Duikforum Duikforum Reizen In de top vijf

• Creator
    Discussie

GARFIELD
    Deelnemer

Onder de rubriek reizen stond het reeds , de reis naar Scapa Flow , een unieke kans om vanuit Antwerpen op een live aboard naar de Orkney’s te varen en er op de gezonken Duitse hoge zeevloot van WO I te duiken
    Het schip ( cdt Fourcault )en de vergunningen zijn geregeld , nu nog de deelnemers !
    Om de vooropgestelde deelname in de onkosten van 850 € te behouden zoeken we nog een aantal mededuikers
    De locatie ( Scapa Flow )is de drukst bedoken regio van het Verenigd Koninkrijk , iets anders dan tropische wateren weliswaar , maar zij die er geweest zijn vonden het een onvergetelijke duikreis
    Aarzel niet en mail voor meer info indien gewenst naar ronald.struf@skynet.be , surf ook is naar http://www.fourcault.be en bekijk de foto’s en film van het zeewaardige schip

Duikgroetjes

• In de top vijf

SVp reageerde 16 jaar, 8 maanden geleden 9 Leden · 14 Reacties
  • SVp

Deelnemer
    28 maart 2006 om 15:02
  • movieman

Deelnemer
    28 maart 2006 om 17:47

Ik ben enorm geintresseerd in deze trip!
    Mijn enige probleem is dat die periode voor mij op dit moment absoluut onmogelijk vast te leggen is. ik hoop dat daar in de nabije toekomst verandering in komt.
    Is in de prijs eten inb. of moeten de deelenemers zelf koken?
    En hoeveel mensen zullen er op de boot zitten? hoeveel zoeken jullie er nog?
    Ik begrijp ook dat daar aardig wat diepere wrakken liggen, gaan er duikers aan boord zijn die trimex duiken etc? en wat kunnen de andere duikers die niet technisch duiken op dat momment doen?

• stach

Deelnemer
    28 maart 2006 om 19:37

als ik het goed vernomen heb zit de boot bijna vol of mss reeds vol ondertussen.
    wat lucht betreft kan men vullen tot 300bar dat weet ik maar voor de rest….

in de prijs was alles inbegrepen.alé dat dacht ik toch

• Toontje

Deelnemer
    28 maart 2006 om 19:57

Geen Helium aan boord (zelf buffer meebrengen dus). Wel ean.

• GARFIELD

Deelnemer
    28 maart 2006 om 21:26

Alles is inderdaad inbegrepen , op uitzondering van alcoholische dranken na ( zelf mee te brengen indien gewenst )
    Er kan helium gevuld worden ( is aan boord ), doch moet men zelf voor het juiste percentage zorgen en nameten met eigen app. ( app. is niet aan boord )
    Nitrox vullen en nameten is geen probleem hiervoor is alles aan boord
    Men moet niet zelf koken er is crew genoeg en zelfs een kok aan boord
    Er zijn nog een paar plaatsjes vrij , maar er is de laatste tijd navraag geweest , het zou dus wel is zeer snel kunnen vol zitten
    De duikreis is voor elke duiker bedoeld , perslucht / nitrox , indien de omstandigheden het toelaten zonder de niet technische duikers daarvoor uit het water te moeten laten kan er diep gedoken worden met trimix , indien deze de gepaste ervaring en uitrusting hebben uiteraardindien nog vragen mail me maar ronald.struyf@skynet.be
    Duikgroetjes

• SVp

Deelnemer
    29 maart 2006 om 03:32

Ik had dezelfde vragen naar aanleiding van een reisverslag dat ik las op de site van de
    Fogo Isle van mensen die met hen een soortgelijke trip deden.

Ronald antwoordde me via mail dat :
    – wij niet moeten koken, aleen handje toesteken bij het afruimen.
    – de planning van de techies GEEN beslag gaat leggen op de mogelijkheden van de “gewone” (air/ean) duikers

De dieptes zijn daar inderdaad wel redelijk flink, maar het is kwestie van teams met dezelfde deco-verplichtingen te maken, en de techies zullen langer kunnen onderblijven dan wij.
    Maar dat zal wel meevallen hoor : de grote knapen liggen op bodemdieptes (die je dikwijls zal bereiken omdat al deze schepen of ondersteboven of op hun zij liggen) van 16-20-24-32-35-36-40-43 meter.

• Fiekes

Deelnemer
    29 maart 2006 om 07:21

goed hé !!

• scubaroel

Deelnemer
    29 maart 2006 om 08:46

Helium idd zelf meebrengen, en vorige week waren er nog 2 plaatsen vrij als ik mij niet vergis.
    Eerlijk gezegd eerst nog 3 en nu nog 2 🙂

groeten Roel

• GARFIELD

Deelnemer
    11 juni 2006 om 16:13

Nog twee maanden en we zijn ermee weg , naar ” Scapa Flow ”
    Er zijn een paar extra plaatsjes vrij gekomen , max 6 personen om precies te zijn , dit na het herindelen crew verlijven en afzegging reeds geboekte deelnemers , wie er vlug bij is kan nog mee
    Vertrek vrijdagavond op 11 augustus om 19 u vanuit Antwerpen en terug op zondag 20 augustus
    Voor meer info mail gerust naar ronald.struyf@skynet.be

Duikgroetjes

• stach

Deelnemer
    11 juni 2006 om 16:22

we kijken er reeds naar uit.

@scubaroel: jij gaat dus ook mee blijkbaar.
    moeten eens samen duikje doen op voorhand he.altijd leuk om mensen reeds op voorhand te kennen. SvP en fiekes mss ook interesse?

• StarLight

Deelnemer
    11 juni 2006 om 18:36

holy cr*p zeg, de CF terug in de vaart, dat is al effe geleden dat ik daar nog aan boord geweest ben (1992 peins ik, hogere zeevaartschool gedaan)… good to know, ziet er netjes gerenoveerd uit!

• Admin

Beheerder
    12 juni 2006 om 08:09

Had er ook zin in, maar ben reeds weg dan …

Mvg,
    Jimmy

• Fiekes

Deelnemer
    12 juni 2006 om 08:21

alle info bij ronald.struyf@skynet.be

• SVp

Deelnemer
    12 juni 2006 om 11:43

@stach
    Misschien kan je eens een nieuw topic “Scapa: the intro dive” aanmaken en eens horen wie er van het forum nu allemaal mee gaan. Daarna kan je eventueel iets in gang zetten voor juli.
    Ik heb interesse.
    Voorlopig kan ik nog op 1/2, 8/9, 21/22/23 juli en 5/6 augustus.

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader