Duikforum Duikforum Onderwater Fotografie & Video vraagje aan onderwaterfotografen

• Creator
    Discussie

Fireman 21
    Deelnemer

Graag had ik begonnen met onderwaterfotografie,maar ken hier nog helemaal niets van.
    Is er iemand die mij wat meer informatie zou kunnen geven over de aankoop
    van een “beginners”-model,digitaal of analoog,verschillende lenzen,flitsers prijs/kwaliteit…

Van harte bedankt.

• vraagje aan onderwaterfotografen

• dennisv

Deelnemer
    1 maart 2006 om 17:31

daar stel je nu wel een moeilijke vraag omdat die zo uitgebreid is.
    Digitaal is de juiste keuze. Je zal sneller je resultaat zien en meer bijleren.
    fotografeer je al bovenwater ? Welke camera? welke ervaring?

beginners gaan best naar een compactcamera (olympus, nikon coolpix,…).
    Als behuizing ga je best eens rondkijken wat er op de markt is. Er zijn kleine behuizingen voor de olympus bijvoorbeeld en ik heb daar ook al goede resultaten mee gezien. ‘k heb zelf lange tijd met de nikon coolpix 995 in een ikelite huis getrokken. Ik heb hem nog voor reservecamera als ik op reis ga. nu heb ik een spiegelreflex digitaal in een behuizng (veel duurder).
    Ga eens naar een cursus van nelos in jouw regio. (check de hippocampus) Daar kan je vanalles bijleren (kostenloos tot bij je homologatie)

• Trico Traco

Deelnemer
    1 maart 2006 om 17:37

• Glenn

Deelnemer
    1 maart 2006 om 17:43

Dennis neemt me de woorden uit de mond 🙂

Veel hangt idd af van wat je ervaring al is en wat je met de onderwaterfotografie voor ogen hebt. Wil je gewoon recreatief foto’s nemen als herinnering? Of wil je op termijn meedoen aan wedstrijden e.d.? In het eerste geval heb je idd voldoende aan een goedkoop compactcamera’tje en heb je bijv. ook geen externe flitser(s) nodig. Bij het 2de geval of gewoon als je je foto’s naar een iets hoger niveau wil brengen, dan moet je uitkijken naar een camera die meer mogelijkheden heeft zoals manuele instelling. Een extra flitser is dan ook geen overbodig luxe. Je kan daar heel duur in gaan. Maar ikzelf fotografeer met een Olympus 5060 met het Olympus onderwaterhuis en gebruik 2 flitsers van INON. Voor groothoek gebruik ik de INON groothoek voorzetlens met Dome. Voor macro de INON macro voorzetlens.

Kortom, het is even voor jezelf uitmaken welke richting je uit wil.

Tip: http://www.acavos.be 😉 (jaja, Dennis wéér reclame :-p)

• dennisv

Deelnemer
    1 maart 2006 om 18:10

🙂

• Fireman 21

Deelnemer
    1 maart 2006 om 18:15

Ervaring heb ik er helemaal niet mee.Is meer de bedoeling om het recreatief te doen
    en er enkele herinneringen aan over te houden.Ben me er wel van bewust dat het niet gemakkelijk is,maar ja,aan alles is een begin natuurlijk.
    En zoals met het duiken zelf,denk ik wel dat het enorm verslavend kan werken,steeds op zoek naar het perfecte shot.
    Alvast bedankt voor de reacties.
    Kent er iemand een website met enkele richtprijzen erbij?

• dennisv

Deelnemer
    1 maart 2006 om 18:16

onderwaterhuis.nl ?

• Glenn

Deelnemer
    1 maart 2006 om 18:28

Een tip om goedkoop materiaal aan te kopen: http://www.unterwasserkamera.at
    En niet op de prijzen die op de site staan, verder gaan. Altijd mailen naar Manfred (de zaakvoerder) voor zijn beste prijs te geven. Ik heb er al heel wat aangekocht. Van groothoeklens tot flitsers. Service perfect! Enkele hier op het forum kunnen dat beamen.

• Jacky Shark

Deelnemer
    1 maart 2006 om 18:30

In Hasselt (BELGIË) kun je ook terecht bij Geert Nies. Goede service na verkoop.
    info@mes-bvba.be
    Marine Expedition Service biedt de volgende merken aan o.a
    Sea en sea, Light en motion, seacam, Hugyfot enz…alle prijzen beschiktbaar bij aanvraag.

• Glenn

Deelnemer
    1 maart 2006 om 19:03

Absoluut. Geert Nies levert uitstekende service en is een heel sympathieke man. Enkel de merken die hij vertegenwoordigd zijn van de duurdere klasse he. Hangt er vanaf of Fireman hieraan zoveel geld wilt spenderen als beginnend fotograaf.

• angelofede

Deelnemer
    1 maart 2006 om 20:00

als het echt om te beginnen is en voor een paar herineringen, ze verkopen 35mm toestellen met behuizing en opzetbare macrolens voor € 25 of € 30
    Heb dat al zien staan bij Hoogenboom en ook al op duikvaker (vorig jaar)en antwerpse duiksportbeurs.
    Weet wel het resultaat niet maar iemand zei me dat dat wel meeviel voor die prijs.

greets angelo

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader