Duikforum Duikforum Reizen Tunesië:duiken????

• Creator
    Discussie

kingo1
    Deelnemer

Heeft er soms iemand “goede” info over dat land,ook betreffende het duiken???
    Is dat de moeite waard.En bevolking daar??
    Dank je voor eventuele reakties.
    Dirk

• Tunesië:duiken????

wasp reageerde 8 jaar, 6 maanden geleden 15 Leden · 24 Reacties
  • Frank_Meise

Deelnemer
    22 januari 2006 om 14:27

Hallo Kingo,

Over twee jaar ben ik in Tabarka gaan duiken , de enige mogelijk om te duiken in Tunesie.
    Duiksites zijn pover , maar als je een goedkope gezinsvakantie wil met duikoptie is het zeker te doen.

Meer info / foto’s ect…kan ik je mailen of je mag me steeds bellen op 0474-96-19-44

• Jacky Shark

Deelnemer
    22 januari 2006 om 14:49

Bevolking hoofdzakelijk Tunisiërs.
    De anderen zijn Toeristiërs…gevaarlijk ras!!!

• Dolftaucher

Deelnemer
    22 januari 2006 om 15:11

Hey Kingo,

ik ben al meerdere malen in Tunesië op vakantie geweest en heb er telkens genoten van de vriendelijkheid en de service.Ik heb daar in der tijd contact gehad met een duikcentra in Port el Kantouie.De prijzen waren toen (2003) redelijk laag.Hierbij voeg ik je een link met de gegevens van de Tunesische duikcentra.

http://www.cap-tunisie.com/HTML/dynaplongee.htm

Groetjes

• badeendje

Deelnemer
    22 januari 2006 om 15:13

hahaha!!

“ik ben al meerdere malen in Tunesië op vakantie geweest en heb er telkens genoten van de vriendelijkheid en de service”

Als er nu één ding is dat je niet moet verwachten in Tunesië, dan zijn het wel vriendelijke mensen!!!

• Dolftaucher

Deelnemer
    22 januari 2006 om 15:16

Aan Badeendje,

ik heb inderdaad Tunesiërs gezien die minder vriendelijk reageerden op bepaalde toeristen,hoe zou dat komen?

Geef vriendelijkheid en respect en je zal vriendelijkheid en respect terugkrijgen.

Groetjes

• flitswonder

Deelnemer
    22 januari 2006 om 15:52

yuuw ,

Een 2 tal keer Tunesie gedaan en ik heb het echt wel gezien daar .
    Voor een strandvakantie met het gezin is da normaal tot goed .
    Er ligt een duikclub in Port el Kantouie gans vanachter in de haven juist naast de havenpolitie , is wel een verzorgd spel daar .
    Vo de rest kunder ni oep u gemak rondlopen zonder dat ze aan uwe kop komen zagen voor nen pirate boottrip , onderzeeduikboottoestand , catamaran tocht , alle you now whate I ….
    Het duiken zelf mmmm slecht tot matig oftewel hemmekik altij al pech gehad da zou ook kunnen .
    Het geen ik u ook kan meegeven doe zekers eens een quad tochtje , en neem zekers een 4 of 5 sterren hotel want de hotels zijn daar niet allemaal hoogstaand .
    Maar als je er nog niet geweest bent zeker eens doen 😉

ps : vriendelijk ?! ja heel vriendelijk zolang ge uwe portemone mor openhoud zo ver mogelijk

• Dolftaucher

Deelnemer
    22 januari 2006 om 16:39

hey Flitswonder,

er zullen altijd van die plaatsen bestaan in die regio’s van Noord-Afrika,maar het hangt ervanaf hoe je dit opneemt.Ik ben al in Turkije geweest (3x) en daar had ik dan wel van die toestanden zoals je aanhaalde.We zijn allemaal verschillend en afhankelijk van dat zal onze mening en ingesteldheid ook verschillen.De hotels en personeel verdienen van mij zeker een pluimpje.Als je natuurlijk in de souks gaat kuieren dan zal men je inderdaad een beetje meer gemotiveerder iets willen verkopen.

Ieder zijn gedacht en ik spreek alleen uit de eigen ervaring.Dat neemt niet weg dat ik eenieders mening ook zal respecteren.

Groetjes

• flitswonder

Deelnemer
    22 januari 2006 om 17:09

@Dolftaucher

Gelijk heb je . ik wil zekers ni op noord afrikanen afgeven helemaal niet .
    ik ben zelf afrika verslaafd . kheb gewoon ff men bevinden te luisteren gegooid , wetende dat er zeker betere afrikaanse landen zijn om naar toe te gaan .
    Ttunesie zekers doen als je er nog niet geweest bent , het grote voordeel van dit land is dat ALLES zeer betaalbaar is . en men mening over de portemone is voor geld gaan daar alle deuren open !!
    Ddus zekers ni denken dat ik kak op andermans kop .

greetz

flits

• Cthulhu

Deelnemer
    22 januari 2006 om 21:00

Ik ken die club in Port El Kantaoui en heb er allesbehalve goed ervaringen mee. Ondanks beloftes me toch maar met een boot met alleen maar beginnelingen (allez, ’t waren er maar 4) meegestuurd. Het duiken zelf trok op geen kl….

Het is zoals Frank zei: om te duiken in Tunesie moet je in Tabarka zijn.

En de bevolking in het zuiden (de woestijn dus) is inderdaad zeer vriendelijk en gastvrij.

• Ronin

Deelnemer
    22 januari 2006 om 21:33

Hey Kingo1

Vorig jaar in september nog in Hammamet geweest, en bijna dagelijks gaan duiken met odysea Diving (Padi. Is goed meegevallen alleen hebben wij problemen gehad met het weer, de duiken zelf een paar wrakken gedaan zowel op 10 als op 20-30 meter. Dolfijnen gezien, op een oude romeinse stad gezeten. Wel zelf materiaal meenemen als je kan wantdat was niet vet.

greetz

Ronin

als je meer info wilt laat maar weten

• SVp

Deelnemer
    23 januari 2006 om 01:40

Ik heb exact dezelfde ervaring als Cthulhu.
    De club is Port El Kantaoui is wel proper en in orde MAAR :
    – is zeer duur
    – ademt fabrieksgeest zonder enige interesse voor je persoon (de bazin/uitbaatster heeft énkel interesse in haar toyboys, haar geld en haar nagels)
    – is zeer slecht bereikbaar (je moet te voet met al je spullen in de brandende zon een dodentocht doen tot je er bent !)
    – heeft een behoorlijk krakkemikkige boot zonder enig comfort
    – had op het moment dat ik er was zéér slechte instructuers
    – het enige dat ik me van de briefing herinner is “iedereen is terug aan boord binnen maximaal 40 minuten ongeacht de resterende lucht”
    – duikplaatsen zijn ronduit slecht en oersaai

Na onze tweede dag daar zijn we het afgestapt.
    Toen we ons beklag deden bij de taxichauffeur bood zei die dat hij ons verhaal nog al had gehoord en bood aan ons de volgende dag naar een club iets meer noordelijk in het haventje van Hergla te brengen. Was goed 20 minuten rijen of zo.
    En man, daar weten ze pas hoe je mensen in de watten legt !
    We hebben daar schitterend gedoken, met stalen 15 liters die we tot 20 bar mochten trekken, gevuld met lucht uit 2 nagelnieuwe Bauer Mariner compressoren.
    We doken met die gasten zelfs in een tonijnkwekerij. Nu na dik 800 duiken is dat voor mij nog steeds de meest spectaculaire duik van allemaal !

Tot slot : ook mijn ervaringen met Tunesische mensen zijn niet zo fantastisch. En ik was even vriendelijk dan tegen de mensen in Egypte …

Mvg.,
    SVp

• Cthulhu

Deelnemer
    23 januari 2006 om 09:39

Ik ben ommeduur ook in het centrum in Hergla terechtgekomen (ze hebben me ook met hun jeep teruggebracht naar het hotel). Ze zijn inderdaad zeer vriendelijk en het was een verademing na de toestanden in Port El Kantaoui (ik dacht dat die pipo’s zelfs een 5* facility zijn…), maar de duiksite’s waren nog altijd even slecht (wel niet in die tonijnkwekerij geweest).

• Noël

Deelnemer
    26 januari 2006 om 13:17

• Gertje

Deelnemer
    31 januari 2006 om 19:21

Enkel in Tabarka is het iet of wat de moeite om te duiken. Is ideaal voor een strandvakantie met het vrouwtje en nu en dan een duikje doen.
    Zal tegen vallen als je Egypte gewoon bent.
    Denk dat Lanzarote meer te bieden heeft wat duiken betreft.

• Cthulhu

Deelnemer
    1 februari 2006 om 00:28

Inderdaad, ik heb op beide plaatsen gedoken en zou meteen voor Lanzarote kiezen om terug te gaan.

• janderycke

Deelnemer
    6 februari 2006 om 10:09

hoi ,

Ben al een keer of drie naar tunesie geweest en het is een mooi land, maar vooral woestein, heb er echter nog niet gedoken , daar ik gehoord heb dat het niet echt de moeite is…

Bevolking is vriendelijk , maar wel opdringerig , wat je wel vaker hebt in de arabische landen, iedereen wil je wel iets verkopen en voor je het weet loop je voor aap in een plaatselijke outfit met hoofdeksel en al terwijl je dit totaal niet wilde.(Probeer het daar maar eens uit te leggen , mij arabisch is er de laatste jaren sterk op achteruit gegaan)
    Dus hou je van folklore en ben je de plaatselijke prins karnaval , allen daarheen…

Maar dat buiten beschouwing kan je er leuke uitstappen maken en is het altijd wel een lekker weertje !

groeten jan

• StarLight

Deelnemer
    13 februari 2006 om 14:27

Hoi,

het ziet er naar uit dat we met een groep vrienden naar Port El Kantaoui gaan in juni. We zijn maar met twee duikers in die groep, en we gaan ook maar een tweetal dagen uittrekken om wat te duiken, dus de focus ligt wat anders 🙂 Ik heb ze niet kunnen overtuigen om naar Tabarka te gaan, ze verkiezen het toeristischer PEK.

Anyway, alleszins al bedankt voor de feedback hier over dat duikcentrum in PEK zelf. Betreffende dat centrum in Hergla, kan iemand bevestigen dat het over deze firma gaat aub:

Sports et loisirs du Sahel
    Chatt Maryem – B.P. 14 – 4042 Hergla
    Tél 73 251 386 / 281 387
    Fax 73 251 388

Hebben jullie nog zicht op de prijzen, of een website oid? En zijn die een ganse dag weg voor bootduiken? Hoe ver is dat van PEK? … Allez, nog een aantal vragen ivm concrete details dus :-)) Als iemand zich mocht geroepen voelen, ge zou mij er een plezier mee doen!

• Cthulhu

Deelnemer
    13 februari 2006 om 15:44

Dat is inderdaad het centrum in Hergla. Hij is Tunesier en zij een Zwitserse. Het ligt een paar km. van PEK, maar ze komen je halen aan het hotel.

Bij ons voeren ze niet voor heel de dag uit (de duikplaatsen liggen dan ook niet ver weg voor de kust).

• sea angel

Deelnemer
    26 februari 2006 om 09:21

Een aantal jaren terug in Tabarka geweest.
    Riu hotel geboekt – schitterend!
    Duiken geboekt in het duikcenter op het terrein van Riu; rotslechte service! De mentaliteit van die staf aan land is van ‘rot op, ik wil liever siësta houden’. In het water handelen ze potverdorie net als oppassers, moet iedereen mooi op één lijn zwemmen, … Op de vraag waar gaan we vandaag duiken kwam alleen maar “dans la mer”.
    Buiten rocher aux merous (waar de duikgidsen meer oog hebben voor de baarzen en gretig overgaan tot het voederen van die beesten) is er weinig te beleven.
    Voor een prijsinteressante strandvakantie met het gezin is het goed.
    Leg uw duikverwachtingen niet te hoog.
    Talen: Arabisch en Frans.

• SVp

Deelnemer
    26 februari 2006 om 14:49

Zoals jij het schrijft heb ik “de Tunesiër” ook leren kennen.
    De meeste mensen die ik ontmoette (op een paar gelukkige uitzonderingen na, maar inclusief de hotel-staff !) ademden allemaal zo een kus-mijn-kloten-mentaliteit uit. De ene was er erg direct mee, bij de andere zag je ’t wel aan het gezicht.
    Ik ga er in elk geval niet meer naartoe om deze reden maar toch ook om het Zuid-Mediterrane, smorend hete en verstikkend vochtige klimaat.

• StarLight

Deelnemer
    14 juni 2006 om 18:01

mannekes, probleemke, die nummer van sports et loisirs de sahel werken niet

effe opnieuw gezocht op diving hergla, en nu komt er een andere naar voor:

http://balder.prohosting.com/hergla/

daar dan eens naar gebeld, ook geen enkele van de nummers die werkt…

Iemand toevallig nog een andere naam of nummer van een duikcentrum in hergla? 🙂

• StarLight

Deelnemer
    16 juni 2006 om 11:46

allez, kem ze aan de lijn gehad (Ali, van sports et loisirs de sahel), we gaan dan met hen een paar duikskes placeren (we vertrekken deze namiddag voor een weekske)

duiken in de tonijnkwekerij schijnt evenwel nu niet tot de mogelijkheden te behoren, de kooien zouden nog leeg zijn

er zou van ’t weekend (zondag) reeds een groep belgen met hen gaan wrakduiken (die we hopen te kunnen vergezellen), toch niemand die hier het forum leest toevallig? 🙂

• wasp

Deelnemer
    31 juli 2014 om 12:07

Hallo,

ik haal even dit oude topic aan..

We gaan in september voor een weekje naar Tunesië (Hammamed).
    Geen duikreis, maar een duikje is altijd leuk. Zijn er mensen die recentere ervaringen hebben en eventueel weten of het alsnog de moeite is?

Door wat ik hier gelezen heb, lijkt het mij niet echt de moeite.. Klopt dit, of heeft er iemand toch een leuke ervaring/tip?

Groeten!

• wasp

Deelnemer
    31 juli 2014 om 12:12

wasp schreef:
    Hallo,

ik haal even dit oude topic aan..

We gaan in september voor een weekje naar Tunesië (Hammamet).
    Geen duikreis, maar een duikje is altijd leuk. Zijn er mensen die recentere ervaringen hebben en eventueel weten of het alsnog de moeite is?

Door wat ik hier gelezen heb, lijkt het mij niet echt de moeite.. Klopt dit, of heeft er iemand toch een leuke ervaring/tip?

Groeten!

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader