Duikforum Duikforum Federaties Zou ik hetzelfde opnieuw doen?

• Creator
    Discussie

Dedjutoch
    Participant

Na 28 jaren in mijn sportduikerscarriëre is het tijd om het testament te maken van mijn duikverleden (vrij naar Boudewijn De Groot).
    Indien ik terug begon, zou ik het dan op dezelfde manier doen?
    Ik begon bij B.E.F.O.S./F.E.B.R.A.S. dat later werd opgesplitst door B.L.O.S.O en A.D.E.P.T.S. en voor Vlaanderen N.E.L.O.S. werd! Als vroeger de duikuitrusting vrij elementair was, kwam er in de loop der jaren al snel een B.C., A.A.S. en een O.S.B. bij! Regelmatig dienden we te oefenen op een O.O.A. situatie! Ten behoeve van de veiligheid! Het eerste jaar haalde ik mijn 1*D, en al snel volgden 2*D, 3*D en 4*D. Nadat ik stilaan genoeg had van het volgen van opleidingen, kwam een meerdere jaartjes “duikrust” (geen opleiding, enkel duiken!). Daarna ging ik terug aan de slag, eerst mijn A.P.B.O. en daarna haalde ik mijn 1*I, mijn BND en GND brevet! Als enthousiastelling deed ik er nog een R.A.B. S.C.R. brevetje bij! Ik zette mijn BI aan de kant en begon met een 15L!
    Toen ik onenigheden kreeg met de N.E.L.O.S. schakelde ik over op I.A.D.S., hetgeen in België later A.E.D. werd. Ik bleef echter N.E.L.O.S. lid, maar nam voor de zekerheid een D.A.N. verzekering!
    Stel nu dat ik bij P.A.D.I. begonnen was. En na mijn O.W. en A.O.W. ook mijn Rescue behaalde en aansluitend in één of ander C.D.C. mijn D.M. en aansluitend via een I.D.C. en I.E. mijn Instructor brevet haalde! Of misschien hetzelfde had gedaan via I.D.D. of N.A.U.I..
    Zou ik dan anders gedoken hebben, of zou ik dan een andere duiker geweest zijn?

NEEN! IK ZOU ME NOG STEEDS ROTERGEREN AAN AL DIE AFKORTINGEN!

Voila, da moest er effe uit!

😉 Dedjutoch

• Zou ik hetzelfde opnieuw doen?

schilderke reageerde 16 jaar, 11 maanden geleden 10 Leden · 21 Reacties
  • Marcel

Deelnemer
    1 maart 2006 om 17:05

A.M.A.I.

• Luc Dupas

Deelnemer
    1 maart 2006 om 17:09

> Het eerste jaar haalde ik mijn 1*D
    Bij mij heette dat toen nog E.B. … 😉

• Dedjutoch

Deelnemer
    1 maart 2006 om 17:18

Tja Luc, maar leg da maar eens uit? Vroeger was da E.B., M.B. en H.B., en da’s nu 1*D, 2*D, 3*D en 4*D geworden… dan vermoed iedereen ne serieuse kink in de kabel 😉
    Maar te zwijgen van C.M., F.M. en N.M. dat nu 1*I, 2*I en 3*I geworden is…

• HD

Deelnemer
    1 maart 2006 om 17:20

WTF? 😉

tsja; maar stel je eens voor hoelang je zou bezig geweest zijn met typen moesten al die afkortingen niet bestaan hebben? 😀

• ThierryD

Deelnemer
    1 maart 2006 om 17:34

> Zou ik dan anders gedoken hebben, of zou ik dan een andere duiker geweest zijn?

Misschien wel een armere duiker 🙂 🙂 🙂 🙂

• schilderke

Deelnemer
    1 maart 2006 om 17:46

“kverstoonerdekluutevan”

maar moet zeggen, ge kunt wel goed ruimte besparen, anders moesten we hier weer ellenlange teksten lezen.

m.v.g.
    s.y.l.
    d.g.

g.e.e.r.t.

• Werner

Deelnemer
    1 maart 2006 om 20:02

ddt, efkes de puntjes op het streepeke zetten: “Na 28 jaren in mijn sportduikerscarriëre is het tijd om het testament te maken van mijn duikverleden (vrij naar Boudewijn De Groot).

Gezien de geschiedkundige juistheid van uw artikel niet klopt met het gegeven van meneer De Groot wens ik u bij deze in kennis te stellen dat het “na 22” jaren moet zijn en niet 28 zoals u verkeerdelijk schreef.
    U het voordeel van de twijfel gunnende dat dit mogelijks te wijten is aan het veelvuldig opslaan van stikstof en de daarmee gepaard gaande degeneratie van de grijze massa (ook wel hersenen genoemd)hebben wij bij deze besloten om U niet gerechtelijk te vervolgen.

m.w.v.g.d.n.h.t.l.

• SVp

Deelnemer
    2 maart 2006 om 00:15

EN WAAROM SCHRIJVEN OLLANDERS ALTIJD SVP WANNEER ZE AUB BEDOELEN !?
    Nu kan dat in Frankrijk amper een brood besteld krijgen, maar hun belangrijkste afkorting gaan ze dan in ’t Frans doen …

(graptje ee Ollanders ! 🙂

• Dedjutoch

Deelnemer
    2 maart 2006 om 07:54

Maar, ach, ik moet wel toegeven dat de meeste mensen meer onder de indruk zijn van afkortingen dan van hetgeen waarvoor die afkorting staat!
    Als je iemand belasting op toegevoegde waarde laat betalen, dan gaat die er vanuit dat hij er met een paar eurocenten vanaf zal zijn! Maar, van een enveloppe met de B.T.W.-afrekening begint iedereen te zweten, zelf voor de opening van de enveloppe!

P.S. (;-)) Zou Su.de.rance misschien ook een afkorting zijn?

Dedjutoch
    OWT (;-)) Belgium

• Lazy Charles

Deelnemer
    2 maart 2006 om 08:09

“Gezien de geschiedkundige juistheid van uw artikel niet klopt met het gegeven van meneer De Groot wens ik u bij deze in kennis te stellen dat het “na 22″ jaren moet zijn en niet 28 zoals u verkeerdelijk schreef.
    U het voordeel van de twijfel gunnende dat dit mogelijks te wijten is aan het veelvuldig opslaan van stikstof en de daarmee gepaard gaande degeneratie van de grijze massa (ook wel hersenen genoemd)hebben wij bij deze besloten om U niet gerechtelijk te vervolgen.”

Kafka gelezen Werner

• Werner

Deelnemer
    2 maart 2006 om 08:26

kafka?? neen, helemaal niet.
    ontsproten uit mijn grijze massa 😉 🙂

• schilderke

Deelnemer
    2 maart 2006 om 14:31

na uwe topic e paar duizend keer gelezen te hebben kan ik maar één conclusie trekken eddy.

als (!!!) ge opnieuw moest beginnen, zou ge mischien eindelijk eens leren duiken.

woehaha !

;-)))

• Dedjutoch

Deelnemer
    2 maart 2006 om 16:10

Ik weet het schilderke, maar dan blijf ik met de vraag zitten: WAAR????

Alhoewel W.O.S.T. lijkt me een goed alternatief? Of misschien I.A.H.D.?
    Want, om nu nog te geginnen bij I.A.N.T.D., A.N.D.I., T.D.I. of N.A.U.I. Tech devision, daarvoor is mijne rug al te fel n.d.kl.! Dus: D.I.R. (met al die tweemaaltwaalven) kan al helemaal niet! En daarbij: Goed zien doe ik ook al niemeer!
    Dus, als ik dan toch bijna niks meer zie? Waarom zou ik dan nog leren duiken???

Laat mij dan maar bezig met de O.W.T.! Om efficient te slopen, steekt het niet op een paar cm meer of minder! En, als ik mijn hamer met 2 handen vasthou, kan ik nie op mijn vingers kloppen! En zolang als ik met mijn harpoen recht vooruit schiet, is de kans dat ik mezelf raak zeer klein!

????????
    D.D.T. 😉

• Dedjutoch

Deelnemer
    2 maart 2006 om 16:24

Dringende oproep naar Frederik en Anemona: Dit artikel niet naar Z.W.A.N.S. verplaatsen s.v.p.!

Hahahaha
    D.D.T.

• anemona

Deelnemer
    2 maart 2006 om 16:34

neen…het is me duidelijk…dit is BLOED serieus !

• schilderke

Deelnemer
    2 maart 2006 om 16:47

djeezes,

er blijft maar één mogelijkheid over.

ddt, koop u ne boot en vervang de bodem door e plexiplaat. dan kunde naar de viskes kijken zonder die flessen op uwe rug te moeten zeulen.

harpoenen kunde natuurlijk op de zijkanten monteren. zorg wel da ze naar beneden gericht zijn. anders, zwaartekracht…zoude u eigen kunnen kwetsen ? aiai!

enne, hier en daar e dosis tnt laten zakken en den ddt kan nog véél vernielen met de bwt

;-)))

bwt : ’t nieuw op te richten clubke, splintercel van den owt

héhé

en durf ni hé moontje! ’t is ECHT gene zwans ;-p

• anemona

Deelnemer
    2 maart 2006 om 16:54

neuh..neuh…ik durf echt nie.
    Ik ken DDT nu lang genoeg om te weten WANNEER en HOEVEEL hij serieus is……..( soms)

• Dedjutoch

Deelnemer
    2 maart 2006 om 17:03

VEEL kan da nooit geweest zijn moontje 😉

• schilderke

Deelnemer
    2 maart 2006 om 17:21

eerste intentie’s van den bwt !

bij gebrek aan een boot (voorlopig dan toch) maken we de parking van ekeren onveilig.
    dwz,
    -kwistig met spijkertjes strooien.
    -de vegetatie uitdunnen om plaats te maken voor meer interessantere teelten zoals papaver (voor de mooie blommen)
    -van die ou keet een ow-object maken
    -katten loslaten op de honneschool (liefst in’t weekend)

-alle overige suggesties zijn ook welkom

mvg, bwt

• Dedjutoch

Deelnemer
    2 maart 2006 om 17:38

De stop uittrekken en ’t water laten weglopen????

• schilderke

Deelnemer
    2 maart 2006 om 17:46

en EINDELIJK eens proper water oplaten.
    da we tenminste iets zien tijdens ne duik

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader