Duikforum Duikforum Reizen Tentenkamp in Marsa shagra/ecolodge

• Creator
    Discussie

bac
    Deelnemer

Hoi,

Nu in de juiste rubriek … was voordien blijkbaar verkeerd bezig 🙁

Wie heeft er in dit tenten/bungalowkamp in de buurt van Marsa Alam al gedoken en hoe heb je dat geboekt (bij wie, direct internet of reisorganisatie)
    Vallen die tenten mee of toch liever een bungalow ?
    Geen problemen gehad met het komen ophalen en terugbrengen naar de luchthaven in Hurghada ??

Welke periode is best ?

Bertrand

• Tentenkamp in Marsa shagra/ecolodge

Jacq reageerde 16 jaar, 11 maanden geleden 3 Leden · 6 Reacties
  • Ollie

Deelnemer
    15 februari 2006 om 23:38

Dag Bertrand,

Wij zijn hier 2 jaar geleden geweest. Echt een aanrader… Wij waren hier in de maand oktober, volgens mij de beste periode voor Egypte in het algemeen (+/- 30°C en een verkoelend briesje vanuit de Rode Zee). Wij verbleven er in de bungalows en waren er zeer tevreden van (eigen douche en toilet)

Het huisrif is echt enorm mooi en onbeperkt duiken is mogelijk. Wij hebben toen geboekt via de website http://www.redsea-divingsafari.com/ en we hebben geen problemen gehad met de transferts van en naar Hurghada airport. Ondertussen zijn er ook vluchten rechtsreeks op marsa alam mogelijk.

Als je zou gaan moet je zeker de duikplaatsen Elphinstone, Shaab Samadai en Marsa Abu Dabab aandoen. Op Elphinstone kan je oa. de Oceanic whitetip shark bewonderen, op Shaab Samadai kan je met dolfijnen snorkelen en bij Marsa Abu Dabab zit er een Doejong, gitaarroggen en schildpadden.

Sowieso een goede reis toegewenst 😉

• Jacq

Deelnemer
    16 februari 2006 om 17:54

Ik ben er afgelopen kerst geweest. Wij hadden er toen een bungalow geboekt. Dat was een stenen huisje met gemeenschappelijke douche en wc. Het was erg koud toen wij er waren en er stond een stevige wind. We waren blij dat we geen tent hadden, want de mensen met de tenten hebben veel kou geleden omdat de wind dwars door de tent heenging. Maar goed, dit was in december. Ik heb begrepen dat de tenten in de zomer juist lekker koel zijn, vanwege diezelfde wind.

Wat het duiken betreft, dit was fantastisch, echt een aanrader. Je kunt onbeperkt duiken op het huisrif dat ook erg mooi is, met name de zuidkant vonden wij. Ook de plaatsen die Ollie noemt zijn een must. Oceanic white tips, gitaarhaaien, tonijnen, grote schilpadden, dolfijnen, een dugong, menora’s die me een half uur vergezeld hebben, we hebben het allemaal gezien, echt te gek!

Ik zou trouwens als het effe kan niet op Hurghada vliegen, het is nl. dan nog ca. 5 uur rijden terwijl je ook op Marsa Alam kunt vliegen en dan is het maar ca. 45 minuten rijden.

Nog een tip voor de laatste dag als je toch niet meer kunt duiken: loop ca. 15 minuten langs het strand naar het noorden naar het Kahramana resort, voor 10 euro kun je daar de hele dag in het zwembad zwemmen en in de zon liggen. En na het overigens prima eten bij Marsa Shagra, dat je na een week dan wel zat bent, is het heerlijk pizza eten voor heel weinig bij het italiaanse restaurant daar.

Over onze reis heb ik nog een reisverslag geplaatst op mijn web-log (jacqtom.web-log.nl) voor als je geïnteresseerd bent.

Veel plezier, ik ga zeker nog een keer terug.

• bac

Deelnemer
    17 februari 2006 om 20:52

Hey bedankt !!!
    Ziet er goed uit, Jacq. Net wat ik zoal wil.
    Kan je echt zoveel duiken als je wil of duurt het telkens heel strategisch een halve dag voor de flessen terug gevuld zijn ?
    Het zal waarschijnlijk iets voor het najaar worden.

Bertrand

• Jacq

Deelnemer
    18 februari 2006 om 16:27

Je kunt echt zo vaak duiken als je wilt, maar wel binnen de uren dat het duikcentrum open is. Maar het gaat geloof ik om iets van 6.30 open en sluit om een uur of 20.30. De flessen staan gewoon klaar om te pakken en als je klaar bent zet je ze ergens anders weer neer en gedurende de dag worden de lege flessen weggehaald en weer nieuwe neergezet, dit gaat gewoon de hele dag door.

Nu moet ik wel zeggen, dat toen wij er waren er slechts 60 gasten waren terwijl het kamp op ca. 190 gasten berekend is. Er waren dus steeds voldoende flessen.
    Het najaar en voorjaar zijn geloof ik de beste seizoenen, dus ik verwacht dat het dan wel veel drukker zal zijn. Dus hoe het dan loopt met de flessen weet ik niet.

• bac

Deelnemer
    18 februari 2006 om 19:13

Hey Jacq,

Wil dat zeggen dat er geen nachtduiken (veruit de mooiste in mijn opinie) mogelijk zijn ??
    Of neem je een fles om 20:30 en breng je ze later terug binnen ?

Bertrand

• Jacq

Deelnemer
    18 februari 2006 om 19:37

Jawel er zijn zeker nachtduiken mogelijk, maar omdat het al rond zes uur donker is kun je al vroeg aan je nachtduik beginnen. Als je al om 7 uur ’s ochtends je eerste duik hebt gemaakt (trips naar Elphinstone vertrekken zelfs al om 6 uur), dan heb je het tegen een uur of acht ’s avonds ook wel gehad.

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader