Duikforum Duikforum Reizen noord frankrijk

• Creator
    Discussie

Rataplan
    Deelnemer

Haai duikers,

even een vraagje, zou met een buddy en vriend van mijn club een weekendje duiken willen organiseren. We dachten noord frankrijk?
    Heb via zoekfunctie iets in Normandie gevonden, ook al in Bretagne. Maar wordt er hoger of noordelijk gedoken? Als iemand een reisverslag heeft, opmerkingen, aanbevelingen, let me know! ook over Normandie ofzo. Bedankt!

• noord frankrijk

Stropken reageerde 17 jaar geleden 10 Leden · 15 Reacties
  • duikprinsesje

Deelnemer
    14 januari 2006 om 13:10

Ik ben vorig jaar met mijn ex voor week naar normandië geweest met de moto… prachtige streek, ga er zeker nog terug.

ik heb onderweg paar duikclubs gezien maar betwijfel of daar veel te zien is in het water? buiten mosselen, oesters en fruits de mer???

groetjes

• Stropken

Deelnemer
    14 januari 2006 om 14:43

Als ge wat tegen de stroming kunt,kun je voor de kusten nog heel wat oorlogsmateriaal bovenhalen.

Ben ten andere ook op zoek naar duikclubs langs de kust die hun clubhuis hebben in bunkers en die er dan ook duiken in de ondergelopen gangen.

• Rataplan

Deelnemer
    14 januari 2006 om 15:17

Probleem is dat normandie al wat verder ligt,min. 5 uur rijden. Voor een weekje duiken is dit wel redelijk lang. De streken boven normandie? Bologne sur mere? omgeving Calais?
    Weet het niet goe wat het intressanst is.

• anemona

Deelnemer
    14 januari 2006 om 15:42

wacht maar even tot Willij reageert…die is daar aardig ’thuis’ in die streek.

• Stropken

Deelnemer
    14 januari 2006 om 15:43

Kunt altijd eerst eens een uitstapje doen.Wij gingen vroeger regelmatig achter ons aperitiefje inclusief een gezellig etentje te Audreselles – een vijftien kilometer boven Boulogne-sur-Mer.De autostrade op tot ginder – apero & etentje en dan gezellig de kustweg terug volgen via Blanc Nez & Gris-Nez en eventueel via Cappel naar Gent.

• scubapat

Deelnemer
    14 januari 2006 om 18:56

@ Stropken,

(Ben ten andere ook op zoek naar duikclubs langs de kust die hun clubhuis hebben in bunkers en die er dan ook duiken in de ondergelopen gangen.)

Als ge hier iets meer over weet, da zou mij welinteresseren!!!

• Stropken

Deelnemer
    14 januari 2006 om 20:25

Nota genomen!!

• Rataplan

Deelnemer
    15 januari 2006 om 09:23

En we wachten tot wilij reageerd 🙂 …
    Ben ies benieuwd
    greetzz

• Dedjutoch

Deelnemer
    15 januari 2006 om 10:46

Normandië (Boulogne-sur-Mer): Tot tegen de kust van Bretagne, enkel interessant om op wrakken te duiken! Voor de rest: Niks te beleven. Dus, altijd bootduiken.
    Vanaf Bretagne: Zeer mooie duikplaatsen, in de orde van “Oosterscheldeduiken” maar betere zichtbaarheid en ander, mooi onderwaterleven.
    Bretagne is verder rijden, maar meer dan de moeite waard om te duiken. Zeker ook voor een uitstap met duikers die “verschillende” duikervaring hebben.
    Normandië heeft buiten enkele interessante (?) wrakken niet veel te bieden. Is voor een “clubuitstap” minder geschikt! Weer en wind zorgen er vaak voor de je niet kan uitvaren, en dus ook niet kan duiken!

Allee…. in het kort gezegd dus….

Eddy

• Willij

Deelnemer
    15 januari 2006 om 13:41

Ben in 1994 in Camaret-sur-mer geweest vlak bij Brest. Veel wrakken, veel stroom vaak veel wind en regen.
    Maar als het weer een beeje mee zit is het er fantastisch duiken. Een beetje (véél) ervaring is niet verkeerd. Mede omdat Brest een U-boot basis was is er stevig gevochten en lig de zee bezaaid met wrakken. Je vind er ook veel kelp en andere zaken die je op de Atlantic vind.
    We zijn er 4 jaar later nog eens geweest maar niet kunnen duiken wegens het slechte weer.

Duik “Club Leo” Lagrange Tel 98 27 90 49 Fax 98 27 86 76
    Wij hebben gedoken bij een Duitse Club TBAC maar aar heb ik niets meer van

De gegevens zijn oud maar je kan waarschijnlijk wel wat vinden op het net.

Of je laat het opzoeken door “Google annemona” 😉

• Jozef

Deelnemer
    17 januari 2006 om 12:01

Je moet wel rekening houden dat Normandie, en zeker Bretagne niet bij de deur zijn. Als je denkt aan een duikweekend : het kost je zowiezo een zestal uurtjes voor je in Normandie bent. dus dat is al een 12tal uren, heen en terug.

Dan nog rekening houden met getij, en je duikvenster wordt heel klein….

Misschien beter je richten op de Cote d’Opale (Pas de Calais), daar raak je vanuit Lokeren op een 2-3 uurtjes….

• ChrisM

Deelnemer
    17 januari 2006 om 14:35

ik heb een 8-tal jaar terug enkele indrukwekkende duiken in normandie gedaan op de wrakken van de landing (épaves du débarquement).
    gewoon op den bots in Arromaches (kunstmatige haven), op het einde van de oude havendijk is er een uitkijkpost, en duikklup. ‘k zal thuis eens zoeken maar ik heb wellicht nog een naam (iets met “rade” (frans voor havendam))en telefoonnummer. (googlen?)
    varen uit met ribs op één van de honderden wrakken die daar voor ’t rapen liggen. echte wrakduiken waar je stil van wordt… (niets meenemen gvd)
    plus de indrukwekkende musea en andere memorials in de omtrek
    nemen probleemloos 3* mee, maar voor lagere brevetten was er toen een reservatietijd van meer dan drie maand. (logisch, vrijwilligersklubs hebben onvoldoende “encadrement”)
    als ik de kans zie vertrek sebiet weerom!

• Stropken

Deelnemer
    17 januari 2006 om 21:29

Die rakkers (of waren het rukkers)van een club uit Oostende zijn jaren geleden eens gaan duiken in Normandië.Kampeerden aan het strand en doken vanaf het strand – genre OS.Joengens die gasten hebben wel wat ‘marchandise de guerre’ gevonden.

• Trico Traco

Deelnemer
    17 januari 2006 om 23:02

• Stropken

Deelnemer
    17 januari 2006 om 23:24

Inderdaad,als we eens durven gaan aperitieven in Audreselles kunnen we ook bij laag water zeker honderd meter (en meer)gaan wandelen tussen de keitjes die zo groot zijn als een monovolume.

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader