Duikforum Duikforum Reizen sharm el naga

• Creator
    Discussie

cobono
    Deelnemer

is er iemand al geweest in el naga?? en ja bij wie?

groetjes rob

• sharm el naga

cobono reageerde 16 jaar, 11 maanden geleden 4 Leden · 9 Reacties
  • sea angel

Deelnemer
    21 februari 2006 om 22:09

Kan je de duikreis nog wijzigen? Ik ken mensen die vorig jaar naar Sharm el Naga zijn geweest. Tof hotel, leuk huisrif, leuke mensen. Maar het huisrif gaat wel beginnen vervelen, en naar interessante duiklocaties varen is geen pleziertje wegens de grote afstand. Links de riffen van Hurghada en rechts Safaga.
    Doe jezelf en anderen een plezier en verleg je reisweg naar het enige echt goed kwalitatieve Sharm El Sheikh – interesse in promotieprijzen om vingers van af te likken?
    Stuur mij een mailtje en overtuig jezelf.

• Barrel

Deelnemer
    21 februari 2006 om 23:20

Ik ben daar zo’n 4 jaar geleden geweest, de club werd toen gerund/t door Guy en Bert die inmiddels een club met de naam Nemo hebben opgericht (als ik me niet vergis).

Over de mensen die er nu zijn kan ik dus niets vertellen, het huisrif is mooi, maar idd beperkt. Je kan linksaf of rechtsaf, veel meer is er niet (ik herinner me ook nog een wrak vlakbij en iets als een coral garden).

Sea angel; tot binnenkort zeker?

• Oceanwavediver

Deelnemer
    22 februari 2006 om 09:01

Sharm El Naga is een mooi resort, voor de hele familie. Het ligt wel geïsoleerd maar alles is aanwezig om er een geslaagde vakantie van te maken: zwembad met ligstoelen voor de zonnekloppers, plonsbad voor de kleintjes, mooi strandje met afgebakende zwemzone voor de snorkelaars, strandbar voor de stille genieters, speelplaats voor de kleintjes enz. De hele site is ommuurd wat het privaat karakter en veiligheid sterk onderstreept.
    Het huisrif is zeker de moeite waard, interessant om er mooie nacht- en vroege ochtendduiken te maken. Het duiken is er onbeperkt en de Rib’s staan steeds gratis ter beschikking.Wat er zoal te zien valt: de gekende fauna en flora op de verscheidene riffen; Sandana Reef met het fameuze koffiewrak van zo’n 150 jaar oud (meer info vind je op –> http://www.adventurecorps.com/sadana/index.html) , Green Garden (geestig om er te driften), met een beetje(veel)aandringen “the ghost -wreck” …
    Verscheidene duikstekken kunnen alleen met de boot bereikt worden, maar de meeste locaties zijn beperkt in afstand tot zo’n 5 minuten varen. Vorig jaar hadden we ’t geluk bij één van de verplaatsingen een school speelse dolfijnen te mogen ontmoeten.
    De accomodatie is netjes en verzorgd, het eten ja … op z’n Egyptisch maar doenbaar. Wekelijks wordt er een BBQ georganiseerd die toch de moeite loont. Een overjaarse buikdanseres of een komische travestiet zorgen dan wel voor de nodige animatie. Als alternatief behoort een avondje Hurghada ook tot de mogelijkheden; het resort -busje brengt je heen en terug.
    Het duikcentrum had vorig jaar een Hollands management met vriendelijke en behulpzame mensen, net zoals de voltallige autochtone crew.
    Persoonlijk vind ik het een aanrader om er een ontspannende 8 à 10 -daagse door te brengen.

Enkele indrukken:

periode april 2005 –> http://www.oceanwavedivers.be/egypte_sharm_el_naga_april_2005.html
    periode mei 2003 –> http://www.oceanwavedivers.be/egypte_sharm-el-naga_mei-2003.html

Veel plezier.

• Oceanwavediver

Deelnemer
    22 februari 2006 om 14:54
  • cobono

Deelnemer
    22 februari 2006 om 19:04

iedereen bedankt voor de reakties vooral oceanwavediver. de foto’s geven mij een goed beeld van het resort.

thanks rob

• sea angel

Deelnemer
    23 februari 2006 om 20:31

Vooreest vele groeten aan Barrel, tot binnen enkele weekjes in Sharm.
    Cobona, zonder afbreuk te doen aan het fotowerk van oceanwavediver, de hoeveelheid vis is toch maar aan de magere kant.
    Een groep uit onze duikclub is er vorig jaar in mei geweest, die waren veel minder enthousiast over Sharm el Naga. Zij hebben toen ook gelogeerd bij de vriendelijke Belg en dito Nederlander.
    Ondertussen is de groep naar Sharm geweest in november vorig jaar. Rarara, … ze gaan massaal terug naar Sharm in mei e.k.

• cobono

Deelnemer
    25 februari 2006 om 00:34

begrepen sea angel, ik heb mij al bedacht ik ga deze keer naar hurgade.

• sea angel

Deelnemer
    25 februari 2006 om 21:49

Een prettige vakantie en mooie duiken toegewenst.

• cobono

Deelnemer
    26 februari 2006 om 16:55

thanks

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader