Duikforum Duikforum Onderwater Fotografie & Video korte film over snoek

• korte film over snoek

• Herman Diving

Deelnemer
    3 maart 2006 om 15:29

Was ik vergeten deze film draaid op de aankomende vis beurs in utrecht

• Herman Diving

Deelnemer
    3 maart 2006 om 19:06

mmmmh geen comentaar?

• dennisv

Deelnemer
    6 maart 2006 om 14:44

wel, ik wou eigenlijk eerst niets zeggen omdat ik het filmje nogal aan de saaie kant vond. Sorry, het is een eigen mening met de bedoeling van je wat tips te geven. Er zitten stukken bij tussen de takken, waar de takken het beeld vullen en de snoek bijna niet te zien is. Dat kan leuk zijn als overgang voor een secondje of net iets meer, maar hier is het wat lang. Je heb ook de snoek heel veel van achteraan gefilmd, dat kan eens leuk zijn tussenin maar mag niet het merendeel van je shots zijn. Een buddy kan helpen om de snoek traagjes te doen draaien door die van langs voor te benaderen en weg te gaan als die gedraaid is zodat je shot niet verprutst is.
    Het is een roofvis, laat hem er dan ook zo uitzien, niet als een vrezend poeslief beestje dat steeds van je wegzwemt. Frontaal is veel steviger van beeld.

conclusie : als achtergrondje voor een vissershow misschien best leuk, maar helaas niet boeiend genoeg om zo naar te kijken.
    Maar dat is enkel mijn gedacht. Laat de andere stemmen ook eens van zich laten horen.

• Dedjutoch

Deelnemer
    6 maart 2006 om 15:42

Ja Herman, mijn mening verschilt van die van Dennis. Maar… ik ben dan ook geen onderwaterfilmer. Ik vind dit persoonlijk een prachtig “filmpje”. En ik zal er zeker de “beginnende” (en andere) duikers naar verwijzen als zij me vragen wat er in onze “zandkuilen”, “kiezelgroevers” en “steengroeven” te beleven valt!
    Het geeft voor mij in ieder geval perfect weer hoe ik zelf tijdens een duik een snoek zie (als duiker!). Geen “overacting” en geen eindeloos “verspringen” van het ene beeld op het andere! Dit filmpje (zeg maar film) is als een “droge duik” voor je computerscherm!
    En als “duiker” (instructeur) die vragen krijgt van geïntereseerde duikers ZEER bruikbaar beeldmateriaal!
    Mooi!

Eddy

• Glenn

Deelnemer
    6 maart 2006 om 15:50

Dennis heeft wel gelijk. Een leuk filmpje voor u, als maker ervan, eens terug te zien als herinnering aan enkele leuke, mooie duiken. Maar projecteer dit voor een publiek en gegarandeert zijn de mensen na de eerste 5 minuten niet meer geboeid. Maar misschien was het de bedoeling van dit filmpje om louter als herinnnering te fungeren.

• Dedjutoch

Deelnemer
    6 maart 2006 om 15:51

Vraagje: Is hier een gedeelte van gefilmd in Panheel (Bosmolenplas)?

• Herman Diving

Deelnemer
    6 maart 2006 om 16:33

nee dit was in Brabant (nl)

Surfplas bij de watertoren in raamsdonkveer

En natuurlijk is de dvd beter van kwaliteid dan deze windows wmv

Maar ik vindt het wel leuk die comentaar als je ervan uit gaat dat het toch met een foto toestel gemaakt is!

• Edgar

Deelnemer
    6 maart 2006 om 17:09

Tja, smaken verschillen natuurlijk hè?

Dus dat er verschillende meningen over deze snoekenfilm worden geuit is op zich niet zo bijzonder toch? Ik zou zeggen Marco, haal er voor jezelf dingen uit waar je wat mee kan en ook wat mee wil. Feedback is altijd prettig toch? Verder denk ik dat die sportvissers op die visbeurs in Utrecht dit best grappig en ook “mooi” zullen vinden om dit nu eens te zien. Normaal zien ze die beesten natuurlijk alleen maar bovenwater met een dikke haak in hun bek. Maarja, wij duikers zijn natuurlijk een beetje verwent hè? Hoewel de beginnende duiker dit wellicht wel weer meer kan waarderen. Met andere woorden, kies gewoon een “juist” publiek voor je filmpje en je zit altijd goed!

Gr Edgar

• Stephan

Deelnemer
    6 maart 2006 om 20:54

Hey Herman,

Wat je zeker moet vermijden zijn taalfouten in beeld. Je credits dus even goed nalezen en verbeteren.

Groet,
    Stephan.

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader