Duikforum Duikforum Reizen Malapascua

• Creator
    Discussie

Hamerhaai
    Deelnemer

In november a.s. willen we gaan duiken naar Cebu. Verschillende duikplaatsen zijn er te verkennen oa. Malapascua, … Mijn vraag is wie heeft dé ervaring van ginder, t.t.z. het weer in november, de diverse duiklokaties, beste duikschool, eten … kortom al wat je kwijt wil. Alvast bedankt voor jullie reacties.

• Malapascua

Carhartt27 reageerde 16 jaar, 10 maanden geleden 15 Leden · 56 Reacties
  • anemona

Deelnemer
    12 februari 2006 om 15:37
  • movieman

Deelnemer
    12 februari 2006 om 16:02

Ik heb met 4 bezoeken in de voorbije 3 jaar enige ervaring ginder.

Malapascua is gewoon schitterend! Ik denk dat daar iedereen wel iets vind, je kan er s’ochtends met voshaaien duiken en erna kan je schitterende duiken doen met hengelaarsvissen – naaktslakken – pygmeezeepaardjes etc… zelf enkele wrakken zijn daar te vinden!
    Echter persoonlijk voor mij is Cabilao (klein eiland in de buurt van Bohol) het beste wat er te vinden is daar heb ik ook het grootste deel van mijn laatste film gedraaid.

Groeten Bruno

• BartC

Deelnemer
    12 februari 2006 om 18:32

Hamerhaai,
    Ik moet Movieman gelijk geven, Malapascua en Cabilao zijn super duikplaatsen.
    Wij hebben een island hopping in De Filippijnen waar we 3 verschillende duikplaatse in 2 weken combineren. Malapascua en Cabilao zijn 2 van de drie eilanden. Super prijs van 875 EUR (excl vlucht) voor 14 nachten en 24 duiken verspreid over de drie eilanden.
    Lees meer info op http://www.xplore360.com/filippijnen/islandhopping

Groeten!
    Bart

• wendy

Deelnemer
    12 februari 2006 om 18:35

om te watertanden

• Godiva

Deelnemer
    12 februari 2006 om 18:43

Mijn favoriete duikstekken in de Filipijnen (hoewel relatief beperkte ervaring)?
    Coron (wrakken is grootste trekpleister, naast de “gewone” riffen etc) en Apo Island (een echt aquarium. Ongelooflijk de hoeveelheid vis die je daar ziet.

• BartC

Deelnemer
    12 februari 2006 om 19:06

Ja, Coron, daar moet ik ook nog eens heen … zucht … nog zoveel waters te beduiken en zo weinig tijd 🙂

• Zeemeermin

Deelnemer
    12 februari 2006 om 19:45

@ Hamerhaai,

Hebben de island hopping met sea explorer in november 2005 gedaan(dus nog fris in het geheugen)
    Eilanden waren : Dumaguette, Malapascua, Moalboal
    Niets op aan te merken. Je kan me steeds mailen voor verdere info
    Groetjes

• anemona

Deelnemer
    13 februari 2006 om 09:39

er is vandaag op diverscafe een antwoord gegeven op vrijwel dezelfde vraag !

• Carhartt27

Deelnemer
    13 februari 2006 om 16:09

Dag Anemona………wat is “diverscafe”?? is dat iets nieuw??
    Greetz….

• alain G.

Deelnemer
    13 februari 2006 om 16:50

@Carhartt27 voor een actieve !!! duikschool zou je dat toch moeten weten hé 😉

• Carhartt27

Deelnemer
    13 februari 2006 om 17:13

Heheh bloos bloos…….tja een gat in mijn duikcultuur zeker?? euh wat houdt dit in? (een site?)

• alain G.

Deelnemer
    13 februari 2006 om 17:19

http://www.diverscafe.nl/

nederlandse duiksite… bestaat nu toch al enkele jaartjes…

• anemona

Deelnemer
    13 februari 2006 om 17:21

dank u alain !

• Jimmy

Deelnemer
    13 februari 2006 om 20:43

Wij vertrekken op 18 maart naar die regio ( ook eilandhoppen ) en Malapascua staat er ook bij.
    Als ik terug ben zal ik zeker laten weten welke duiklokaties voor ons de mooiste waren.

• Carhartt27

Deelnemer
    13 februari 2006 om 22:17

Wij vertrekken eind juni……ik kijk er echt al naar uit!!!!
    Anemona nog es bedankt voor de info!!! Heb ze goed kunnen gebruiken, zodat de reis nu volledig gepland is 🙂

• adje

Deelnemer
    14 februari 2006 om 12:07

Wij hebben in december 2005 de island hopping gedaan.. echt super, enige nadeel was het regenachtig weer in deze periode. Dit jaar keren we al zeker terug in groepsverband maar nu de eerste twee weken van november !!
    Ons reis verslag vind je op onze site : http://www.duikpunt-duikschool.be

• Carhartt27

Deelnemer
    14 februari 2006 om 14:09

Bedankt voor het mooie verslag….begin al te watertanden…..
    Misschien worden de Filipijnen wel mijn favoriete duikstek tov Egypte!!!

• movieman

Deelnemer
    14 februari 2006 om 15:17

Als ik je een tip mag geven doe zeker Cabilao erbij de volgende keer je gaat het je niet beklagen geloof me!

• Carhartt27

Deelnemer
    14 februari 2006 om 17:53

staat erbij!! btw een tochtje naar die watervallen en naar de “chocolade heuvels” neemt dat een hele dag in beslag? Kan je dat ook in de namiddag doen?

• movieman

Deelnemer
    14 februari 2006 om 18:05

vanuit Cabilao gaat je dat een hele dag kosten!
    Maar naar mijn mening vind ik dat de moeite niet!
    die chocoladebollen zijn niet zo speciaal (naar mijn gedacht) en die watervallen is ook maar een commercieele bedoening. dan kan je veel beter als je naar Moalboal moest gaan daar de watervallen gaan bekijken (en in zwemmen) veel leuker.
    Wel is het leuk om bv. een duikvakantie te breken met iets helemaal anders.

• weethetnie

Deelnemer
    2 maart 2006 om 13:21

Hallo Hamerhaai,
    Wij waren het afgelopen jaar in maart-april voor drie weken in die streek en hebben een hopping gedaan met sea-explorers. Onbeschrijflijk mooi en een ZEER goede prijs-kwaliteit verhouding!! Wij zijn vertrokken met duiken op Panglao, dan verhuist naar Siquijor (hier een dag vrijgenomen op zondag om naar het hanengevecht te gaan), vervolgens Dumaguette en om af te sluiten een ganse week gedoken in Moalboal bij den Belg Chris (daar hadden we de boot voor ons eigen). Het mooiste wat wij hebben gedaan is zonder twijfel Apo-island. Daar worden aan al de omringende duikcentra maar een beperkt aantal duikvergunningen toegestaan zodat het gebied zo intact mogelijk blijft. Sedert we op Apo hebben gedoken kan Egypte mij niet meer opnieuw bekoren!!! Volgend jaar maart-april gaan we terug maar voor een ganse maand. Heb geen ervaring met Malapasqua, maar dat zal er dan zeker bij zijn. Indien u nog informatie wil graag bereid.

• Hans Nuytten

Deelnemer
    2 maart 2006 om 14:34

Hallo Weethetnie,

Heb je groot wild gezien onderwater ? Zoja, op welke duikplaatsen ?
    Hoe was het weer tijdens deze periode ?
    Bedankt alvast voor de info.

Groeten
    Hans

• movieman

Deelnemer
    2 maart 2006 om 19:01

Hans,

Voor groot wild moet je zeker niet die kant uitgaan!
    Je hebt in Moalboal wel een walvishaai seizoen maar dat wil zeker niet zeggen dat je ze zeker gaat zien! maar er bestaat dan een kleine kans.
    Haaien vind je ook zeer beperkt, enkel op Malapascua hebben ze de voshaaien, en ze hebben daar nu ook een plaats waar ze geregeld hamerhaaien zien.
    Maar zoals ik al heb gezegd vertrek zekr niet met enige verwachting naar ginder wat groot wild betreft.

• Carhartt27

Deelnemer
    2 maart 2006 om 19:45

Een hoogtepunt is Monad : manta roggen, die men bijna het hele jaar hier kan zien. De beste kans er van mei tot januari. Een vergelijkbare maar veel kleinere duikplaats genaamd Kimot ligt ten zuiden van Monad.

• weethetnie

Deelnemer
    3 maart 2006 om 00:16

Hans,
    Groot wild hebben we niet gezien. Dat zou naar het schijnt op Malapascua te zien zijn als je ’s morgens vroeg erbij bent. In Moalboazl had men een walvishaai gezien de week voor wij er waren. Op Pescador eiland bij Moalboal zou er ook haai zijn maar ook daar is het vroeg in de morgen erbij zijn. Wat wij wel gezien hebben zijn wel 50 verschillende naaktslakken, elke dag schildpadden, zeeslangen de ene al langer dan de andere, en praktisch elke dag een andere soort hengelaarsvis, kamouflagekreeften, scheermesvissen, enz…….. Dumaguette was ons niet al te best meegevallen. Deze plaats is gelegen op het eiland Negros. Dit eiland heet Negros door het feit dat het zand ook een zwarte kleur heeft (vulkanisch zand), hetgeen niet zo aangenaam duikt. Van daar uit kan men wel duiken op Apo-eiland en dat is gewoonweg de max, het mooiste wat ik op mijn 750 duiken in mijn leven heb gezien.

Wat het weer betreft in die periode: elke dag volop zon, op 3 weken tijd 1 dag regen gehad, buitentemperatuur rond de 30gr, water 26 à 27 gr, zeecondities qua golfslag te verwaarlozen, stroming rond pescador geweldig, en aan de zuidkant van het eiland Cebu, tijdens onze transfer van Dumaguette naar Moalboal was niet doenbaar om te duiken door de verraderlijke neerwaartse stroming. Vandaar dat we gewacht hebben tot in Moalboal om daar terug te beginnen duiken

Page 1 of 3

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader