Duikforum Duikforum Reizen Duiken na vliegreis

• Creator
    Discussie

DE_STANNY
    Deelnemer

Hallo,

Klein vraagje na melding van het reisbureau.
    Ze vertelde mij dat ik 24 uur na de heenvlucht niet mag duiken ???
    24 uur Voor de terugreis ok maar na de heen vlucht ?

Heb ik iets gemist tijdens de opleiding ?

• Duiken na vliegreis

Spider Mastermind reageerde 16 jaar, 11 maanden geleden 8 Leden · 12 Reacties
  • botervisje

Deelnemer
    17 februari 2006 om 16:10

Denk dat het mens ’t een en ’t ander met elkaar verwisseld;-))
    Of ze wil je nog een dagje meer verkopen;-)

• roger

Deelnemer
    17 februari 2006 om 16:15

Buiten het feit dat je na een (vermoeiende) reis best wat tot rust komt vooraleer te duiken, en buiten het feit dat je vrouwje de eerste minuten toch niet alleen moet worden gelaten, is er geen enkele reden waarom je niet onmiddellijk zou gaan duiken bij aankomst in een vakantie-oord.

Commerciële vluchten zijn op druk gezet aan 0,7- 0,8 ATA. Als je, laten we zeggen toch minstens 3 uur moet vliegen, is je lichaam in evenwicht met deze druk.
    Dat wil zeggen dat je in evenwicht bent met een partiële stikstof van 0,79% x 0,8 ATA= 0,6 ATA
    Dus niet veel minder dan toen je vertrok.

Ik zie dus geen probleem.

• DE_STANNY

Deelnemer
    17 februari 2006 om 16:16

Dacht ik al,
    Zal de mensen toch effe vriendelijk inlichten over hun vergissing.

Bedankt Botervis,en Roger,

• steevke

Deelnemer
    17 februari 2006 om 18:21

Wat wel belangrijk is: grondig rehydrateren na de vliegreis!

En niet met pinten, wijn, koffie, thee of cola. Gewoon met water 🙁

Steven

• Godiva

Deelnemer
    18 februari 2006 om 00:30

Idd steevke.
    De droge lucht in het vliegtuig zorgt makkelijk voor “dehydratatie”. Tel dat bovenop de vermoeidheid van het reizen zelf, en je komt op iets minder gunstige duikomstandigheden.
    Maar als je voldoende water drinkt, en niet te moe bent (vb. na een nachtje goed slapen) kan het geen kwaad om te duiken.

• vlozzy

Deelnemer
    18 februari 2006 om 20:09

Bedoelde zij niet 24 uur Voor de heenvlucht ????

• roger

Deelnemer
    18 februari 2006 om 20:43

Toch nog deze bedenking:

Als je reisbestemming ergens in de bergen is, en niet aan zee, en je bent van plan te duiken in een bergmeer, moet je WEL wachten vooraleer te duiken !!!!
    ± 6 u wachten!!

• vlozzy

Deelnemer
    18 februari 2006 om 20:51

Roger
    verklaar even je boodschap van hierboven

• Stropken

Deelnemer
    18 februari 2006 om 21:23

En ook je compjoeter aanpassen (allee de mijne toch).

• Spider Mastermind

Deelnemer
    18 februari 2006 om 22:15

Hoi Vlozzy, als je de bergen intrekt en je zou onmiddellijk gaan duiken dan wordt dat een successieve duik want afhankelijk van je leeftijd heb je er dan al een duik van ik zeg maar wat, 40 jaar opzitten op een diepte van ik zeg maar wat, 3000 meter 🙂

Wat betreft een vliegreis, geen probleem, integendeel, je krijgt er in principe zelfs wat anti-straftijd bovenop, dus enkele minuten extra nultijd 🙂

• vlozzy

Deelnemer
    19 februari 2006 om 10:08

snap ik niet , zou een grotere nultijd hebben , en een herhalingsduik doen, hoewel er geen verzadeging heeft plaats gevonden , integendeel zelfs , en daarbij duik je dan op aangepaste tabellen of schakel je , je computer in bergmodus.
    Trouwens ik heb nog nooit een tabel gezien waarop ik mijn duik moet bereken naar de hand van mijn leeftijd .
    Wel zijn er de voorgestelde regels waaraan je moet voldoen om die bepaalde tabel te mogen gebruiken

• Spider Mastermind

Deelnemer
    19 februari 2006 om 11:49

Hoi Vlozzy, mijn duik in het bergmeer en de duik na een vliegreis moet je los van elkaar zien.

Tabellen moeten worden gebruikt in verhouding met de omgevingsdruk. Op 3000 meter heb je afgerond 0,7 bar luchtdruk. Je komt uit een omgeving met 1 bar luchtdruk dus ben je oververzadigd ten opzichte van de omgevingsdruk dus heb je straftijd aan uw broek. Als je op hoogte gaat duiken kun je die 40 jaar dat je op zeeniveau leeft dus zien als een eerste duik. Ga je dan de bergen in en ga je onmiddellijk duiken dan is dat een successieve duik.

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader