Duikforum Duikforum Reizen Diep ontgoocheld over KLM

• Creator
    Discussie

Carhartt27
    Deelnemer

Begin dit jaar heb ik een vliegtuigticket geboekt bij KLM naar de Filipijnen.
    Nu kreeg ik de melding dat je voor duikmateriaal sowiezo extra moet bijbetalen!!! wordt aanzien als overbagage
    Ik heb mijn reisagent gecontacteerd en die heeft of zijn beurt naar de klantendienst van KLM gebeld. Hun antwoordt luidde dat je niet voor een jacket,wetsuit,bril,zwemvliezen moet bijbetalen enkel voor een duikfles/en of duiklamp.
    Ik had voor alle zekerheid toch nog eens een mailtje gestuurd naar de luchtvaartmaatschappij en daar bleek het dan weer niet te kloppen , maw indien je gaat duiken moet je extra bijbetalen ook al zit je onder de limiet van 20 kg. Mijn reisbureau heeft dan terug gebeld en kreeg een boze medewerkster aan de lijn en zei dat de informatie onjuist was bij het eerste telefoontje. Ik moet toegeven qua professionaliteit VER ONDERMAATS!!!!
    Ik ben hierdoor diep ontgoocheld want KLM is de enige luchtvaartmaatschappij die ik momenteel ken waarvoor men voor een duikuitrusting extra moet bijbetalen (10€) + voor verre afstanden komt dit neer op 40€ extra per vlucht!! x2 komt dus neer op 80€!!!!!!!

Ik kan hieruit concluderen dat dit de eerste maar tevens ook de laaste keer zal zijn dat ik een vliegtuigticket bij KLM boek. Ik vind deze werkwijze absurd!!

Op KLM-vluchten is het geen probleem om een fiets, golftas, surfplank of duikuitrusting mee te nemen, mits de uitrusting niet groter of zwaarder is dan is toegestaan.

Indien het gewicht systeem (KG) op uw ticket van toepassing is wordt voor het vervoer van deze sportuitrustingen altijd overbagage in rekening gebracht, zelfs als uw bagage vrijstelling niet wordt overschreden.
    Voor sportuitrustingen tot 20 kilo gelden speciale tarieven en voorwaarden. Deze vindt u in de tabel tarieven sportuitrusting. Hierin staan de overbagagetarieven voor een enkele reis vermeld. Voor een retour betaalt uw 2 x dit tarief.
    Indien de sportuitrusting zwaarder is dan 20 kg (32kg is het maximum), betaalt u het tarief uit de tabel plus voor iedere kilo boven de 20 kilo, het reguliere overbagage tarief.

Indien het stuks systeem (PC) op uw ticket van toepassing is wordt een fiets, een golf-, ski-, snowboard- of duikuitrusting tot 23 kg beschouwd als 1 stuk bagage. Voor surfplanken tot 165cm (65 inch) geldt dit ook. Voor planken langer dan 165 cm moet altijd betaald worden.
    Indien u uw bagagevrijstelling overschrijdt betaalt u het reguliere overbagage tarief.
    Dit bedrag is afhankelijk van uw bestemming. Neem voor de exacte prijs contact op met uw reisagent of het dichtstbijzijnde KLM- of Northwest Airlines-kantoor.

• Diep ontgoocheld over KLM

Toontje reageerde 16 jaar geleden 28 Leden · 88 Reacties
  • BonDiviDiver

Deelnemer
    8 maart 2006 om 15:19

Binnen enkele weken vertrek ik naar Bonaire met KLM. Daar ik reeds verschillende malen dergerlijk verhaal betreffende duikbagage op de KLM-vlucht heb gehoord en gelezen heb ik vorige week een mail naar KLM verzonden. Hun antwoord was een zeer beleefde mail : als ik geen overgewicht heb moet ik niet bijbetalen. We zullen wel zien hoe het nu afloopt, want anders komt er inderdaad zomaar eventjes 80 euro bij terwijl je eigenlijk maar evenveel bagage mee hebt of een andere passagier ?!? Waar de logica hier zit weet ik ook niet ?!?
    Wordt vervolgd….

• schilderke

Deelnemer
    8 maart 2006 om 15:23

@ bondividiver

print dat antwoord maar uit.
    dan heb je toch al iets in de hand bij problemen.

• blue

Deelnemer
    8 maart 2006 om 15:26

idem als BonDiveDiver.

Ik heb een mail gestuurd dat ze me die “rot” 40€ per persoon mogen aanrekenen. 🙂
    Zou er toch niet gekomen zijn met 20kg.

Zal ons dus 160€ extra kosten voor twee vluchten met twee personen…

Helaas gaan we er weinig aan kunnen doen…

• Carhartt27

Deelnemer
    8 maart 2006 om 15:40

@ BonDividiver: ik probeer je te mailen omdat ik nog met enkele vragen zit maar ik krijg telkens een error report terug! Klopt je mailadres nog?
    Groeten C

• stach

Deelnemer
    8 maart 2006 om 15:42

voor die 80 euro krijg je 20 kilo extra.

maar KLM is een rotmaatschappij op vlak van klantendienst.zeker als je belg bent via internet boekt en vanuit nederland vertrekt.

Een geluk dat ik iemand kende die perfect wist hoe het er aantoegaat voor Bonaire maar tegen dat ik het van KLM op paier kreeg zaten we 4 maand verder.

op een bepaald moment ging me 20 kilo extra maar liefst 800 euro kosten.uiteindelijk da madammeke via den telefoon op hunnen eigen website naar de juiste pagina gestuurd en ze leren lezen.oops meneer …..blablabla

o ja we hebben uiteindelijk niets moeten betalen we zaten met zijn allen te samen onder de 20 kilo gemiddeld

• BonDiviDiver

Deelnemer
    8 maart 2006 om 16:29

@ Carhartt27

sorry, adres is er niet meer, gebruik maar bondividiver@telenet.be. Heb ondertussen van de gelegenheid gebruik gemaakt eventjes mijn profiel aan te passen en mijn website tot te voegen waarop enkele foto’s van Bonaire (vorig jaar) te zien zijn (boven en onderwater).

• pyjamaduiker

Deelnemer
    8 maart 2006 om 16:36

Heb toch al verschillende malen met KLM naar Bonaire gevlogen en heb quai bagage nooit problemen gehad ,heb wel elke keer via Bonairefuntravel geboekt en 10kilo extra bagage aangevraagd.Het hangt er ook grotendeels vanaf wie er bij de incheckbalie zit ,of deze persoon die nacht geod geslapen heeft :-)))

• BonDiviDiver

Deelnemer
    8 maart 2006 om 17:17

inderdaad pyjamaduiker,
    ik heb ook al verschillende malen met KLM gevolgen en heb nog nooit een probleem gehad. Maar ik hoorde iedereen erover praten en schrijven en heb toch maar eens contact opgenomen met KLM. Ik veronderstel dat alles wel weer perfect zal verlopen zoals altijd bij KLM. We zien wel en je hoort het vervolg nog wel…

groetjes,
    BDD

• SVp

Deelnemer
    8 maart 2006 om 20:29

Ik heb de moraal van het verhaal al begrepen hoor. Ik reis alleen nog met gewone valiezen, en ik laat uit niets blijken dat ik een duiker ben.
    En als ze me vragen of ik duikbagage bij heb dan zeg ik gewoon “nee”.
    Het is enkel bij de checkin dat dat gevraagd wordt en verderop (lees : bagage RX) interesseert het niemand nog.
    OK, het is liegen, maar als zij mij mogen fucken, dan ik hen ook.

Mvg.,
    SVp

• Carhartt27

Deelnemer
    8 maart 2006 om 23:14

Tja het is nog maar een nieuwe regel die van 1 november 2005 van kracht is.
    SVP ik volg volledig je redenering!!! en zal die ook op die manier hanteren.
    Gewoon met een onopvallende reistas/trekkersrugzak whatever…naar de check in balie en mondje dicht. Dit maakt me gewoon razend!! Dit is gewoon pure afzetterij!!
    Het wil nu wel juist lukken, ik ben blijkbaar niet de enige!! In het tijdschrift DUIKEN van deze maand (maart 2006) wordt er blijkbaar ook een gevolg aan gegeven (zie p 18).
    Ik hoop dat er nog veel (duikers)klachten komen op het adres van KLM, zodat ze beseffen dat ze momenteel (potentiële) klanten aan het verliezen zijn.

• Jacky Shark

Deelnemer
    9 maart 2006 om 00:03

Laatst hab ik met TA gevlogen, geen problemen aan boord en bij de in-check ook niet…
    alles keurig gewogen en gekeken en niks bijbetaald…

• Carhartt27

Deelnemer
    9 maart 2006 om 00:09

Jacky dan moet je dit eens lezen!!! :
    http://www.klm.com/travel/be_nl/travel_information/baggage/exceptional_baggage/index.htm
    en scroll dan ff naar benden naar “duikuitrusting”

• blenny

Deelnemer
    9 maart 2006 om 00:57

Dat belooft weeral,

In September maak ik in totaal 6 vluchten waarvan 4 met KLM, als ik goed kan volgen kost met dit dus 4 x 40 euro + het overgewicht (ongeveer 15 kg) voor de binnenlandse vlucht met SSA.
    Mooi vooruitzicht!

En dan op vakantie gaan voor eens te ontstressen, héhé

• duikertje

Deelnemer
    9 maart 2006 om 03:45

ik vlieg sinds de laatste keer via duitsland met ltu
    20 kg gewone bagage en je mag ook nog eens 30 kg duikbagage meenemen gratis
    en prima service aan de luchthavens en als je via nederland kunt gaan kun je evengoed via duitsland gaan is voor mij dezelfde afstand
    dat is nog eens een duikvriendelijke luchtvaartmaatschapij
    en klm gewoon boycotten

• Hans Nuytten

Deelnemer
    9 maart 2006 om 08:45

Zie eens bij “Arke Fly” op http://www.arkefly.nl
    Deze luchtvaartmaatschappij kan een alternatief zijn voor KLM.
    Zeker voor duikers welke richting Curacao,enz……vliegen.
    Lees eens de rubriek “Bagage”.

Met de duikgroeten van,

Hans

• Joe Piler

Deelnemer
    9 maart 2006 om 10:38

Ik vlieg met Emirates vanuit Dusseldorf. Ik heb net eens gekeken naar policy met betrekking tot duikuitrusting. Dit vond ik:

Scuba Diving Equipment
    In addition to the normal checked baggage allowances, an additional 10kgs of scuba diving equipment may be carried free of charge to any Emirates destination.

Dit noemt men nu service en klantenbinding.

• BonDiviDiver

Deelnemer
    9 maart 2006 om 10:45

Jaja, allemaal goed en wel. Maar als je naar Bonaire wil gaan heb je zomaar niet te kiezen met welke maatschappij je vliegt ?!?!?

• Carhartt27

Deelnemer
    9 maart 2006 om 11:41

Het is een maatregel die echt te gek is voor woorden!!!: al neem je nu 20 paar jeansbroeken mee of 5 jeansbroeken, jacket,wetsuit en paar zwemvliezen?? what’s the different? Ik snap echt de logica niet!!!
    K(lote) L(luchtvaart) M(maatschappij)

• BonDiviDiver

Deelnemer
    9 maart 2006 om 11:59

Ik begrijp het ook allemaal niet, 20kg is 20kg, al zijn het kleren of is het nu 20kg lood. Ik kom toe met 20kg + 10kg handbagage. Ik bespaar hierbij wat in kledij en allerlei luxe-snufjes… Maar als ik dan bij het inchecken toch nog moet bijbetalen waarom hoef ik het dan nog te doen ? Het jammere is dat ik het allemaal niet vooraf weet ? Want blijkbaar zal ik volgens een mail van KLM-belgium niet moeten bijbetalen. Ik bespaar dus op mijn bagage en zou dus nog kunnen gestraft worden. We zien wel…. en je hoort er nog wel van…

• raptor

Deelnemer
    9 maart 2006 om 13:10

Hoi,
    Wij komen net terug uit bonaire.
    Op de heenvlucht heb ik id 40 euro bij moeten betalen.
    Dus niet per persoon maar 1 duiktas van 25kg was 40 euro.
    Maar mijn bagage was dan ook 56kg ipv 40 voor 2 personen.
    Voor 16 kg overgewicht vond ik die 40 euro nou ook weer niet zo veel.
    OP de terugreis heb ik dus niet hoeven bij betalen.
    Ja Ja ze zijn op bonaire wat minder streng als op schiphol.

Het komt er dus opneer dat je wat geluk moet hebben met wie er aan de bali zit!

Verder had ik het geluk dat het bagageluik klem zat op de terugreis.Dus lekker met onze rugzak terug naar huis in de trein.En de volgende morgen om 8 uur werden onze koffers mooi thuis bezorgd.Toch wel een goede service van klm.Ik hoop dat ik dat geluk meer mag hebben!

• Trico Traco

Deelnemer
    9 maart 2006 om 17:07

Heb al verschillende keren gevlogen (met het vliegtuig).Alles in gewone valiezen en nooit problemen gekend.De maatschapijen hebben het recht niet naar de inhoud van je valiezen te vragen.Dit is alleen voorbehouden aan de douane,rijkswacht en dergelijke.Lampen altijd in de handbagage meegenomen na de check in van de valiezen.
    Maatschappijen : sabena-egypt air – condor – LTU – Lufthansa – Airo Loydd – Happag Loyd

• Jacky Shark

Deelnemer
    9 maart 2006 om 17:33

Een aanrader is Taliban Airlines.

• blue

Deelnemer
    9 maart 2006 om 17:39

Alles waar een doek rond zit of over ligt is “onaanraakbaar” ofzo :)))

• Carhartt27

Deelnemer
    9 maart 2006 om 18:42

Trico Trako is dat wel zo? dat vliegtuigmaatschappijen geen recht hebben??? enkel bevoegde instanties zoals politie en douane??
    BTW als je dat niet aangeeft brengt dat geen consequenties met zich mee? bijvoorbeeld je koffer wordt toch gescand niet? en als er dan geen bijhorend label aanhangt ivm duikmateriaal?? wat dan?

• Joe Piler

Deelnemer
    9 maart 2006 om 22:25

@Trico Traco

De maatschappijen geen recht hebbe om in je koffers te kijken? Vergeet dat maar. Pak maar eens een vlucht van American Airlines naar Amerika. Nog voor je inchecked komen security mensen je al ondervragen: wanneer heb je je koffer gepakt? Heb je dat alleen gedaan? Is je koffers sinds ze gepakt is steeds onder toezicht geweest, enzovoort enzovoort. Als je antwoorden hun niet aanstaan vragen ze nog om de boel open te maken.
    Hoezo Amerikanen zijn paranoïde?

Page 1 of 4

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader