Duikforum Duikforum Onderwater Fotografie & Video ACAVOS – De Antwerpse Audiovisuele Commissie

• Creator
    Discussie

Glenn
    Deelnemer

ACAVOS – Audiovisuele Commissie v/d Antwerpse Vereniging voor Onderwateronderzoek & -Sport

– Gratis opleidingen OW-fotografie (toegankelijk voor alle federaties)
    – Thema fotoduikdagen voor het verfijnen van technieken
    – Begeleiding voor wedstrijden
    – Tentoonstellingen
    – Geregelde samenkomsten om van elkaar te leren, onder begeleiding van ervaren OW-fotografen
    – …

De eerste cursus OW-fotografie (niveau 1) is op 5, 7 en 12 april!!
    Themadagen: 22 april ’06: Groothoek (Gemaal van Dreischor) en 9 september ’06: Macro (Wemeldinge)

Alle info op: http://www.acavos.be
    Info omtrent inschrijving voor de cursus e.d.: te downloaden op de site!!

Schrijf je ook in op de mailinglijst en blijf op de hoogte van de activiteiten!

mvg,

Glenn De Wilde
    Acavos

• ACAVOS – De Antwerpse Audiovisuele Commissie

• Toontje

Deelnemer
    28 februari 2006 om 16:13

Leuk initiatief!!

• dennisv

Deelnemer
    28 februari 2006 om 16:40

jammer van de 9de september, valt precies op D dive day van nelos.

Ik dacht dat alle provincies al een av commissie hadden. Ik sta versteld dat er in de avos nog geen afdeling was.
    Leuk dat er toch weer eens wat te beleven valt.

• Glenn

Deelnemer
    28 februari 2006 om 21:03

@ Dennisv: Dat van de 9de september was op de moment dat de kalender werd opgemaakt, niet bekent. Uiteindelijk is het geen massa manifestatie zo’n duikdag he. Dus veel last zal D Dive Day er niet van hebben.

Niet alle provincies hebben een Audiovisuele Commissie. Limburg (Limos) wél, Antwerpen nu ook. Bravos niet, maar die kunnen meegenieten van de Antwerpse werking. Welke werking er nu is rond fotografie is W+O Vlaanderen weet ik niet. Maar daar wordt aan gewerkt binnen de nationale Commissie.

• dennisv

Deelnemer
    28 februari 2006 om 22:11

wevos heeft alvast vele jaren al een audiovisuele commissie, dus zijn we dan ook blij dat er nog een groepje bijkomt. Vele handen maken het werk lichter.
    Mocht er in elke club een vertegenwoordiger/verantwoordelijke zijn zoals dat statutair bepaald is, zou het nog beter gaan.
    Bravos heeft, volgens hun website, wel een commissie ffv.

Alleen van ovos weet ik ook weinig

trouwens, die D Dive Day zal er geen last van hebben, maar sommige overactieve zielen als mijzelf doen graag aan meer dan 1 activiteit mee, en dus zal ik de macro moeten missen helaas. Maar ja, je kan niet met heel vlaanderen rekening houden,hé.

• Glenn

Deelnemer
    1 maart 2006 om 08:54

Hey Dennis,

Bravos heeft idd een Audiovisuele Commissie. Enkel, die is absoluut niet erg actief.
    Gelukkig is er Luc Dupas die de link tussen onze Antwerpse Commissie is de Bravos-leden is, waardoor zij ook geïnformeerd worden.

Wat het “probleem” zowat is, is dat er niet een duidelijke samenwerking en communicatie is tussen de verschillende commissies. Bijv. jullie weten niet met wat wij bezig zijn en andersom. Je zegt het zelf: “Van Ovos weet ik weinig”. Wijzelf weten er dus ook weinig over. En dit zou eigenlijk niet mogen zijn. En daar gaat aan gewerkt worden vanuit de algemene Commissie. Yves Teughels heeft deze taak op zich genomen. Samenwerken is belangrijk!

Voor de rest, is de Antwerpse Commissie en de algemene Commissie volop bezig met de voorbereidingen en planningen van het Festival!

• dennisv

Deelnemer
    1 maart 2006 om 12:21

tja, communicatieproblemen heb ik mijn deel van gehad verleden jaar. Sedert Ronny weg is uit de nelos FFV commissie is er heel wat veranderd : gee, website info meer, vragen die niet beantwoord raken, als ik foto’s en teksten vraag voor op de site komen die er niet en moet ik na 1 jaar zelf de foto’s gaan nemen….
    En dan hoor ik op de AV dat de website blijft stilstaan !!

Wat doet een mens zonder info, hé. Normaal moeten alle provincieafdelingen op de av van de ffv nelos zijn elk jaar en moet er daar gecommuniceerd worden, maar dit jaar was daar blijkbaar niet echt tijd voor voorzien. Ik hoop alleen maar dat er goed naar het bord gekeken wordt en dat elke commissie zelf rondkijkt wat er bij de rest gebeurt.

Als we de kalender bekijken zien we toch activiteiten staan onder de nelos noemer (ipv regionaal) terwijl de regionalen toch meewerken. VB watercolors was volledig wevos, aquafoto vermoed ik volledig avos, ffv middelkerke hielp wevos mee – nu avos. Limos doet ook zijn bijdragen met foto en filmavonden. Alleen valt alles een beetje onder een algemene noemer, wat op zich niet slecht is omdat we alleen als 1 groep voor hetzelfde doel strijden, maar zo verliezen we een beetje de werkmens uit het oog.

• Glenn

Deelnemer
    1 maart 2006 om 13:07

>> Als we de kalender bekijken zien we toch activiteiten staan onder de nelos noemer (ipv regionaal) terwijl de regionalen toch meewerken. VB watercolors was volledig wevos, aquafoto vermoed ik volledig avos, ffv middelkerke hielp wevos mee – nu avos. Limos doet ook zijn bijdragen met foto en filmavonden. Alleen valt alles een beetje onder een algemene noemer, wat op zich niet slecht is omdat we alleen als 1 groep voor hetzelfde doel strijden, maar zo verliezen we een beetje de werkmens uit het oog. << Klopt. En hieraan gaat gewerkt worden door Yves. De bedoeling is de activiteiten die door de verschillenden regionale commissies worden georganiseerd, afgelijnder op te nemen in o.a. de website. De alg. website van de FFV-commissie zal duidelijke links leggen naar de regionale werkingen. Alle regionale werkingen kunnen hun info doorsturen naar 1 bepaalde persoon (Yves Teughels) en die zorgt er dan voor dat alles onder de juiste rubriek terecht komt. Enfin, er zijn enkele goeie ideeën om de communicatie tussen de verschillende werkingen te verbeteren. Je kan altijd eens contact opnemen met Yves als je er meer over wilt weten. Glenn.

• Marcel

Deelnemer
    1 maart 2006 om 13:25

Amai. Ik ben een leek binnen nelos maar dit lijkt me ongelooflijk ingewikkeld…

• dennisv

Deelnemer
    1 maart 2006 om 13:38

Marcel, er gebeurt in nelos enorm veel organisatie achter de schermen. Eénmaal je wat ervaring in de vergaderingen ed krijgt, begin je te merken dat deze grote machine heel wat mensen nodig heeft om te kunnen draaien.
    Het is enorm moeilijk om alles gecoördineerd te krijgen. Maar als je een beetje oplet, lukt alles best wel. Zolang iedereen goed oplet, zijn er geen problemen.

• dennisv

Deelnemer
    1 maart 2006 om 13:44

In feite is het een eenvoudige struktuur. Je hebt de nelos, die een verzameling is van een aantal commissies (foto, opleiding, jeugd, medisch,…). Die commissies hebben (normaal) in elke provincie afzonderlijk een vertegenwoordigende commissie. (alle commissies per provincie zijn dan ook, net als nelos, een verzameling : wevos, ovos, avos, limos, bravos)
    Daaronder is statutair verplicht dat er in elke club 1 persoon verantwoordelijke van een commissie is, zodat alle commissies nog eens per club vertegenwoordigd worden.

Dus concreet : de persoon in de club verzameld/ verspreid info in zijn club. Hij gaat verslag uitbrengen/info ontvangen bij de provinciale commissie (bestaande uit een drietal personen die goed met de materie omkunnen, in ons geval ervaren fotografen). De commissies vergaderen op een algemene vergadering bij de nelos commissie.

Als laatste schakel gaan alle commissies samen onder de nelos vlag verslag uitbrengen aan alle leden/clubs op de algemene vergadering 12 maart aanstaande.

Een simpele hiërarchie

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader