Duikforum Duikforum Reizen plaatsen vrijgekomen voor 7 dagen duiken Saudi !

• Creator
    Discussie

BartC
    Deelnemer

De terugvluchten voor de reis van 3 maart naar de Farasan Banks in Saudi Arabië zijn gewijzigd, de reis duurt nu iets langer, in totaal 8 nachten en 7 (zeven!) dagen duiken.
    Doordat de reis wat langer is kunnen er nu enkele mensen jammer genoeg niet meer mee en zijn er een paar plaatsjes over voor deze super reis.

In de nieuwe “Duiken” van februari staat een artikel over de Farasan Banks alsook in het februari nummer van DuikMagazine dat vrijdag in de winkels ligt…. lees en overtuig uzelf 🙂

Wie zin heeft kan dus nog mee van 3 tot 12 maart… stuur mij een mailtje bart@xplore360.com voor meer info en praktische zaken en/of neem een kijkje op de site http://www.xplore360.com/saudiarabie

groeten!
    Bart

• plaatsen vrijgekomen voor 7 dagen duiken Saudi !

maLUCo reageerde 16 jaar, 10 maanden geleden 7 Leden · 23 Reacties
  • Emmie

Deelnemer
    25 januari 2006 om 22:12

Pfff, ik zou zo mee willen en ook wel mee kunnen qua tijdstip.
    Nu nog het geld. Was ik maar rijker of won ik maar eens een loterij……………

• BartC

Deelnemer
    25 januari 2006 om 22:18

Haai Emmie,

Die trip is niet veel duurder dan een standaard trip naar het zuiden van Egypte hoor…. en tis nog eens 7 dagen duiken ipv de standaard 5 1/2 dagen duiken, echt een prikje hoor 🙂
    Bart

• Emmie

Deelnemer
    25 januari 2006 om 22:21

Nou als ik de site zo goed heb gelezen, ben ik toch minimaal 1500 euro armer.
    Als ik naar het zuiden van Egypte ga (in een tentenkamp wat ik dan meestal doe) ben ik voor 800 euro klaar.
    Lijkt me toch een aardig verschil.
    Enne, mijn vakantiegeld is nog niet binnen, dus heb ook ff niet iets extra’s achter de hand nu. Helaas.
    Volgende keer beter.

• BartC

Deelnemer
    25 januari 2006 om 22:32

Emmie,
    ik bedoelde een standaard liveaboard, die kost incl vlucht ook al gauw 1.200 à 1.300 EUR.
    Er is uiteraard een verschil met duiken vanaf het tentenkamp en de liveaboard in Saudi. Ik bedoel niet dat het één of andere mee waard is of beter is, maar je mag een tentenkamp niet vergelijken met een luxe liveaboard… qua kosten dan bedoel ik.

Ik heb zelf nog geen tentenkamp gedaan vanuit Egypte, maar dat staat zeker op mijn verlangenlijstje.

vriendelijke groeten,
    Bart

• Emmie

Deelnemer
    25 januari 2006 om 22:34

He Bart, no hard feelings, natuurlijk begrijp ik ook wel dat ik die twee niet met elkaar mag vergelijken. Daarom zou ik ook zo graag willen dat ik het geld ervoor had. Maar op zo’n korte termijn gaat me dat niet lukken.
    Het is ook absoluut niet veel geld, vind het een normale prijs. Maar nu net ff te veel voor me.

• BartC

Deelnemer
    25 januari 2006 om 22:38

even geen kreeft meer eten, enkel boterhammetjes met pindakaas en je komt er misschien wel? 🙂 nee grapje … geen nood er komen nog data in het najaar 🙂
    groeten!
    Bart

• Cthulhu

Deelnemer
    30 januari 2006 om 18:09

Zeg Bart, wat doen jullie als er een deco-ongeval is, aangezien de decokamer in Jeddah gesloten is?

http://www.arabnews.com/?page=1&section=0&article=76615&d=22&m=1&y=2006&pix=kingdom.jpg&category=Kingdom

• BartC

Deelnemer
    30 januari 2006 om 22:18

Cthulhu,
    Dank voor je post, ik wist zelf niet dat de public chamber gesloten was, heel recent blijkbaar. Op de duikbeurs in Dusseldorf vorige donderdag zag ik Eric nog en hij heeft er niet speciaal iets over gezegd.
    Zoals Eric zelf in het artikel aanhaalt kan Dream Divers gebruik maken van de uitstekende militaire faciliteiten. De eigenaar van Dream Divers, de boten, duikbasis én de haven is één van de Saudi prinsen, dus mét connecties.
    Met toeristen zijn er nog nooit problemen geweest in saudi.. er wordt veilig en verantwoord gedoken. Ik spreek er Eric nog even over aan.
    Ik zie het al wreed zitten om op 3 maart weer op de Farasan Banks te duiken.
    groeten!
    Bart

• Cthulhu

Deelnemer
    30 januari 2006 om 23:10

Met zo’n connecties gaan inderdaad heel wat deuren open…ik zeg niet dat er onverantwoord gedoken wordt hoor, maar je weet zelf ook wel dat het ongeluk soms in een klein hoekje schuilt.

Aanvaarden zij ook de DAN verzekering?

• oceandiver

Deelnemer
    31 januari 2006 om 12:58

Voor de mensen die deze reis willen maken maar dat het net iets te vroeg is kan ik nog 3 plaatsn aanbieden voor 15 september tot 25 september.
    Heb je vragen of interesse laat maar horen

mvg
    Filip

• BartC

Deelnemer
    31 januari 2006 om 19:26

Ondertussen ligt ook Duikmagazine (februari nummer)in de winkel met het artikel van onze reis op 29 september 2005. Artikel en foto’s van de hand van Filip Mestdagh, beter bekend op dit forum als “Marcel”

En er is nog één plaatske voor de trip op 3 maart.

Er volgen nog trips in september, waaronder die van de Gentse club ocean divers op 15 september, alsook andere data in september.

Hroeten!
    BartC

• BartC

Deelnemer
    31 januari 2006 om 21:45

voor de geïnteresseerden:
    Zie blad duiken: http://www.duiken.nl/
    de site van Duikmagazine http://www.duikmagazine.net is niet echt up to date, dus een cover of smaakmaker voor het artikel is niet online te vinden, enkel in hardcopy in de winkel dus 🙂

de boot voor 3 maart is ondertussen volzet … volgende datum is 31 maart …

groeten,
    Bart

• BartC

Deelnemer
    1 februari 2006 om 09:12

Toch nog even info gevraagd aan Eric (lokale operator van Dream Divers) in Jeddah ivm recompressie kamer:

Dear Bart,

Yes of course our military facilities are always available, and in an emergency any means will be used. Air evacuation or otherwise.

Best regards,
    eric

• BartC

Deelnemer
    2 februari 2006 om 09:52

Cthulthu,
    Op mijn vraag indien DAN verzekering door de militairen aanvaard wordt kan ik je het volgende goede nieuws melden:

Dear Bart,
    No, DAN is not acepted, Governmentt Hospitals, recompression chamber, everything is free you are guests in a Muslim Country there can be no charge.
    Best regards,
    Eric

Dus, als ge uzelf verongelukt, moet ge ter plaatse niet betalen (ze hebben ginder geld genoeg) maar uwen DAN zal dan wel van pas komen voor opvolging van uw accident thuis.

groeten,
    Bart

• Cthulhu

Deelnemer
    2 februari 2006 om 14:10

Bedankt voor het navragen, Bart…Saudi Arabie staat nl op mijn verlanglijstje.

• BartC

Deelnemer
    3 februari 2006 om 17:54

Service wordt hoog in ons vaandel gedragen 🙂

Ik sta al te popelen om straks op 3 maart te vertrekken… 7 dagen duiken…yippie!
    Bart

• BartC

Deelnemer
    8 februari 2006 om 17:27

Het allerlaatste plaatsje is nog vrij. Wie zin heeft om nog mee te gaan op 3 maart: tis de moment… mail me op bart@xplore360.com
    groeten!
    Bart

• Lazy Charles

Deelnemer
    9 februari 2006 om 19:56

te laat :-)))

• Ocean

Deelnemer
    9 februari 2006 om 20:00

te laat voor maart
    maar er is misschien nog één plaatske voor 15 september tot 25 september.
    dan gaan wij met onze club ook…
    voor meer info mail je maar naar oceandiver

• maLUCo

Deelnemer
    20 maart 2006 om 22:08

vrienden , voorzichtig met Dreamdivers in Jeddah … Militaire deco is niet toegankelijk voor buitenstaanders … wistfull thinking … geloof me , ik woon hier al een tijdje …maLUCo
    http://www.lucvandenavyle.com

• Lazy Charles

Deelnemer
    21 maart 2006 om 07:34

En hoe lossen jullie dat dan op maLUCo?

• BartC

Deelnemer
    21 maart 2006 om 09:36

Helemaal geen klagen van Dream Divers, correcte service, correcte boten, perfecte bemanning …

• maLUCo

Deelnemer
    21 maart 2006 om 14:46

Vrienden , even ter verduidelijking , de mensen van Dream Divers zijn absoluut klasse ! alsook hun service en materiaal ! Alleen , weet ik dat het vrijwel onmogelijk is om de militairen hun deco te gebruiken in-geval-van … Ik bied geen duikprogramma’s aan , maar Belgen die inlichtingen willen of een bezoek willen brengen zijn meer dan welkom bij mij . Ik woon meters van de Rode Zee ( North Obhur ) voor duikprogramma’s kan je beter via Bart van X-plore doen . Indien jullie deze richting uitkomen stuur me een mailtje dan kunnen we altijd samen duiken . maLUCo
    http://www.lucvandenavyle.com

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader