Duikforum Duikforum Reizen Hurghada

• Creator
    Discussie

cobono
    Deelnemer

hoi,

Ik ga de eerste maart naar Hurghada, weet er iemand een goedkoop hotel zo eentje half
    voor niks of een appartement. weet iemand wat de temperatuur er dan is ???

groetjes rob

• Hurghada

Hans Nuytten reageerde 16 jaar, 10 maanden geleden 15 Leden · 28 Reacties
  • Jacky Shark

Deelnemer
    19 januari 2006 om 21:33

Water temperatuur ongeveer 21,22°C
    Buiten temperatuur ongeveer 20, 25° overdag, avond koeler(fleace meenemen en minstens een 5 m/m pak)…
    Kijk even bij de Shedwan golden beach bij Jetair…is nie te duur.

• cobono

Deelnemer
    19 januari 2006 om 21:48

thanks,

van waar ben je eigenlijk, kan het zijn dat wij al eens samen gedoken hebben??

• Jacky Shark

Deelnemer
    19 januari 2006 om 21:58

Het kan zijn, ben “namaak” Limburger, woon in As, Limburg.
    En ja, we hebben samen gedoken in Panheel vorig jaar…Aqua Hasselt, De Lijn, Watersport centrale enz…we kennen elkaars idd. Ik zag het aan de website met de honden.

• cobono

Deelnemer
    19 januari 2006 om 22:30

wanneer gaan we nog eens een duikje wagen in ekeren of zo???

• Jacky Shark

Deelnemer
    19 januari 2006 om 22:41

Dat weet ik niet zo direct. Nu en dan vraag ik of iemand vrij is, of ik organiseer een dag uitstap naar ’t een of ’t andere steengroeve. De 5/3 gaan we naar La Rochefontaine of La Croisette en Villers 2 églises.

• Pladijs

Deelnemer
    19 januari 2006 om 22:55

anders Sharm el sheik bij sheik Umbarak 14 euro per nacht Shark bay maar wel een muggennet meenemen he ….Ontbijt is heel goed aan het strand en in de prijs inbegrepen + ze komen u halen aan de luchthaven en de receptionist is een belgische van Antwaarpen…….

• Hans Nuytten

Deelnemer
    20 januari 2006 om 08:55

Hallo Cobono,

Ik ga eind maart(26/03/06 – 02/04/06)ook naar Hurghada.
    Ik heb het hotel-duikpakket(12 bootduiken)geboekt voor 2 duikers bij
    http://www.eagleraydivers-redsea.de/starteng.htm voor 315 euro per persoon.
    Inbegrepen :7nachten in H.P. in hotel “Sun&Sea”(centrum van Hurghada)+12 bootduiken(boot,
    duikgids,lood,fles,taxen/3euro per duikdag,dranken,service,…….).
    Ze komen ons ook oppikken aan het vliegveld ( inbegrepen in de prijs )en brengen ons
    daarna ook terug.
    We hoeven enkel nog te betalen voor de lunch aanboord(3 euro).
    De boot vertrek uit de marina op slechts 4 min. stappen van het hotel.
    Het duikcentrum neemt max. 15 duikers mee op een boot waarvoor een vergunning is afgeleverd voor 25 personen.
    Eénmaal wij terug zijn van deze duiktrip zal ik een beknopt reisverslag neerpennen.

Met de duikgroeten van,

Hans Nuytten

• Rataplan

Deelnemer
    20 januari 2006 om 09:18

Hans, dat zou tof zijn als je een verslagje geeft. Heb die website bekeken en dat spreekt me wel aan. Precies wel een mooie prijs voor wat je krijgt!
    Duik ze!

• Peter

Deelnemer
    20 januari 2006 om 09:46

Hotel Zahabia. Kamers met living met slaapzetel, keukentje en apparte slaapkamerJe kan rechtstreeks bij het hotel boeken. Als ik het me goed herinner iets van een 40 dollar per kamer per nacht in HP. Ligt recht tegenover het Sunrise Palacio.
    Succes en goede reis
    Peter

• stefaanv

Deelnemer
    24 januari 2006 om 09:44

Wij zijn vorig jaar naar Hurghada geweest begin juni. We logeerden in het Hilton Long Beach hotel. Ik geloof da we daar toen ne promo op hadden van 399 euro voor 8d 7n all in 5*. Hotel was de moeite, eten wa minder naar mijn goesting hoewel de anderen daar wel tevreden over waren. Er ligt voor het hotel een huisrif dat ik de moeite vond om een duikske op te doen of op te snorkelen.
    We hebben toen gedoken met blue paradise. Niet te duur en goeie service. En ’t zijn belgen! Dus frietjes mee bollekes gekapt over de middag 🙂 zie http://www.blueparadise.be/
    Je kan ook steeds mailen naar die mensen en dan geven ze je tips over hotels naargelang je zin hebt. Wij waren alleszins zeer tevreden over de duikplaatsen en ’t geen we gezien hebben.
    Groetjeeus…

• cobono

Deelnemer
    24 januari 2006 om 20:04

iedereen bedankt voor de reakties, ik zal iets laten weten als ik terug ben!!!

• Hans Nuytten

Deelnemer
    27 februari 2006 om 16:26

Wie vertrekt ook nog op zondag 26/03/2006 vanuit Zaventem(Thomas Cook)richting Hurghada voor één weekje duikplezier ?

• Dedjutoch

Deelnemer
    27 februari 2006 om 16:44

Blue Paradise:

Dagtrips voor gebrevetteerde duikers

* 1 dag duiken/2 bootduiken: € 40,00
    * 3-daags duikpakket/6 bootduiken: € 111,00
    * 5-daags duikpakket/10 bootduiken: € 170,00

Inbegrepen: transfer binnen Hurghada, persluchtflessen, lood, environmental tax & marine park tax (€3 per dag per persoon).
    Niet inbegrepen: duikuitrusting, loodgordel, lunch €3 per persoon per dag & dranken aan boord (niet verplicht).
    0ptioneel: decoverzekering €6,00 per persoon.

Duur???? Helemaal niet! Eten aan boord is prima, boten zijn prima, veiligheidsuitrusting (O2 etc…) is dik in orde!
    Als je 5 dagen duiken neemt, inclusief lunch: (170 : 5) + 3 = 37 euro/dag (=2 bootduiken)

En, bij Bart en Sylvie wordt ge gesoigneerd! Voor, tijdens en na de duiken!

Eddy

• Stropken

Deelnemer
    27 februari 2006 om 20:39

Eddy,wat is het nu feitelijk:toen wij bij Bart doken betaalden we ook 6 € voor een duikVERZEKERING,d.w.z.voor het gebruik van de decotank moest er iets gebeuren.
    Echter elders op het forum beweren ze dat die 6 € een BIJDRAGE is voor de decotank,m.a.w.bij een duikongeval noppes!

• Dedjutoch

Deelnemer
    27 februari 2006 om 20:51

Die € 6,00 is een “solidariteitsbijdrage” voor het bekostigen van het recompressiecentrum. Degene die een bijdrage van € 6,00 doet, mag “in geval van” gratis gebruik maken van de caisson! Het is dus geen “duikverzekering”, immers, een duikongeval dat niet in een caisson behandeld dient te worden wordt niet door je € 6,00 gedekt!!!

Dus: € 6,00 betalen en hierdoor verzekerd zijn in geval van een duikongeval klopt niet!
    Betekent dit duikongeval dat je dient behandeld te worden in de caisson (waarvoor je een solidariteitsbijdrage leverde, geen andere caisson in de buurt!), dan hoef je die behandeling niet te betalen! Dien je echter bij deze behandeling medicatie (cortisone, of noem maar op…) en/of O2 te krijgen, dan zal je je “duikverzekering” alsnog moeten aanspreken, om dat gedeelte van de kosten te betalen!

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is….????

Eddy

• Admin

Beheerder
    27 februari 2006 om 21:06

http://www.easydivers-academy.com in elgouna beste duikshool van hurghada en omstreken , vraag maar aan Carl ampe die heeft er al meermaals geweest.

• Spider Mastermind

Deelnemer
    27 februari 2006 om 21:14

Misschien dat er ook verwarring is omdat er een verschil is tussen Sharm en Hurghada. In Sharm is het een echte vrijwilligersbijdrage en dien je in geval van een behandeling in de caisson alsnog te betalen, in Hurghada is het een pseudo-verzekeringsbijdrage waardoor je gratis wordt behandeld in de caisson in geval van decompressieongeval. Ik heb het evenwel nog niet kunnen uittesten in Hurghada of je ook wel effectief gratis wordt behandeld 😉

• Stropken

Deelnemer
    27 februari 2006 om 21:16

Eddy,dat wordt al een héél stuk duidelijker.
    En dat Carl meermaals naar El Gouna gaat is omzeggens vanzelfsprekend Sun & Sea.

Spider,dat van Sharm:geld die betaling ook indien je een DAN hebt??

• Spider Mastermind

Deelnemer
    27 februari 2006 om 22:22

Hoi Stropken, die betaling in Sharm is niet verplicht en dus een zuivere vrijwilligersbijdrage voor het operationeel houden van de caisson. Voor een eventuele behandeling maakt het niets uit of je die bijdrage hebt betaald of niet, je moet sowieso de bahandeling betalen of je (Dan)verzekering aanspreken. Aan ons werd deze bijdrage gevraagd op het einde van onze duikvakantie. Ik dacht op dat ogenblik ook dat het zoals in Hurghada over een ‘verzekering’ ging en vond het dus een beetje raar dat dat aan het einde van de reis werd gevraagd. Die vriendelijk dame heeft mij toen het verschil uitgelegd.

• Stropken

Deelnemer
    27 februari 2006 om 22:41

Wel Spider,bij ons werd dat bij de aanvang gevraagd en werd ons gezegd dat het een VERZEKERING op korte termijn was.In Hurghada.

• diverduiker

Deelnemer
    28 februari 2006 om 08:07

Ben onlangs(van 09/02/06 tot 16/02/06) naar Safaga geweest temp.boven water 26graden met wind,temp.onder water 23graden,zelfs op -50m.Aanraders daar zijn Panorama Reef en Abu Kefan.Heb daar verbleven in Calypso Diving Center.Prijs voor vlucht+verblijf HP+5duikdagen(10 duiken)+maaltijd aan boord(zit in prijs)620Euro.Visa kost 18Euro.Drank aan boord 3Euro forfait(drinken zoveel je wil).Drank(per consumatie) in diving center 4Egyptishe pond(+/-0.44Euro).Geboekt bij Ocean Voyage in Luik.Belgische keuken.

Hopende jullie hiermee van dienst te zijn,

Diverduiker

• diverduiker

Deelnemer
    2 maart 2006 om 07:47

Nog niemand op ge antwoord?

• Dedjutoch

Deelnemer
    2 maart 2006 om 07:56

Cobono zit al 3 dagen in Hurghada! Hij is al bekans op de terugweg 😉

Eddy

• Hans Nuytten

Deelnemer
    22 maart 2006 om 09:34

Kan iemand mij vertellen of de prijs voor de aankoop van een visumzegel op het vliegveld
    van Hurghada nog steeds 15$ bedraagd ?

Hans

• botervisje

Deelnemer
    22 maart 2006 om 09:44

Hangt er van af wie er zit zeker;-( Hebben laatste keer 15€ betaald

Page 1 of 2

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader