duikfles/en of duiklamp.
Ik had voor alle zekerheid toch nog eens een mailtje gestuurd naar de luchtvaartmaatschappij en daar bleek het dan weer niet te kloppen , maw indien je gaat duiken moet je extra bijbetalen ook al zit je onder de limiet van 20 kg. Mijn reisbureau heeft dan terug gebeld en kreeg een boze medewerkster aan de lijn en zei dat de informatie onjuist was bij het eerste telefoontje. Ik moet toegeven qua professionaliteit VER ONDERMAATS!!!!
Ik ben hierdoor diep ontgoocheld want KLM is de enige luchtvaartmaatschappij die ik momenteel ken waarvoor men voor een duikuitrusting extra moet bijbetalen (10€) + voor verre afstanden komt dit neer op 40€ extra per vlucht!! x2 komt dus neer op 80€!!!!!!!Ik kan hieruit concluderen dat dit de eerste maar tevens ook de laaste keer zal zijn dat ik een vliegtuigticket bij KLM boek. Ik vind deze werkwijze absurd!!
Op KLM-vluchten is het geen probleem om een fiets, golftas, surfplank of duikuitrusting mee te nemen, mits de uitrusting niet groter of zwaarder is dan is toegestaan.
Indien het gewicht systeem (KG) op uw ticket van toepassing is wordt voor het vervoer van deze sportuitrustingen altijd overbagage in rekening gebracht, zelfs als uw bagage vrijstelling niet wordt overschreden.
Voor sportuitrustingen tot 20 kilo gelden speciale tarieven en voorwaarden. Deze vindt u in de tabel tarieven sportuitrusting. Hierin staan de overbagagetarieven voor een enkele reis vermeld. Voor een retour betaalt uw 2 x dit tarief.
Indien de sportuitrusting zwaarder is dan 20 kg (32kg is het maximum), betaalt u het tarief uit de tabel plus voor iedere kilo boven de 20 kilo, het reguliere overbagage tarief.Indien het stuks systeem (PC) op uw ticket van toepassing is wordt een fiets, een golf-, ski-, snowboard- of duikuitrusting tot 23 kg beschouwd als 1 stuk bagage. Voor surfplanken tot 165cm (65 inch) geldt dit ook. Voor planken langer dan 165 cm moet altijd betaald worden.
Indien u uw bagagevrijstelling overschrijdt betaalt u het reguliere overbagage tarief.
Dit bedrag is afhankelijk van uw bestemming. Neem voor de exacte prijs contact op met uw reisagent of het dichtstbijzijnde KLM- of Northwest Airlines-kantoor.