Duikforum Duikforum Reizen Kaapstad

• Creator
    Discussie

blenny
    Deelnemer

Onze volgende reis gaat naar Durban en Kaapstad.
    Van Durban hebben we genoeg informatie wat duiken betreft, helaas van Kaapstad niks gevonden buiten kooiduiken.

Dus, als er iemand gaan duiken is, laat maar horen.

Greetz

Gino

• Kaapstad

blenny reageerde 17 jaar geleden 5 Leden · 8 Reacties
  • zeekat

Deelnemer
    18 januari 2006 om 10:54

@ Gino,

Ik heb een tiental jaar geleden twee duiken gedaan in Valsbaai nabij Kaapstad. In mijn herinnering zijn het de mooiste duiken ooit. Een unieke combinatie van het woeste van de Atlantische Oceaan gecombineerd met het pittoreske van de Middellandse Zee. Voeg daarbij een gevarieerd onderwaterlandschap met diverse kleinere haaien waaronder een met de prachtige naam “skaamoog”.
    Het betroffen twee kantduiken in de deining van de oceaan die je voelde tot op de maximum diepte van 16 meter. In de maand mei (herfst) bedroeg de watertemperatuur 12 graden.
    Ik heb thuis twee boeken staan over duiken in Zuid-Afrika staan die je steeds mag raadplegen.
    Steven

• anemona

Deelnemer
    18 januari 2006 om 11:20

Vrienden van mij waren daar ook een aantal jaren geleden, zie :

http://www.duikstel.ontheweb.nl./
    >>kies kaapstad

( ook voor evt andere exotische bestemmingen!)

• Webmaster

Deelnemer
    18 januari 2006 om 11:33

Ben daar een jaar of 7-8 geleden ook geweest.
    Bootduiken gedaan vanuit The Waterfront (dat toeristisch centrum aan de haven) en ook kantduiken met iemand van daar die me kwam oppikken en voor alles zorgde (zeer goeie service).

Ik weet er jammer genoeg niet zoveel meer van, behalve dat het water redelijk fris was.
    Ik zal eens zoeken of ik nog contactgegevens kan terugvinden.

• blenny

Deelnemer
    20 januari 2006 om 08:27

Hebben jullie die kantduiken met een duikgids gemaakt? Ik veronderstel van wel!
    Weten jullie toevallig nog hoe de wind enz op dat moment was…We gaan in September en dan zou de zee wel eens wat ruwer kunnen zijn…en mijn grootste schrik is dan ook dat ze de duiken gaan annuleren door wat slechter weer…
    We nemen speciaal September om te gaan duiken tussen de Raggeasharks op Aliwal Shaol, dan kweken die beestjes daar.

Maar dus bootduiken en kantduiken zijn beide mogelijk er er is veel te zien, die deining neem ik er met veel plezier bij…
    We duiken beide met droogpak, dus van de kou zullen we niet te veel last hebben…

Alvast bedankt allemaal en nog meer info is altijd welkom

• DiveNow

Deelnemer
    20 januari 2006 om 08:30

informeer ook eens bij compasatravel (http://www.compasstravel.nl/)

Nathalie is momenteel in Nederland maar verblijft het grootste deel van haar tijd in de afrikaanse contreien.

• Webmaster

Deelnemer
    20 januari 2006 om 09:47

Bij mij was het ook september en er is inderdaad een duik afgelast wegens teveel wind.
    De andere duiken waren met een duikgids.

• blenny

Deelnemer
    22 januari 2006 om 13:58

Hey Marc Zandhuis,

Bedankt voor de link die je bezorgde.

Het ziet er allemaal veelbelovend uit.

• blenny

Deelnemer
    23 januari 2006 om 01:02

@ zeekat

Weet je toevallig nog enkele namen van duikplaatsen die we zeker moeten doen?

We hebben een duikschool gevonden aan Valsbaai die zowel boot als kant en nachtduiken organiseerd, en ook meer dan 2 duiken per dag, dus ideaal!!!

Moest je nog wat weten, laat maar komen!

Greetz

Gino

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader