Duikforum Duikforum Reizen SES – Dreams Beach Resort

• Creator
    Discussie

Jany
    Deelnemer

Kent iemand van jullie dit hotel in Sharm? Waar ligt dat ongeveer? Ver van Nama? en meer nog, is het OK?
    Kan van daaruit gedoken worden met Divers International? In september zouden wij er willen naartoe gaan en elke raadgeving is welkom.

• SES – Dreams Beach Resort

Jacky Shark reageerde 16 jaar, 10 maanden geleden 7 Leden · 12 Reacties
  • Dave007

Deelnemer
    8 maart 2006 om 07:52

Vorig jaar daar gezeten. Valt goed mee, alleen te veel russen, maar ECHT VEEL TE VEEL HE.

Duiken hebben we met http://www.pharaohdivers.com gedaan.

Hadden we al goede ervaring mee dus…
    Komen je ophalen aan het hotel, nederlandstalige begeleiding.

• Jacky Shark

Deelnemer
    8 maart 2006 om 09:37

Dream’s beach is inderdaad mooi gelegen op de rotsen, met een zeer mooi uitzicht op de baai.
    Van Na’ama Bay moet ge met de taxi pendelen.
    Neem beter een hotel op Na’ama bay zelf, de Sonesta club via Thomas Cook of de Sonesta beach via Neckermann. De duikbasis van Divers International is slecht 2 min te voet, er is ook Nederlandstalig begeleiding(dive master en marketing is zelfs Vlaams).
    Ge kunt mailen bij Veronique. Ze heeft ook in aanbieding de MERCURE LUNA, 5 min taxi van Na’ama bay, er zijn zeer weinig Russen, alhoewel, er zijn ook goed en vriendelijk Russen juist zoals bij ons hé!!!
    Voor de prijzen en promoties van dit duikcentrum, kun je me een mail opsturen(de moeite waard)ook in het Nederlands:)

• sea angel

Deelnemer
    8 maart 2006 om 09:53

Hi Jany,

Vier maal in het resort geboekt, tussen 2004 en 2005.
    Dreams Beach en Dreams Vacation zijn samengesmolten, de eerste boek je met Jetair, de tweede via Thomas Cook. Dreams Vacation is rustiger, in Beach is er meer annimatie, zwembadbar, zwembadrestaurant, sishabar, …
    Er is mogelijkheid tot zonnebaden op een klein strand, alsook om te snorkelen en te duiken (Pinky Wall is de duikplaats).
    Het hotel heeft een duikschool ‘Scuba Dreamer’ en is Italiaans-Russisch georiënteerd.
    Wil je met zo min mogelijk Russen duiken dan kan ik jou Divers International aanbevelen. Meer nog, ik ben daar ter plaatse.
    Wil je een hotel in de drukke uitgangsbuurt van Na’ama Bay; Noria Resort is een goeie keuze. Iets rustiger gelegen (tussen Old Market en Na’ama Bay, en 5′ met de taxi aan 10 Egyptische Pond) is Hadaba; Mercure Luna Sharm en (sinds eind november opgestart) Three Corners St. George.
    Om terug te komen op jouw vraag; Dreams Beach is een kwalitatief goed hotel, vriendelijke bediening, variatie in het eten, maar drukker dan Vacation.
    Langskomen in september? Is gewoon perfect!

Tot uw dienst,
    Marc

• Steven

Deelnemer
    8 maart 2006 om 11:55

En niet te vergeten:

Dreams Beach heeft een niet onaardig huisrif!
    En ook de Bedoeientent mag er wezen (voor het avondlijk vertier)

Groetjes,

Steven.

• sea angel

Deelnemer
    8 maart 2006 om 13:23

Inderdaad, de tent, lekker genieten in de kussens van een koel biertje en een appelsisha, onder een spectaculaire sterrenhemel.
    Twee maal per week organiseert men er een BBQ (mits een kleine opleg – drank is gratis mits all inclusive), dit is een absolute aanrader, het eten is buitengewoon lekker, en de desserts zijn om de vingers af te likken. T.z.t. is er ook optreden voorzien van een buikdanseres, …
    Lust je vis? Er is een visrestaurant in de richting van het strand.
    Nog één tip; ga 1 uur voor sluitingstijd naar het restaurant, dan is het er veeeel rustiger. Ondertussen kan je lekker aan de bar genieten van cocktails, en geef de barman 50 eg. pond bij aanvang van het verblijf (gaat allemaal in één grote pot), dan is de hoeveelheid alcohol groter en draagt men je op handen. En ja dit doet wonderen, zo zal je ook na 01:00 nog kunnen bestellen.
    Dit hotel is populair bij de Belgen.

• Hyper III

Deelnemer
    13 maart 2006 om 21:45

Heb daar mn AOD gedaan.Scubadreamer dive team.
    Cursus viel wel mee al was het in t engels en frans.
    Heel goed hotel met een mooi house reef!
    Wel een zeer groot hotel en veeeel trappen om a d kust te komen.

mvg Bart

• Jany

Deelnemer
    13 maart 2006 om 23:31

bedankt allemaal voor jullie reacties. De keuze is moeilijk. Marsa alaam en Safaga bijten ook in mijn tenen en ik zou graag ook eens iets anders willen… . En ja Bart, vorig jaar in de Piramissa was’t ook van dat, reeksen trappen en dan in die hitte naar beneden en naar boven met een chacosse vol duikspullen; kilo’s ben ik daar kwijt geraakt!

• sea angel

Deelnemer
    18 maart 2006 om 12:43

Met een tas vol duikspullen de trappen op en af? Dit kan worden vermeden!
    Boeken via ons is met de duiktas op het busje voor het in- en uitchecken (aankomst en vertrek) – duiken op de boten = zorg van de staf – duiken op de twee huisriffen = zorg van de staf – spoelen en drogen = zorg van de staf. Kortom, geen gezeul met zware bakken en/of duiktassen.
    Huisrif 1 op Na’ama Bay – langzaam aflopende zandbodem met koraaltorens – drop off na 20′ zwemmen.
    Huisrif 2 op Far Garden – drop off naar 5m, langzaam aflopend naar 10m en dan drop off naar dieper.
    M.a.w. aan jou de keuze, de ene dag bootduiken, de andere dag 1 of 2 duiken vanaf de kant, een trip naar Thistlegorm en/of Dunraven, een duikdag naar Dahab, nachtduiken, dit alles is mogelijk en bespreekbaar.
    Maandag: Ras Mohammed – dinsdag: Tiran – woensdag: Ras Mohammed – donderdag: Tiran – vrijdag: Ras Mohammed – zaterdag: Tiran – zondag: Coral Gardens (local). De eerste dag op local.
    Wij zorgen voor veel afwisseling.

• Benny

Deelnemer
    18 maart 2006 om 20:37

bij welk duikcenter is dat sea angel ?

• Jany

Deelnemer
    18 maart 2006 om 23:33

Wel Sea Angel, dat klinkt niet slecht. Als amateurke heb ik kantduiken op een zacht aflopende kant met het weerkaatsend zonnelicht op het witte zand ook altijd al plezant gevonden. (Mijnen ontspanner is al in extase). Van mij dus dezelfde vraag: welk duikcentrum bedoel je en in welk hotel of waar zijn jullie gevestigd. Hebben jullie ook een internetsite?

• sea angel

Deelnemer
    19 maart 2006 om 21:21

@ Jany
    Indien u ‘meer’ details wenst, kan ik dit best doorsturen via email.
    Zonder verplichtingen, kan u uw emailadres overmaken naar dat van mij.

@ Benny
    Moeite noch inspanning worden gemeden om jou ‘meer’ details over te maken via email. Morgen mag je deze informatie in jouw mailbox verwachten.

Service van de bovenste plank, nederlandstalige begeleiding, een nederlandstalige dcmanager, … en duikgidsen die weten wat van hen wordt verlangd.

Nitrox for Free behoort tot de mogelijkheid.

En wij lanceren een promotie die ingaat per direct, voor boekingen tot 30.04.06 voor vertrek vanaf april t.e.m. augustus 2006.

Uiteraard stuur ik de informatie volledig vrijblijvend door.

• Jacky Shark

Deelnemer
    19 maart 2006 om 21:39

Benny komt al in Juni met jullie duiken Marc…
    hij heeft de Sonesta club gekozen zoals 2 jaar geleden.
    Benny, ’t is het duikcentrum dat jullie gekozen hebben en waar je reeds met me en de Pladijs heb gedoken.

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader