Duikforum Duikforum Onderwater Fotografie & Video Nikon D50 of Canon G5

• Creator
    Discussie

pyjamaduiker
    Deelnemer

Heeft er iemand ervaring met één van deze toestellen ,wil mijn huidige camera vervangen en kan die Canon tegen een goede prijs kopen maar twijfel nog met die Nikon D50 .

Bedankt

• Nikon D50 of Canon G5

• Lazy Charles

Deelnemer
    1 maart 2006 om 07:35

De D50 is wel een heel ander toestel dan de G5. De G5 is een zogenaamde prosumer volgens mij met vaste lenzen, de D50 is een reflex met verwisselbare lenzen. Als ik mij niet vergis met de G5 ken je daar foto’s mee nemen via het schermpje, met de D50 die een reflex is lukt dat niet. De eerste reflex waar dat mee kan moet gaan uitkomen, ik dacht dat het een Olympus was.
    btw, welke camera gebruik je nu?

• Glenn

Deelnemer
    1 maart 2006 om 08:56

Idd, de eerste spiegelreflex met “live-view”, zoals ze dat noemen, is de E330 van Olympus. Komt maart-april 2006 uit.

• stach

Deelnemer
    1 maart 2006 om 14:54

pyjama :ga dan voor de D50

ik heb zelf de G2 en dit staat “beter”(naar mening van anderen) fototechnisch aangeschreven dan de G5 ookal is die recenter.

Is er eigenlijk wel een vergelijking mogelijk tss die 2? het zijn 2 volledig verschillende fototoestellen

• Kaarlin

Deelnemer
    6 maart 2006 om 11:00

een vriend van mij (Udo van Dongen) heeft onlangs een D200 gekocht en nu een G5 in de aanbieding…. Prima camera, hij heeft er prachtige foto’s mee gemaakt.

mocht je geïnteresseerd zijn, kun je me mailen infoatkarinbrussaard.nl

• Donald

Deelnemer
    6 maart 2006 om 17:48

http://www.belgiumdigital.com/

het beste forum voor fotografie vragen

D50 of G5 ?????? da is wel appels met peren vergelijken , is het voor snapshots ga voor een compact zoals de G5 wil je meer of denk je later verder te gaan in de fotografie ga dan voor een reflex maar dan zal de D50 mss net weer te simpel zijn zodat je mss een D70 wil

D70 ( of D50 ) met de nieuwe 18-200 VR is gewoon de max maar de 12-200VR kost wel 650 eurokes

• pyjamaduiker

Deelnemer
    6 maart 2006 om 18:45

@Kaarlin

Ik heb al contact gehad met Udo maar twijfel nog .

Danny

• Kaarlin

Deelnemer
    7 maart 2006 om 08:32

Hoi Danny,

dat wist ik niet. Ik weet dat het een perfecte set is. Udo heeft er altijd met plezier mee gefotografeerd en hard getwijfeld of hij over zou stappen of niet. De resultaten mogen er ook zijn. Ik geloof dat de cover van het blad Duiken toch wel genoeg zegt over wat de camera allemaal kan.

realiseer je ook dat het fotograferen met een spiegelreflex een stuk lastiger is dan met een compactcamera vanwege de omvang, maar ook vanwege het ontbreken van het display waarop je je compositie kunt bepalen.

succes ermee.

groetjes Karin Brussaard

• Glenn

Deelnemer
    7 maart 2006 om 09:52

Hey Karin,

De Olympus E330 is de eerste spiegelreflex met een “live-view”: dus kadreren via het schermpje en resultaat bekijken via het schermpje. Het occulair is er ook nog indien je toch liever daardoor fotografeert.

Groetjes,

Glenn

• pyjamaduiker

Deelnemer
    7 maart 2006 om 12:39

@kaarlin

Ik weet het en ben nog aan het twijfelen wat ik ga kopen ,maar misschien zie ik je nog wel eens aan de brug dan kan ik nog wat vragen stellen .En weet ook dat je met een spiegelreflex gebonden bent aan de instellingen die je bovenwater maakt ,dus als je op macro gaat fotograferen en je komt een groot beest tegen dan ben je gezien .
    Maar van mijn Sony P10 daar wil ik vanaf ,zeer goed toestel maar mogelijkheden van het toestel zijn wat opgebruikt en wil wat verder .

• Donald

Deelnemer
    7 maart 2006 om 21:10

“”realiseer je ook dat het fotograferen met een spiegelreflex een stuk lastiger is dan met een compactcamera vanwege de omvang, maar ook vanwege het ontbreken van het display waarop je je compositie kunt bepalen.””
    ?????????????????

omvang van de reflex is juist een voordeel , je hebt iets in je handen , als je een reflex op de juiste manier vastneemt natuurlijk , met je linkerhand ONDER de lens en niet erboven met het pinkje ergens voor de lens zodat het in beeld komt en je rechterhand alles moet dragen
    compo bepalen gaat perfect of zelfs beter via het occulair en hoe minder je het schermpje gebruikt hoe langer je batterij meegaat
    compact toestel zoals de G5 is goed maar als je verder wil in de fotografie ga je uiteindelijk naar een reflex , manueel werken met een compact is meestal een gekloot dus je bent meestal gebonden aan de auto instellingen maar ik zeg het nog een keer je kan geen appels met peren vergelijken

• Kaarlin

Deelnemer
    7 maart 2006 om 22:21

nou ik geloof niet dat er iemand is die het onderwaterhuis van zijn spiegelreflexcamera met de linkerhand onder de lens vasthoudt! Let wel dat we het hier hebben over ONDERWATERFOTOGRAFIE.

• Kaarlin

Deelnemer
    7 maart 2006 om 22:22

bovendien kun je trouwens met de G5 alles volledig manueel instellen.

• SVp

Deelnemer
    8 maart 2006 om 02:24

Ik heb al sinds hij nieuw op de markt kwam een G5 en ben daar heel blij mee.
    Wel een belangrijk nadeel : hij focust heel slecht in weinig licht situaties.
    En dat is bij OW fotografie een belangrijke handicap denk ik.

• goby

Deelnemer
    9 maart 2006 om 20:18

indien je ‘m ook als onderwatercamera wil gebruiken is
    het ook belangrijk te weten dat voor een reflex het onderwater-
    huis al snel een 3 X duurder is dan voor vele compactcamera’s.

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader