Duikforum Duikforum Reizen Sharm El Sheik – DiveAfrica & Mercure Hotel

• Creator
    Discussie

Barrel
    Participant

Iemand ervaring met het DiveAfrica ( http://www.diveafrica.com/ ) duikcentrum of met het Mercure Hotel in Na’ama Bay?

• Sharm El Sheik – DiveAfrica & Mercure Hotel

Barrel reageerde 16 jaar, 11 maanden geleden 11 Leden · 22 Reacties
  • Admin

Beheerder
    28 januari 2006 om 20:37

Er zijn een aantal clubleden vandaag vertrokken naar Sharm el sheikh en ze verblijven er in het mercure hotel,kijk eens naar foto’s van het hotel genomen door Frank Meise hij is er langs geweest :

http://pg.photos.yahoo.com/ph/idea_meise/slideshow?.dir=/e8d0&.src=ph

• blue

Deelnemer
    28 januari 2006 om 21:16

Ze zullen het daar goe warm hebben, en wij afzien morgen in V2E.

Peter als je dit leest, gelukzak!

• Dedjutoch

Deelnemer
    28 januari 2006 om 22:34

Dive Africa: Zeer goede duikorganisatie! Al jaren en jaren aanwezig in Sharm (vroeger in het oude Sharm). Het zijn Zuidafrikaanders: Grappig taaltje, maar zij verstaan u en jij verstaat hen! Ze hebben voor bepaalde periodes Belgische en Nederlandse divemasters voor hen werken! De beste divemasters zijn echter de Engelsen (man en/of vrouw).
    Ik was er (in oud Sharm) een jaar of 3-4 geleden! Zeer tevreden over hen! Wij waren toen met 20 duikers, en iedereen was tevreden!
    Een aanrader.

Eddy

• Barrel

Deelnemer
    29 januari 2006 om 13:57

Fotos zien er zeer belovend uit. Mis alleen de fotos van de sishabar (of hoe je dat dan ook schrijft)
    heh 😉 Nu nog anderhalve maand wachten voor ik kan vertrekken…

• veronique

Deelnemer
    5 februari 2006 om 09:13

HI Barrel,

Jacky en Peter met aanhand zijn net gisterenavond vertrokken uit Mercure Luna en hebben gedoken met Divers International. We hebben 3 duikcentra : Crowne Plaza, Sofitel en Mercure Luna.
    Prijs 5 dagen / 10 duiken met 7 nachten half pension in Mercure Luna = 299 euro.
    voor meer informatie : http://www.diversintl.com of info@diversintl.com

zonnige groetjes
    veronique

• Peter

Deelnemer
    5 februari 2006 om 12:19

Heho, Heho….Hallo, Hallo …

Inderdaad net terug van een verwarmend weekje Sharm, met de Shark arm in arm, en Beni en Thierry en Ingrid aan het lijntje 🙂

Het was goed, het was zeer goed !

Perfecte organisatie bij Divers Intl (Merci Vero en iedereen), superhotel -onbegrijpelijke kwaliteit voor deze prijs-, great dives op Ras Mo en Tiran, napoleon, turtle, barracuda…supergids Ashraf en superkapitein Mosin, superkok Ahmed…weet niet waar eerst te beginnen en ben nochtans geen groentje in Egypte en Jacky zeker niet (alleen al in Sharm +- 200 duiken)

kijk Barrel, ik heb geen aandelen bij Divers Intl of Mercure Luna, maar je moet niet twijfelen : kies voor de combinatie Mercure Luna/Divers Intl als je niet het ongeluk hebt om al voor een andere combinatie gekozen te hebben.

Foto’s volgen, maar ben op dit moment nog beetje moe (pas rond 03.00u vannacht terug in bed en wennen aan de kou bbbbbrrrrrrrr….)

Barrel : stuur me maar een mailtje als je nog meer wil weten

Ga nu voor de open haard zitten en met ons Ingrid de was sorteren 🙂

Peter

• Jacky Shark

Deelnemer
    5 februari 2006 om 21:59

Wie zo een aanbod links laat liggen is niet goedwijs, 299 e met 10 duiken in!!!
    Mercure Luna, ik kom zeker en vast daar terug, Inch Allah!!!
    DiversIntl: vanaf 1999 mijn vaste duikcentrum en ook naar de toekomst toe…

• Yvan

Deelnemer
    6 februari 2006 om 16:50

Beetje laat, maar misschien heb je er nog wat aan.
    Wij zijn in september in Sharm geweest en het duiken was met Dive Africa.
    Nooit enig probleem gehad, was er op het moment niet echt druk (nadeining van de aanslag aldaar).
    We hadden het voordeel dat er een belg als begeleider zat, ik geloof dat hij Marc noemde.
    Nooit een probleem gehad met ophaaltijden, de duikboten (Sinai Moon en de andere ben ik de naam even zoek) waren goed en het sanitair aan boord was netjes.
    De flessen waren steeds goed op druk maar wel even checken want bij sommige was de zitting van de INT koppeling vrij ondiep (dit waren vooral die met een “vaste” zitting in de fleskraan).
    Op het eten had ik ook geen aanmerking, dit is zoals bij vele een “aan boord buffetje” variabel van dag tot dag.
    Wel steeds een klein kwartiertje oponthoud aan de haven ivm de formaliteiten, steeds je paspoort meenemen.
    Na’ama bay zelf vele winkeltjes en eethuizen alom, gaande van Thai, mexicaans, italiaans … hard rock cafe en enkele theeterrasjes met bijbehorende shisha.
    De beveiliging was wel enorm aan het hotel (Hyatt) en ook in Na’ama Bay. Veel wegcontroles, maar meer naar eigen bevolking toe dan naar de toeristjes.
    En voor de taxi diensten betaal niet wat ze zeggen, ons ding was onderhandel over de prijs (wat je er zelf wil aan geven) en afhankelijk of het een leuke driver was kreeg hij meer. Dit deden we omdat we gezien hadden dat ze soms een gedeelte van de centjes moesten afgeven aan de “taxironselaars” aan de taxistelplaats (als je weet dat we met zessen in een taxi zaten en de prijs betaalden van wat sommigen ongeveer per hoofd betaalden).
    Groetjes

• Barrel

Deelnemer
    6 februari 2006 om 19:37

Geboekt, Mercure en Dive Africa. Dit klinkt allemaal erg goed ;-))))))

• Peter

Deelnemer
    6 februari 2006 om 20:55

Dan heb je voor hotel HP en 10 duiken hopelijk niet meer dan 299 euro betaald …

• veronique

Deelnemer
    11 februari 2006 om 11:14

Haai!

voor al degenen die Marc zoeken bij Dive Africa …
    ik ga jullie ontgoochelen : hij is daar weg …
    MAAR
    ik ga jullie nog meer verheugen : hij werkt vanaf 09/03/2006 bij Divers International …
    en later vertel ik nog meer …
    ik moet wachten tot hij hier is om het heuglijke nieuws te vertellen!

Duik ze!

Veronique

• Jacky Shark

Deelnemer
    11 februari 2006 om 16:40

Barrel, ik heb een aantal foto’s genomen van Mercure Luna hotel ten noorden van Na’ama bay.
    Als je wil kan ik je deze doormailen (zie mijn mail-adres bovenaan).
    Je moet geen bang hebben om een duikreis te boeken en dit als verblijf-plaats te kiezen, want het is top-in-orde voor de prijs. Een ster meer doet het niet beter.

• bac

Deelnemer
    12 februari 2006 om 08:55

En via welke organisatie geboekt ???

• Barrel

Deelnemer
    12 februari 2006 om 09:37

Ticket online via Thomascook, Hotel + Duiken via duikcentrum. Veronique (heeft ook al geantwoord op mijn eerste vraag 😉 heeft tot nu toe steeds snel en vriendelijk geantwoord, het kan bijna niet makkelijker 😉

• Dedjutoch

Deelnemer
    12 februari 2006 om 10:14

@ Barrel,

Wil je mij een plezier doen, en Nikky Vanveelen (één van de twee broers die de eigenaars zijn van de basis) de groeten doen (van “wingdiver” uit Genk Belgium 😉 ).

En aan het Engelse koppel (ben de naam kwijt, maar het is man en vrouw, hij doet de cruises en zij de dagduiken, vroeger toch), indien ze er nog werken. Als je dat engelse koppel mee aan boord krijgt, is succes verzekerd! Dat vrouwtje weet ieder takje koraal, iedere murene en napoleonvis op iedere duikplaats te vinden!

Eddy

• Barrel

Deelnemer
    12 februari 2006 om 13:27

Zal ik zeker doen, dat is… als ik het niet vergeet ;-). Ik vertrek pas over anderhalve maand…..

• N2madeforit

Deelnemer
    15 februari 2006 om 19:04

Mercure Luna in Hadaba is een, voor een duikvakantie, uitstekende locatie. Prijs/kwaliteit verhouding zit hééél goed! Wat Dive Africa betreft dat “zat” goed maar sedert de participatie van een noorderbuur is het al vééél minder. Je krijgt er te maken met, van tijds, een toeloop van lowbudget klanten die VIP service verwachten en haast nooit tevreden zijn. Leuk als je met zo’n bende, noodgedwongen, een week op dezelfde schuit zit! Verder komt zowat 70% van hun klanten uit het oostblok en daar hoef ik geen tekening bij te maken!!! Je moet maar de pech hebben dat een rus of zo voor jou opgepikt wordt ’s morgens en dan sta je laaang te wachten, want afspraken kennen ze niet! Dat maakt dus ook dat het merendeel van hun instructeurs en gidsen van ginder komen ene…die willen echt niet begrijpen dat je met vriendelijk zijn, extra inzet en een goede duikleiding meer vrienden maakt. Twee duiken afkloppen en dan zo snel mogelijk richting haven wordt meer dan eens toegepast door die kerels! Over meertaligheid zullen we maar zwijgen! Sinds het vertrek van Marco, 1 van de gebroeders manager, is trouwens het beleid in de negatieve zin veranderd…maw de drijfveer is eruit! Zou hij het nog wel graag doen? En ik kan het weten beste mensen, want ik heb er nog voor gewerkt!

Barrel ik hoop dat het voor je meevalt!

• sea angel

Deelnemer
    20 februari 2006 om 21:11

Dive Africa (DAW), hmmm – het is er beter geweest. Helaas zijn de beste stafleden opgestapt. Een aantal van ‘de goeien’ zijn nog steeds actief in Sharm el Sheikh. Goeie herinneringen aan vlaamstalige duikleiders in de periode mei 2005 tot heden? Ik weet waar ze zich bevinden.
    DAW wordt overspoeld van Russen, Russen en Russen. Duiktrips worden verpest door mensen die het weten te preseteren om trips naar Ras Mohammed en Tiran te vergallen door zg. introductieduiken.

• veronique

Deelnemer
    21 februari 2006 om 09:35

haai

for the record:
    we hebben hier twee FANTASTISCHE, KEITOFFE Belgische instructeurs …
    Stephan Kerckhof en Marc VDN (vanaf 09/03/2006)

bootschema :
    maandag, woensdag en vrijdag RAS MOHAMED
    dinsdag, donderdag en zaterdag TIRAN
    zondag LOCAAL ZUID

huisrif :
    near garden
    middle garden
    “fiddle” garden
    far garden

Veronique

• Barrel

Deelnemer
    21 februari 2006 om 09:50

Den Marc ken ik persoonlijk, dat zit wel goed 😉

• sea angel

Deelnemer
    23 februari 2006 om 20:44

Barrel, vergis jij je niet van duikcenter? Tiens, ik dacht dat jij bij Divers International hebt geboekt.

• Barrel

Deelnemer
    24 februari 2006 om 09:43

Ik had me idd in het begin van duikcentrum vergist (gebeurt de beste, niet? Ahum…). Vandaar dat de initiele vragen/antwoorden misschien onduidelijk waren, maar nu is alles klaar en helder!

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader