Duikforum Duikforum Reizen hurghada mini-safari

• Creator
    Discussie

ingrid
    Deelnemer

hallo iedereen,
    bij deze wil ik u vragen of er mensen zijn die tijdens de maand juli al eens een mini-safari van 3D/2N gemaakt hebben de noord-route, met vertrek vanuit hurghada.
    Alle info hierover is welkom,wij verblijven daar van 08/07 – 29/07.

alvast bedankt iedereen.
    ingrid.
    ingrid.vb@telenet.be

• hurghada mini-safari

SVp reageerde 16 jaar, 11 maanden geleden 10 Leden · 17 Reacties
  • Dedjutoch

Deelnemer
    28 februari 2006 om 15:12

Noordroute:

De Thistlegorn (zal er waarschijnlijk zowieso bij zijn).
    De Dunraven (is niet interessant, maar ieder zijn mening…)
    Rass Mohammed: Shark en Jolanda Reef: Een echte aanrader!!!!
    Rass Um Sid: Mooie duikplaats, schildpadden, Napoleonvissen, Baracuda’s,… Mooie koralen, zwart koraal op kleine diepte (-7 meter!!!). Een prima plaats om een mooie driftduik (weinig stroming!) te doen!
    Misschien dat men ook nog verder trekt naar de Tiran Eilanden. Daar zijn alle gekende plaatsen wel de moeite waard. Echter… veel stroming op de meeste plaatsen!

Eddy

• ingrid

Deelnemer
    28 februari 2006 om 15:30

hoi Eddy,

bedankt voor uw reactie, en waar moeten we zijn om dit te kunnen boeken ????

• Jacky Shark

Deelnemer
    28 februari 2006 om 16:41

Probeer bij Greenforce.be
    Ze bieden mini safari aan…nie duur en zeer goed.
    190 euro Noord-Hurghada, iets meer Zuid-Safaga.
    Ik zou voor Noord-Hurghada kiezen, wrakken en mooie riffen(Sha’ab el erg, Bluff point en de Rosalie Möller moet je zeker in de agenda steken, Thistlegorm, Giannis D ook)…
    Een paar mooi nachtduiken op Small Gubal, er is daar een klein wrakje, stel niet veel voor in den dag, maar ’s nachts,de moeite waard. Met het terugreis, Umm Gamar zeker doen en in Hurghada als dessert, Gotat abu Ramada…

• Dedjutoch

Deelnemer
    28 februari 2006 om 16:57

De meeste duikorganisaties bieden dergelijke mini cruises aan:
    GreenForce, Blue Paradise, Easy Divers, Emperor Divers, en ik vergeet er nog nen helen hoop!

Wel tijdig boeken! En, vergeet niet: Kost een pak meer dan 3 dagen “daily dives”!!!!
    En een groot gedeelte van de duikplaatsen in Noord-Hurghada kan je veel goedkoper doen met een dagboot (Umm Gamar, Gota Abu Ramada, Sha’ab el Erg, …).
    Naar mijn mening heeft het enkel zin als je vanuit Hurghada enkele duikplaatsen rond Sharm en/of de Thistlegorn wilt meepikken.

Eddy

• Jacky Shark

Deelnemer
    28 februari 2006 om 17:23

‘T is waar ivm dat sommigen(o.a Aquanaut)de trip naar Sha’ab el erg aanbieden omwil van hun ligging in het noorden van Hurghada…en Abu Nuhas ook natuurlijk.
    Sha’ab el erg is wel zeer groot, en meestal duikt men in de halve-maan, terwijl de noord-west kant het mooiste is(er is daar een plaats dat Versailles heet, zeker en vast proberen te doen), de tijd heb je mee op een live aboard, terwijl een daily dive nog een paar uurkes nodig heeft om daar te geraken en terug naar Hurghada..idem dito Abu Nuhas…
    Ik was de Krisoula K. vergeten te noemen.

• movieman

Deelnemer
    28 februari 2006 om 18:00

Voor zover ik weet vaart elk duikcentrum in HRG naar Shaab el Erg voor dagelijkse trips, ongeacht hun ligging! Blueparadise vertrekt iets meer in het zuiden van HRG en zij varen daar een dik uur op.
    Abu Nuhas kan ook op dagelijkse trip gebeuren, maar dan zal je natuurlijk met genoeg moeten zijn om de volledige boot die richting uit te krijgen!

• ingrid

Deelnemer
    28 februari 2006 om 19:17

hallo Movieman,
    wij zoeken specifiek een mini safari tijdens ons verblijf in hurghada in juli.En ik heb al verschillende mailtjes gestuurd naar greenforce en aquanaut maar er zijn er geen bij die kunnen zeggen of ze in juli z’on mini-safari gaan doen.Bij aquanaut willen ze het wel op hun site zetten maar wij zijn maar met zijn vieren waarvan 1 niet-duiker.
    Trouwens van ons de groetjes aan jullie, we zaten vorig jaar samen op de boot van Bart en Sylvie.

dries,ingrid,roger en jeanne.

• movieman

Deelnemer
    28 februari 2006 om 19:22

Ingrid,

Dat is zoals altijd het probleem.
    Als je maar met 4 bent is het inderdaad heel moeilijk om zoiets te organiseren.
    En zeker in Juli dan zijn er zowiezo al niet veel safari’s.
    Nu ik heb zelf al een keer of 2 op een boot geweest (gewoon effe gaan kijken) voor een 6tal mensen die hun concentreren op dergelijke safari’s.
    Maar dit zijn grotendeels zeer triestige boten! zeer klein oud etc. ik weet niet of je hier gelukkig met zou zijn?

Veel succes verder met je zoektocht.

• sea angel

Deelnemer
    28 februari 2006 om 20:09

@ Ingrid,

Indien je kan kiezen boek dan een safari met inbegrip van de Thistlegorm (2 duiken), de Kingston (ondiepe drift, met in de namiddag een heel grote kans om met dolfijnen te duiken), Dunraven (als wrak minder interessant, maar met de stroming mee zweven over mooi koraal is een aanrader), uiteraard Ras Mohammed (Shark-Yolanda, Shark Observatory, Jackfish Alley en Ras Ghozlani).

Dichter bij Hurghada op de Ghiannis D, Marcus, Carnatic, …

Veel duikplezier!

• Jacky Shark

Deelnemer
    28 februari 2006 om 20:21

Bruno, ik wil zeggen dat ik “maar” tot nu toe 3 duiken op Sha’ab el erg heb gedaan, van de bijna 200 in de buurt van Hurghada, telkens met de live aboard van Blue Wave, de Sara Andrea’s…voor de rest, enkele keer op Abu Nuhas met Storm Diving, en natuurlijk alle site’s rond Hurghada.’ T is nie altijd rooze guure en moane-schijn bij iedereen, ik spreek uit eigen ervaring. Als de anderen het geluk aan hun broeken hadden om bijna iederdag naar het noorden uit te varen, zo veel te beter, ik heb dit nooit gekregen voor mijn geld…

• Spider Mastermind

Deelnemer
    28 februari 2006 om 21:11

Als je met Aquanaut gaat duiken, die varen met plezier elke dag naar het noorden als daar vraag naar is, die doen niets liever. Tijdens onze laatste reis hebben we 3 duiken gedaan op Shaab el Erg en twee keren tussen de dolfijnen gedoken. Op het hele uitgestrekte rif kun je ze tegenkomen maar op Gota Shaab el Erg heb je het meeste kans dat ze blijven rondhangen om te spelen. De mooiste koralen vind je aan de noordkant. Op kalme dagen varen ze ook door naar Abu Nuhas, voor zover ik weet zelfs zonder meerprijs terwijl je bij andere duikcentra extra moet betalen.

Shark en Yolanda reef moet je zeker doen (Ras Mohammed). De Tiran-eilanden worden niet gedaan op een 3-daagse minitrip vanuit Hurghada.

Dat je op het einde van een 3-daagse Noordtrip nog op Gota Abu Ramada geraakt zou me ook verwonderen maar als je toch in de buurt van de zuidelijke riffen komt dan moet je voor jezelf een beetje uitmaken wat je graag doet, een drop off, of een ondiepe plaats met zandbodem. Als je van het laatste houdt is Gota Abu Ramada zeker een aanrader. Hou je meer van drop offs, laat Gota dan voor wat het is en kies voor Small Giftun drift, of als je met erg ervaren duikers bent voor Erg Somaya. Als tweede duik op de terugweg naar Hurghada kun je een duikje doen op Hamda. Zorg wel dat je op deze duikplaats op tijd in het water bent want als de zon achter het eiland verdwenen is dan zijn ook alle kleuren verdwenen. Hoewel je er diep kunt gaan is het met het zonlicht op de koralen een prachtige ondiepe duik.

@Jacky, als je 4 à 5 van de 6 dagen naar het noorden wilt uitvaren moet je in augustus met ons meegaan 😉

• Jacky Shark

Deelnemer
    28 februari 2006 om 21:33

Ik zoek nog een sponsor!!!
    Misschien een steak avond organiseren???
    Of steun-kaarten verkopen…
    Steun Shark opdat hij op reis kan gaan!!!
    2 euro de kaart:)

• anemona

Deelnemer
    28 februari 2006 om 21:37

moet ik een Shark steunen die zeker 5x per jaar op vakantie gaat….?

• Toontje

Deelnemer
    28 februari 2006 om 21:40

Hij heeft water nodig om te overleven….
    Liefst zout en warm :-))

• Jacky Shark

Deelnemer
    28 februari 2006 om 21:42

5X per jaar op vakantie???…’t moet nog gebeuren zunne!!! 3X ja, zonder een weekje Zeeland tellen…en ’t zijn spotgoedkoop reizen ook nog, geen super-de-lukse arrangementen.

• htweeo

Deelnemer
    28 februari 2006 om 21:43

Daily trips naar shaab el erg gebeuren vooral naargelang de wind en de gasten ….
    Klanten willen dikwijls op diepere riffen duiken ….
    Met boten met veel beginnelingen gingen wij meer naar shaab el erg of abu nouas….als de wind het toeliet uiteraard……..

• SVp

Deelnemer
    2 maart 2006 om 00:58

@Spider Mastermind
    > Shark en Yolanda reef moet je zeker doen (Ras Mohammed). De Tiran-eilanden worden niet gedaan op een 3-daagse minitrip vanuit Hurghada.

Schepen die ingeschreven zijn in Hurghada mogen varen TOT maar niet (meer ?) MET Ras Mohammed !
    De Tiran eilanden liggen helemaal noordoost van de Sinai-tip, dus daar kan je zeker niet geraken vanuit Hurghada.

Mvg.,
    SVp

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader