Duikforum Duikforum Reizen Egypte

• Creator
    Discussie

sea angel
    Deelnemer

Interesse in een prijsinteressante – en kwalitatief hoogstaande duikvakantie?
    Ook aanbiedingen voor snorkelaars en zonnenkloppers.

• Egypte

Jacky Shark reageerde 16 jaar, 11 maanden geleden 15 Leden · 32 Reacties
  • Marcel

Deelnemer
    23 februari 2006 om 21:21

Schone site, mooie foto’s.
    Alleen is die foto vd oceanic white tip niet in het noorden genomen, wel in het diepe zuiden van Egypte. Ik kan het weten want die heb ik zelf genomen. Hebben jullie die zomaar van m’n site gepikt? Schaam op jou!!

• 100%WaterProof

Deelnemer
    23 februari 2006 om 21:25

hey marcel, als dat waar is, is het kassa kassa, want dat mag niet he

• Ronin

Deelnemer
    23 februari 2006 om 21:27

Heeft er niet alleen van jou gestolen.

Ronin

• movieman

Deelnemer
    23 februari 2006 om 22:01

Al goed dat er nog geen filmpjes op die site staan!

• anemona

Deelnemer
    23 februari 2006 om 22:15

dat wordt vast een gratis duikreisje naar Egypte Marcel !

• Webmaster

Deelnemer
    23 februari 2006 om 22:16

en gratis reclame op dit forum!
    Wat zit er voor mij in ?

• Jacky Shark

Deelnemer
    24 februari 2006 om 11:46

Idd Marcel, de Oceanic-White-tip is degelijk van uw site, zelfde aantal pilotvissen, zelfde houding en zelfde geslacht!!! Er zijn nog anderen foto’s die daar niet horen, bvb sommige Surgeon fishe’s komen niet in de Rode zee voort, dus anderen site bezocht en downloaden…
    Gemakkelijker kan haast niet meer!!! lol

• wendy

Deelnemer
    24 februari 2006 om 12:16

grinnik
    GOD(D) ziet U

• Dedjutoch

Deelnemer
    24 februari 2006 om 14:33

Haha Marcel, het was mij ook al opgevallen!

Zo zie je maar hoe snel je door de mand kunt vallen!

Van wie zijn die andere foto’s? En, belangrijk, waar zijn ze genomen?

😉 Eddy

• Dries

Deelnemer
    24 februari 2006 om 14:47

Marcel,

Nog een bijkomend vraagje. Hoe pak jij als prof. fotograaf zoiets aan?
    Kijk je zoiets door de vingers? Geef je hen enkele dagen de tijd om de foto te verwijderen? Of ineens harde middelen?

Er wordt namelijk zoveel gezegd over copyright. Maar hoe gebeurt het in de praktijk?

Dries

• TnT

Deelnemer
    24 februari 2006 om 15:29

.

• sea angel

Deelnemer
    24 februari 2006 om 16:06

Zo zo, alleen maar negatieve opmerkingen. Jammer.

Dries – vind ik flauw, jouw poging op olie op het vuur het gieten.
    Dedjutoch – wat is er verkeerd door ‘mooie’ foto’s op de site te plaatsen? Ik zou fier zijn indien mijn foto’s in de smaak vallen.
    Jacky Shark – als je niets positiefs kan zeggen …
    Webmaster – indien ik in mijn enthousiasme te ver ben gegaan, ik heb er geen probleem mee om dit item te verwijderen.
    Ronin – hopelijk download jij alles volgens het boekje van het net.
    Marcel – inderdaad, een mooie foto. En het is niet de bedoeling die te pikken.

Eerlijk gezegd dacht ik jullie een plezier te doen met een superaanbod.

• Dries

Deelnemer
    24 februari 2006 om 16:29

Sea angel,

Dit heeft niets te maken met olie op het vuur gooien. Dit is pure intresse met het oog op hoe ik dit in de toekomst best aanpak. Momenteel als amateur-fotograaf. en ik ben volop bezig met een cursus van 3 jaar zodat ik ook professioneel als fotograaf kan beginnen.

Ik vind trouwens persoonlijk dat de eerste reactie van Marcel hierop inderdaad echt wel heel goed was. En daarom stelde ik me die vraag hoe je dit in de professionele wereld oplost.

Dries

Nog even een aanvulling: indien Marcel hierop liever niet wil reageren, is dat voor mij geen enkel probleem.

• sea angel

Deelnemer
    24 februari 2006 om 16:36

Dries,

De website heb ik laten ontwerpen. Ik ben niet gaan controleren of er foto’s met copyright zijn. De foto van Marcel zou evengoed van een andere website kunnen komen. Indien foto’s niet mogen worden gecopieerd kan je dat toch eenvoudig oplossen.

• sea angel

Deelnemer
    24 februari 2006 om 16:38

’t Is moeilijk voor iedereen goed te doen.

• Dries

Deelnemer
    24 februari 2006 om 16:40

Ik kan je enkel deze raad geven (goed bedoeld)

Ik hoop dat je nog geen factuur betaald hebt voor de site. De ontwerper zou zelf ook moeten weten dat eender welke foto onder copyright valt. Of er al dan niet een copyright-teken bij staat.

M.a.w.: geen enkele foto mag men kopieren zonder toestemming van de fotograaf (of eventueel degene die over de rechten van de foto bezit).

Dries

• sea angel

Deelnemer
    24 februari 2006 om 16:44

Dries,

Bedankt voor de informatie. De webdesigner zal daar werk van maken.

• Jacky Shark

Deelnemer
    24 februari 2006 om 16:57

De shark kan ook positief zijn hoor!!!
    Maar waar terecht kritiek hoort te zijn, wil ik wel daarop soms reageren.

• sea angel

Deelnemer
    24 februari 2006 om 17:25

Jacky,

Als de kritiek terecht is, oké.
    Maar het hoeft toch niet te worden opgeblazen.

CU in september (als u met uw groep komt).

• Jacky Shark

Deelnemer
    24 februari 2006 om 17:31

Ik kom niet in september Marc,’t zal tegen t’eind van ’t jaar zijn(einde nov.begin dec…)

• Peter

Deelnemer
    24 februari 2006 om 17:35

Ik denk dat je het over mijn groep hebt Sea Angel (Relax Divers)…en Jacky komt in september inderdaad niet met ons mee…(van ons mag hij, maar van zijn vrouwke ???)
    Peter

• Jacky Shark

Deelnemer
    24 februari 2006 om 17:41

…mag hij niet…snif!!!
    Hij zal op de Nile zitten te niksen de hele dag, en duiken ts de krokodillen en de ouwe rotte verzopen koeien en geiten…

• Dedjutoch

Deelnemer
    24 februari 2006 om 17:56

@ sea angel:

Inderdaad mooi als er mooie foto’s te zien zijn op een site! Dat maakt de site interessanter, en je zal er al eens vaker gaan kijken! Dat klopt dus.

Maar… die foto’s scheppen verwachtingen! Nu zal je wel antwoorden dat je geen foto hoeft te tonen van DIE witpunt die je ooit in Sharm zag, om aan te geven dat een dergelijke ontmoeting mogelijk is. Juist.

Maar… hoe zit het met de geloofbaarheid van je hele “reklamecampagne” als blijkt dat de foto’s die op je site staan zelfs niet in Sharm genomen werden? Denk je dat ze de rest dan wel nog zullen geloven?

Persoonlijk ben ik al in Sharm geweest, en het is inderdaad een prachtig duikgebied. Ik heb dus die foto’s niet nodig om overtuigd te worden. Foto’s zijn zelfs nooit de realiteit. Immers: dat annemoonvisje lijkt op een foto nen hele VIS, terwijl dit in het echt vaak pieterige kleine visjes zijn…

Het probleem met “hoge verwachtingen” scheppen, is dat je die verwachtingen moeilijk kan inlossen! En wat zonder die hoge verwachtingen een prachtige duikvakantie zou zijn, is een “tegenvaller” als je (te) hoge verwachtigen niet ingelost worden!

Dit was zo bij mijn eerste bezoek in Egypte: Een tegenvaller TOT EN MET!
    Waren de duiken slecht? Neen. De verwachtingen waren te hoog!

😉 Eddy

Mij hoef je niet te overtuigen van Sharm, ik ben al overtuigd! 😉

• sea angel

Deelnemer
    24 februari 2006 om 20:21

Wat mij betreft hoort een site ‘informatief’ te zijn, alsook presentatief.

Dat er vorig jaar gedurende 14 dagen in augustus, tijgerhaaien en oceanics waren op Ras Mohammed, schept misschien ook hoge verwachtingen voor dit jaar, zelfde periode in Sharm. Maar iedereen die een beetje realistisch is weet dat er altijd een kans bestaat op een ‘speciale’ ontmoeting. Het is nooit een garantie.

Mogen wij dan niet enthousiast zijn wanneer we dergelijke ontmoetingen mogen ervaren!?
    Komt dit regelmatig voor? Neen, en dat heb ik ook nooit beweerd.

Moeten wij duikers verwensen die in Sharm met dolfijnen hebben gedoken, of die manta’s en walvishaaien hebben gezien? Neen toch.

• Dries

Deelnemer
    24 februari 2006 om 21:06

DDT,

Hierin geef ik sea angel wel een beetje gelijk.
    Het is niet omdat in de boekjes van auto’s er een knap grietje op de motorkap zit, dat die op de auto die jij koopt ook gaat zitten. (hopelijk wel, maar kom)

Een site is nog steeds de bedoeling om klanten te lokken. Op de site van BP staat bv ook een walvishaai. Goh ja.. Van al die keren dat ik met hen gedoken heb, heb ik die walvishaai niet gezien. Die kans is trouwens heel klein.

De site is de bedoeling om een diversiteit van de onderwaterwereld daar in de buurt te laten zien. Maar men kan niets beloven.

De discussie is in mijn ogen begonnen door foto’s te gebruiken waar men geen rechten toe had. En als dit opgelost is, lijkt het me een mooie overzichtelijk site te zijn. Uiteraard kunnen “we” ook niet verwachten dat de site binnen de 5 minuten aangepast is, of dat men alle rechten verkregen heeft voor de foto’s. Maar ik denk wel dat dit misverstand er gekomen is door onwetendheid betreffende die wetgeving. en ik ben er vrijwel zeker van dat er alles aan gedaan wordt om hier een oplossing voor te zoeken. Welke die ook mag zijn.

sea angel: ik geef je wel de raad om niet zomaar de foto’s te verwijderen. Foto’s trekken immers de aandacht en zeggen veel meer dan 1000 woorden. Kijk eens wat je kan regelen met de rechten op de foto’s. Of bv. foto’s vragen van mensen die met jullie gedoken hebben?

Dries

Page 1 of 2

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader