Duikforum Duikforum Reizen Mozambique

• Creator
    Discussie

Carhartt27
    Deelnemer

Tja mijn reis is nog maar gepland voor dit jaar, en ben al aan het plannen (aan het dromen) voor 2007.
    Heeft er iem soms ervaringen/ informatie met dit land qua duiken?
    Alvast Bedankt!!!

• Mozambique

rogerduiker reageerde 7 jaar, 7 maanden geleden 13 Leden · 26 Reacties
  • blenny

Deelnemer
    1 maart 2006 om 17:57

Net 3 weken terug;

Wij hebben pech gehad, doordat er een cycloon over Madagascar kwam eerste dagen niet kunnen duiken! Harde wind en te hoge golven! Om door die branding te geraken met de zodiac; spektakel!!!
    Daarna alleen op de diepe plaatsen kunnen gaan duiken wegens te veel deining door de hoge golven…
    Wat heb ik gezien; Manta’s, walvishaai , tandbaars,hengelaarsvissen, spookfluitvissen, prachtige netmurenes, enorme pijlstaartroggen, bladvissen en nog zo veel meer…
    Echt een aanrader,ik ga ook nog terug maar zal dan langer op tofobeach blijven om meer duiken te kunnen doen…
    Koop de nieuwe dvd van Bruno Van Herck (Movieman) en je begint te kwijlen…

Greetz

• movieman

Deelnemer
    1 maart 2006 om 17:59

Hu ja ik heb er aardig wat ervaring!
    Ik heb er in de voorbije 12 maanden al 4 weken doorgebracht!
    En dit jaar staan er normaal ook nog 2 trips op de planning naar ginder.
    Ik heb er een film over gemaakt die je terug kan vinden op mijn DVD die te koop is, en je kan mijn laatste reisverslag van November nalezen op mijn site.

Als je nog vragen hebt doe het gerust, ik vertrek morgen wel naar Egypte dus mogelijk kan ik niet altijd even snel antwoorden

• movieman

Deelnemer
    1 maart 2006 om 18:01

OK Blenny goede timing 🙂
    Bedankt in elk geval voor de promotie voor mijn film!

• Jacky Shark

Deelnemer
    1 maart 2006 om 18:07

Ik heb een DVD van Mozambique gekeken in het vliegtuig voorig jaar, van Bruno Movieman.
    De moeite waard!!! De manta’s zwommen letterlijk in de cabine van onze Boeing 737/400…
    Neen serieus, als de Bruno zegt dat’goed is, is ’t goed, punt uit!!! Ik sen nie altijd akkoord met hem, maar als OW videograag en wat zijn werk betreft, chapeau!!!

• movieman

Deelnemer
    1 maart 2006 om 19:42

Merci Jacky!
    Trouwens de film van Mozambique nu is een compilatie van 2 reizen jij hebt de oude versie enkel van de eerste trip gezien.

Niet altijd akkoord met mij? je weet toch dat die van Antwerpen altijd gelijk hebben 🙂

• Jacky Shark

Deelnemer
    2 maart 2006 om 00:26

Foei, door het lachen zijn mijn valse tanden uit mijn muil gevallen!!
    Wat kan een shark nog doen zonder reserve tanden???

• blue

Deelnemer
    2 maart 2006 om 00:28

plancton eten en chimay drinken???

🙂

• SVp

Deelnemer
    2 maart 2006 om 00:43

@movieman
    > je weet toch dat die van Antwerpen altijd gelijk hebben 🙂

En ik moet een heel weekend naast jou op de beurs staan ?
    O mijn God ! 🙂

Mvg.,
    SVp

• Carhartt27

Deelnemer
    2 maart 2006 om 10:28

@ blenny via welke organisatie heb je dit gedaan?? Wanneer is het beste seizoen om naar daar te gaan??

• DiveNow

Deelnemer
    2 maart 2006 om 15:26

Neem eens contact op met Nathalie van : Compass Travel, duiksafari’s

Ik meen dat ze sinds kort een vertegenwoordiging in Brussel hebben.
    http://www.compasstravel.nl
    info@compasstravel.nl

Groet

Gerard

• movieman

Deelnemer
    2 maart 2006 om 18:56

Svp, wat bedoel je met naast mij op de beurs staan?

en hu de beurs is op “mijn” grondgebied “Antwerpen” dus je zal je moeten aanpassen aan de Antwerpenaars dan.

• Carhartt27

Deelnemer
    2 maart 2006 om 20:03

Dank je Dive Now !!! leuke site trouwens

• DiveNow

Deelnemer
    3 maart 2006 om 09:12

Ik zal een CDtje mee brengen van ze naar de beurs in Antwerpen…

• Carhartt27

Deelnemer
    3 maart 2006 om 14:12

Ah heb je daar een stand? Is 25 en 26 maart zeker? ik ga 25 maart een kijkje nemen

• blenny

Deelnemer
    4 maart 2006 om 10:40

@carhartt27

Wij zijn gegaan met Xplore 360°. Kijk maar eens op hun site! Alles goed verlopen met vlucht enz… We vlogen met Air France.
    Wel oppassen met de bagage, daar zijn ze serieus streng op! Moest 390 euro bijbetalen om ginder te geraken! 13 kg te veel, ja veel fotomateriaal enz, dat loopt op…
    Maar ben zonder te betalen der geraakt…een beetje te laat terug gaan inchecken en dan moesten we lopen om onze vlucht te halen 🙂
    Terugvlucht hetzelfde probleem! Vooral kleren ginder gelaten en veel in de handbagage gepropt!
    Weet juist dat wij in de slechtste periode gegaan zijn en dat was februari maar het is maar zelden dat je niet kan duiken. De vorige groep die niet kon duiken was in mei vorig jaar! Gewoon pech…

Nog vragen, vuur maar af!

Greetz

• DiveNow

Deelnemer
    4 maart 2006 om 22:55

Een stand(je) 7x2m direct bij de ingang. Elke dag schrijvers present

Luc (van hier)
    Mark Ellyatt
    Dos Winkel

Luc
    Mark Ellyatt
    Marelle Boersma
    Pim van der Horst

Ook de schrijvers van Gevaarlijke zeedieren signeren..

Nathalie zou me van CD/DVD doen toekomen voor serieus geinteresseerde in Mozambique. Geen boek over en zo kan ik de “klant” toch informeren over de mogelijkheden daar.

• Nathalie de Lange

Deelnemer
    5 maart 2006 om 11:00

Hallo,

Ik ben erbij gesleept door Gerard Been van Dive Now.
    Mijn naam is Nathalie en kan van alles vertellen over
    duiken in Mozambique. Ook heb ik een site en eventueel
    beeldmateriaal voor de liefhebbers.
    Als ik kan helpem, mail gerust.
    Nathalie@compasstravel.nl

Groeten, Nathalie

• Carhartt27

Deelnemer
    6 maart 2006 om 11:10

@ dive now ik zal zeker es een bezoekje brengen! (naam van de stand?)
    @ Nathalie mailtje is al onderweg
    @ Blenny, heb deze site toegevoegd aan mijn favorieten…ben nu volop info aan het verzamelen!!! heb ook de de site van Dive-away gezien.

• adje

Deelnemer
    6 maart 2006 om 12:11

@ Blenny

Bedankt voor de info !! Een telefoontje naar Air France bevestigde juist jouw verhaal !!
    We mogen wel een pakket van 20 kilo extra duikmateriaal meenemen maar 40 euro per ENKELE vlucht PER PERSOON!!We moeten ook de afmetingen van dit pakket voordien doorgeven !! Noot, we mochten absoluut geen duiklampen meenemen, niet in het duikpakket en niet in handbaggage ??? klopt dat??? Is er kontrole op het gewicht van de handbaggage ???

• Carhartt27

Deelnemer
    6 maart 2006 om 12:43

adje ik heb nog deze morgen antwoord gekregen van *KLM (werken samen met Air-France) en heb de volgende uitleg gekregen: je mag duikmateriaal meenemen (jacket,duikpak, zwemvliezen ) als je maar niet de vooropgestelde limiet van 20 kg overschrijdt !! met uizondering van lege flessen, duiklamp moet er een extra bedrag bijbetaald worden van 40â‚Ŧ per vlucht.

* omtrent KLM had ik deze week in het maandblad DUIKEN gelezen dat KLM de regel hanteert dat er voor een duikuitrusting ALTIJD moet bijbetaald worden. Het maakt niet uit of het totaal aan bagage binnen het maximale gewischt van 20 kg blijft Voor bestemmingen buiten Europa komt dit neer op 80 â‚Ŧ extra.
    Geheel onterecht dus (en ook niet echt logisch) !! maw niet alles geloven wat er in de boekjes staat 🙂

• blenny

Deelnemer
    6 maart 2006 om 23:31

Handbagage is niet gecontroleerd geweest, oef! 🙂

Met de duiklampen nog geen probleem gehad maar die steek ik in de valies (altijd afkoppelen zodat ze niet kan gaan branden tijdens de vlucht)
    Denk dat ik ook wel aan een dikke 12 kg handbagage zat…

Begrijp wel dat er grenzen zijn maar 20 kg dat is werkelijk niks!!! Daar kom ik echt niet mee toe. En dan die prijzen voor overgewicht!!!

Iemand al met South African Airlines gevlogen, daar zou naar het schijnt 30 kg toegelaten zijn??? Ik vertrek in September naar Kaapstad, dus droogpak enz gaat ook mee…dus nog meer gewicht 🙁

Is het dan niet beter op voorhand iets meer bij te betalen?
    Ik wil die ellende niet meer meemaken!!!

• BartC

Deelnemer
    13 maart 2006 om 16:04

wie meer wil weten over onze reis naar Mozambique kan altijd op onze site terecht http://www.xplore360.com/mozambique/tofo

op 20 oktober plannen we een groepsreis naar ginder… heb in februari journalist van duikMagazine naar ginder gestuurd, reportage normaal gezien voor juni nummer.

indien je meer wil weten, mail me gerust bart@Xplore360.com

Cheers!
    BartC

• Nathalie de Lange

Deelnemer
    14 maart 2006 om 17:58

Hallo,

Wilde even melden dat we weer gaan starten met het nieuwe seizoen in Mei.
    Bijna iedere 3 weken rijden we 3 weekse safari’s naar Swaziland, Mozambique en Kruger Park. De combinatie van wildparken, het Mozambiquaanse leven, tropische stranden, soms kamperen en soms een hut slaat erg aan. We doen een verscheidenheid aan activiteiten zoals paardrijden, surfen en vissen, zeiltochtjes en Bounty eilanden en maakt het ook interessant voor een eventuele niet duikende partner. Ik hoef hier bijna niet te melden dat de wereld onder water wel heel erg spectaculair is. We hebben in de afgelopen 4 jaar 26 reizen uitgevoerd en al 24 keer manta’s gezien en 22 keer walvishaaien. En dan komen we standaard nog dolfijnen, schilpadden, veel koraalvissen en naaktslakken tegen. En zelf 2 keer Dugong! Je snapt dat we blij zijn met die statistieken. Tijdens de reis volgen we de Mozambiquaanse kust, bezoeken Maputo en de Unesco stad Inhambane, we zeilen op een dhow, bezoeken de tropische Bazaruti Archipel, maar met de nadruk in Mozambique dus op duiken. 7 Dagen hebben we om bellen te blazen.Heb je interesse, kijk even op http://www.compasstravel.nl. De reis is vanaf â‚Ŧ1600 en dat is voor 3 weken, incl vlucht, transport, begeleiding, accommodatie, entreegelden, zeiltocht per dhow.
    Groetjes, Nathalie

• agua

Deelnemer
    23 juni 2015 om 00:42

Beste Movieman,
    gaat dat dvd’tje over Mozambique of Madagascar? Heb je tips ivm Madagascar en Seychellen?
    bedankt
    ilse

movieman schreef:
    Svp, wat bedoel je met naast mij op de beurs staan?

en hu de beurs is op “mijn” grondgebied “Antwerpen” dus je zal je moeten aanpassen aan de Antwerpenaars dan.

• knolf

Deelnemer
    24 juni 2015 om 21:24

Opletten met de filmpjes van movieman. Ik heb de film gezien van movieman van zijn Mozambiek reis in 2005 toen ik werkte als duikgids in Hurghada. De dag erna stond ik in het kantoor van Egyptair in Hurghada om een vlucht te boeken richting Zuid-Afrika om van daaruit verder te reizen naar Mozambiek. Ben er jammer genoeg niet meer geraakt sindsdien maar het is ÊÊn van de plaatsten waar ik zeker nog eens terug ga. Het is zonder twijfel mijn nummer ÊÊn. Is Tofo nog altijd de place to be ?

Page 1 of 2

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader