• Creator
    Discussie

yolanda
    Deelnemer

Hoe kan je een dia-reportage gemaakt in Power Point (met geluid) op een dvd branden ?
    Het lukt ons niet.

Alvast bedankt voor de input

Yolanda

• power point

• schilderke

Deelnemer
    22 februari 2006 om 18:25

héél simpel.

met ne dvd-brander !

niet soms?

serieus,
    da mag normaal toch ni moeilijk zijn. probeer eens met een ander brandprogramma !

• yolanda

Deelnemer
    22 februari 2006 om 18:46

Neen het lukt niet.
    We hebben de lijst met FAQ van power point geraadpleegd en die vraag komt meermaals voor, dus we zijn de enigen niet.
    Het antwoord daar is dat het bijna onmogelijk is, ze zijn aan een nieuw programma bezig.
    Maar daarmee ben ik momenteel niet geholpen.

• dennisv

Deelnemer
    22 februari 2006 om 19:16

van powerpoint naar dvd branden lukt enkel als file en niet als presentatie op zich om bvb op een dvdspeler te draaien.

• Luc Dupas

Deelnemer
    23 februari 2006 om 02:45

Klopt !!! Om af te spelen op een DVD-speler zou ge d’er eigenlijk een mpeg van moeten kunnen maken… en dat doet Powerpoint niet.
    Misschien, als ge het toch per se via Powerpoint wilt doen, eens zoeken naar een soort “screen capture”-programma dat ge in background kunt laten lopen tijdens de ppt-presentatie op uw PC en dat een continue een full screen capture in mpeg doet? Ik ken zo direct niks maar ’t zou me niet verwonderen dat zoiets wel te vinden is.

• TnT

Deelnemer
    23 februari 2006 om 09:41

Openoffice.org 2.0 heeft de mogelijkheid om te exporteren naar Macromedia Flash (*.swf). En er bestaan verschillende programma’s om Flash animaties om te zetten in film fragmenten. Zelf nog nooit geprobeerd, maar misschien heb je er wel iets aan.

• gp_duiken

Deelnemer
    23 februari 2006 om 10:18

Misschien Microsoft Phototstory 3.X. Dit zet mpeg om in een file die je kan afspelen op je DVD player. Er zitten veel leuke opties in…..

• stach

Deelnemer
    23 februari 2006 om 12:10

gebruik windows movie maker als het een gewone foto reportage ismet geluid die je maakt.
    zit in elke home XP in gratis voor niets.

als het echter meer is dan dat

kan je
    http://www.geovid.com/presentation_to_video_converter gebruiken

een volledige werkende demo (met klein watermerk)
    http://www.presentersoft.com/

• Luc Dupas

Deelnemer
    23 februari 2006 om 12:46

Net even wat zitten Google’n en misschien een paar leuke (en ofwel gratis ofwel betaalbare) hebbedingetjes gevonden… Die misschien gelijk ook nuttig zijn voor het maken van demo’s/instructies voor PC-gebruik, enz. enz. enz. …
    http://www.bobyte.com/AviScreen/index.asp
    http://www.video-capture.info/
    http://www.tomdownload.com/multimedia_design/video/frontcam.htm
    http://www.tomdownload.com/multimedia_design/video/screen_recorder.htm

• gp_duiken

Deelnemer
    23 februari 2006 om 14:40
  • yolanda

Deelnemer
    23 februari 2006 om 18:00

Bedankt voor de input, we weten weeral wat doen

Yolanda

• schilderke

Deelnemer
    8 maart 2006 om 12:15

heb net een programmake gevonden om ppt-bestanden om te zetten in avi-bestanden.

getest en het werkt !
    heb wel eerst pps-file moeten openen met powerpoint en opslaan als ppt.
    daarna kon ik het laden in het programma en converteren naar een filmpje en afspelen.

er is ook de mogelijkheid om gif-jes te maken

700 kb groot in rar-file.

dus als je het wil , moet je het maar vragen en dan stuur ik het wel effe door.

• yolanda

Deelnemer
    8 maart 2006 om 12:29

Ja, natuurlijk ben ik geïnteresseerd, want ik ben nog niet begonnen in een ander programma.

Alvast bedankt

Yolanda

• schilderke

Deelnemer
    8 maart 2006 om 12:36

zoziezo, ’t is verzonden.

• yolanda

Deelnemer
    8 maart 2006 om 12:41

Heb het ontvangen.
    Zal het dit weekend eens uitproberen.
    Ik laat je og wel iets weten
    Bedankt voor de aangeboden hulp

Yolanda

• yolanda

Deelnemer
    8 maart 2006 om 18:34

Schilderke,

Heb het al uitgeprobeerd en dat ging redelijk vlot maar ….. de klank komt er niet op.
    Je hoort een heel scherpe toon met op de achtergrong zachtjes de originele muziek.
    En nu ????

Yolanda

• schilderke

Deelnemer
    8 maart 2006 om 18:36

cd-ke afspelen met ne walkman ?

😉

kweet het ook niet hoor, heb da daarstraks toevallig gevonden en ’t werkte, had wel een ppt zonder klank.

zult ook wa moeten zoeken denk ik.

• schilderke

Deelnemer
    8 maart 2006 om 19:08

heb het eens geprobeert en heb ook gene klank.
    staat wel een knoppeke op voor de audio?

snap ’t niet.

tja, heb geprobeert van te helpen hé.

• dust-diver

Deelnemer
    8 maart 2006 om 19:24

je kan het ook doen met de laatste versie van NERO BURNING-ROM

• yolanda

Deelnemer
    8 maart 2006 om 19:28

Ja, je bent heeeeel erg bedankt om te willen helpen.
    Ik blijf het toch nog even proberen, want er staat nog veel Engelse uitleg op.
    Je kan nooit weten.

Grtz

Yolanda

• schilderke

Deelnemer
    8 maart 2006 om 19:33

ah, en met welk onderdeel dan?

heb daar zo ne lange lijst mogelijkheden in dat ik de bomen in’t bos niet zie.

• SVp

Deelnemer
    8 maart 2006 om 20:23

@schilderke
    PPS en PPT zijn identiek hetzelfde bestandsformaat.
    Je kan de extensie gewoon wijzigen wanneer je de file al dan niet wil gebruiken als zelfstartende presentatie.
    Het enige verschil tussen beiden is dat Powerpoint door Windows anders wordt opgestart al naargelang de extensie.
    PPS = “C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11\POWERPNT.EXE” /s “%1”
    PPT = “C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11\POWERPNT.EXE” “%1”

Ik heb dat bij mij zo gezet dat die /s bij beiden weg is. Zo kan ik die flauwe PPS’en die je de hele tijd doorgestuurd krijgt bekijken in 1 seconde ipv heel de oeverloos lange presenatie te moeten zien.

• schilderke

Deelnemer
    8 maart 2006 om 20:50

@ stefan,

ze komen dus inderdaad als “s” binnen
    maar da progje dat ik gevonden had kan geen “s”jes converteren en daarom moest ik ze omzetten in “t”kes met powerpoint

en inderdaad, je kan ook alles openen vanuit het programma.

maar normaal gezien geef ik niet om de extensie, ik heb namelijk meer dan 1 sec tijd !
    héhé
    😉

uiteindelijk was het doel het omzetten van powerpoint naar avi en daarom had de extentie ineens wel belang
    en hoe dat met nero moet ??? da heb ik nog niet gevonden hoor (@dustdiver)

• Joe Piler

Deelnemer
    12 maart 2006 om 22:35

Ooit was ik eens begonnen aan een diareportage in Powerpoint. Ik vond het omslachtig en het resultaat was niet naar mijn zin, dus kapte ik er al snel mee.
    Na het lezen van de bijdrage van Stach hierboven ben ik eens aan de slag gegaan met die Windows Moviemaker: een plezier om mee te werken, heel gebruiksvriendelijk.
    Enfin, het spel is zo goed als af. Ook de muziek die ik erbij wil zetten is gekozen. Ik zou alleen graag nog hier en daar een beetje gesproken tekst bijzetten, terwijl de muziek op de achtergrond verder loopt. Maar dat is wat te veel gevraagd voor moviemaker. Weet er iemand een tool waarmee ik de spraak kan opnemen en daarna mixen met een mp3?

• SVp

Deelnemer
    20 maart 2006 om 16:02
  • yolanda

Deelnemer
    20 maart 2006 om 16:13

Bedankt SVp,

Mijn man heeft dit weekend met dat programma de dvd gebrand.
    Zijn uitleg is, de bestanden worden door dit programma op AVI omgezet.
    Via de PC speelt dit zeer zuiver af, maar als je de dvd afspeelt op de TV dan wordt het beeld min of meer onzuiver.

grtz

Yolanda

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader