Duikforum Duikforum Reizen Saoedi-Arabië

• Creator
    Discussie

Jacky Shark
    Deelnemer

Er staat in DUIK-magazine een artikel van de Marcel over zijn reis met BartC over de Farazan banks…mss dat er reeds iets over geschreven is geweest, en dat ik niet gezien heb(?)..
    Tekst en foto’s zijn van hem.

• Saoedi-Arabië

BartC reageerde 16 jaar, 11 maanden geleden 10 Leden · 23 Reacties
  • anemona

Deelnemer
    20 februari 2006 om 10:37

ja we weten nu waarom Marcel zo weinig tijd voor ons hier heeft…..;=)

• Fiekes

Deelnemer
    20 februari 2006 om 12:23

en wat zegt marcel erover, in grote lijnen ???

• Jacky Shark

Deelnemer
    20 februari 2006 om 13:09

Niet gaan, beter naar La croisette gaan met de Shark, zei hij:)

• Fiekes

Deelnemer
    20 februari 2006 om 14:03

oei, kan er ook niet aan doen, he, dat de eerste shark day van 2006 tijdens mijn vakantie doorgaat !!

• SVp

Deelnemer
    20 februari 2006 om 14:12

Nog een geluk Fie, dan missen we mekaar zo niet. 🙂
    Ik zal er namelijk ook niet bij zijn wegens onder ’t mes den 23ste.
    Maar ge kunt Jacky live bewonderen op de Duikbeurs lees ik net …

• Lazy Charles

Deelnemer
    20 februari 2006 om 15:38

Fie, als je er behoefte aan hebt zal ik je in SA wel troosten omdat je de Shark zijnen duik moet missen. :-))

• oceandiver

Deelnemer
    20 februari 2006 om 15:48

voor zij die interesse hebben om de rode zee aldaar eens te beduiken kan ik u meededelen dat ik nog enkele plaatsen vrij heb voor de reis van onze club naar daar.
    Wij gaan van 15sept. tot 24 sept. 2006.
    voor inlichten mail me maar
    MVG
    Filip

• Jacky Shark

Deelnemer
    20 februari 2006 om 17:32

Marcel schrijf: een aanrader, ongerept riffen met prachtige zandbanken waar heel veel zeevogels en schilppadden hun eieren komen leggen…fauna en flora te vergelijken met den andere kant van de RZ (deep south en Sudan). Dagen lang geen katten te zien. Easy diving en geen problemen met de Saoedi’s zolang je je gedragd volgens hun normen(geen alcohol en drugs meenemen).

• Godiva

Deelnemer
    20 februari 2006 om 20:06

En gesluierd duiken, of valt dat wel mee?

• Jacky Shark

Deelnemer
    20 februari 2006 om 23:57

Dat weet ik niet!!!

• Lazy Charles

Deelnemer
    21 februari 2006 om 07:17

volgens de inlichtingen die wij hebben zijn het aan boord Filipinos en kunnen de dames dus rustig in bikini aan boord blijven of snorkelen of duiken :-))

• BartC

Deelnemer
    22 februari 2006 om 09:44

Wie wil kan gesluierd duiken hoor, maar ’t is nie echt nodig.

• Jacky Shark

Deelnemer
    22 februari 2006 om 12:59

Volgens de wetgeving mogen de mannen alleen in mono-kini zonnen, de vrouwen in bi-kini, maar met een dikke zwarte sluier aan van kop tot tenen(hihi)..

• anemona

Deelnemer
    22 februari 2006 om 13:15

min 1 punt……!

• Godiva

Deelnemer
    22 februari 2006 om 18:00

ah, maar zeker in het zuiden van de filipijnen heb je ook een hoop moslims. Das de reden dat het daar soms gevaarlijk kan zijn: de moslims hebben het niet zo op het feit dat ze door katholieken overheerst worden.
    Wisten jullie overigens dat de Filipijnen zeer streng christelijk zijn? Pas maar op als je een Filipina trouwt: in de Filipijnen kan je bij wet niet scheiden! Leidt tot situaties waarbij mensen die al 10 jaar apart wonen toch nog “betrapt” kunnen worden op overspel :-s (maar bon, das allemaal off topic zeker?).

En even terug on topic: kan mij voorstellen dat het op de boot wel meevalt, maar in de haven zul je je waarschijnlijk wel “deftig” moeten kleden.

• BartC

Deelnemer
    22 februari 2006 om 18:55

Ja, deftig = t-shirt is ok en beter lange broek dan short… maar dat wordt ook al getolereerd (in Jeddah, op de vlucht is short taboe). Ondertussen is het negatief reisadvies op diplomatie.be ook al fel afgezwakt. Ze hebben het ook door dat er niet echt een probleem is in Saudi Arabië.

Aan boord is zwemkledij uiteraard geen probleem. We zullen één van de dames toch eens moeten vragen gesluierd te duiken, dat geeft waarschijnlijk leuke foto’s.

We zien het ferm zitten, volgende vrijdag zijn we weer ribbedebie. Een weekje zonder alcool zal ons lijf weer wat ontgiften… (tis niet het gebrek aan alcool dat we zien zitten, maar wel de duiken uiteraard)

Groeten,
    BartC

• Lazy Charles

Deelnemer
    23 februari 2006 om 07:35

vermits ik zo goed als geen alcohol gebruik zal ik dat niet missen evenmin als dat kikkerweertje hier momenteel

• Fiekes

Deelnemer
    23 februari 2006 om 08:05

Om de geen-alcohol regel ben ik niet triestig, ik drink toch amper alcohol !!

En BartC dat gesluierd duiken wil ik wel eens proberen … gewoon voor de grap …

• anemona

Deelnemer
    23 februari 2006 om 08:14

het zal hetzelfde zijn als een onderwater bruiloft die ik wel eens op tv zag: verstrikt raken in je sluier vrees ik…….maar Bart kan het toch ook eens gesluierd proberen….?

• Emmie

Deelnemer
    23 februari 2006 om 09:06

Ik heb in Egypte een Egyptische vrouwelijke Divemaster meegemaakt.
    Maar zij zat toch wel dusdanig in haar geloof, dat ze altijd met een hoofddoek op dook en altijd iets aanhad met lange mouwen en lange pijpen.
    Omkleden deed ze echt niet waar wij of anderen bij waren. Dat deed ze op de boot altijd even op het toilet.
    Daarna had ze dan weer een t-shirt aan met lange mouwen en een droge hoofddoek op.

Dus, gesluierd gaat misschien een beetje ver, maar met hoofddoek en alles bedekt, komt zeer zeker voor.

• Luc Dupas

Deelnemer
    23 februari 2006 om 09:18

> het zal hetzelfde zijn als een onderwater bruiloft die ik wel eens op tv zag:
    Je bedoelt allicht die bruiloft van Keesie… http://www.keesiedive.nl/Bruiloft/video.htm
    Met speciaal zilverkleurig duikpak voor Maureen, en smoking-achtig duikpak voor Kees zelf dat ie speciaal voor die gelegenheid had laten maken… 😉

• anemona

Deelnemer
    23 februari 2006 om 16:05

neen die bedoelde ik niet…maar hij is wel erg leuk.
    ik jaren geleden eens iets gezien op de tv met allerlei tule toestanden………!

• BartC

Deelnemer
    24 februari 2006 om 09:33

Fiekes, ik neem u op uw woord.

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader