Duikforum Duikforum Reizen wadi lahami resort (red sea safari)

• Creator
    Discussie

stijn
    Deelnemer

hoi divers,

zijn er hier van jullie duikers die ervaringen hebben met het duiken en verblijfen in het resort Wadi Lahami ?? Wij zouden er in November heen gaan en zoek nu enkele bevindingen van mensen die er zijn geweest ??? Mvg Styn

• wadi lahami resort (red sea safari)

stijn reageerde 17 jaar geleden 6 Leden · 7 Reacties
  • anemona

Deelnemer
    14 januari 2006 om 10:16

Ik was daar een jaar of 3 geleden, het hotel wat toen net een paar maanden nieuw.
    Ik vond het daar prima…een strak georganiseerde duikschool en uitstekend eten elke avond met ruime keuze in het aanbod (inclusief).
    Vliegen via Marsa Alam en dan nog een uurtje of wat zuidelijk in de richting van Berenice rijden.
    Ik was daar in het voorjaar en ik heb weinig grote vis gezien, maar dat wil niet zeggen dat het daar niet zou kunnen zijn.
    Het hotel had een eigen zomertijd ingesteld, die 1-1.5 uur vroeger was dan de heersende zomertijd zodat je volop profijt had van de zon.
    Het is een hotel aan het water midden in de woestijn dus verder was er weinig te doen s avonds. Dus wat boeken en spelletjes meenemen !
    Op verzoek wil ik je wel wat foto’s mailen.

Google: http://www.vakantiereiswijzer.nl/vakantie/beoordeling/33796/lahami-bay/

• Blinker

Deelnemer
    14 januari 2006 om 11:24

ik ben nog niet in Wadi Lahami zelf geweest maar reeds tweemaal in een hotel dat er 1 km vandaan gelegen is . Van het kamp zelf kan ik niets zeggen , maar de duikstekken die zijn topklasse , in tegenstelling tot anemona hebben wij er wel al een paar keer grote vis ( haaien ) gezien en op shaab sataya gesnorkeld tussen een 70 tal dolfijnen , ook zijn er verschillende duikstekken met napoleonvissen .
    Je moet wel van rust houden want uitgangsleven is er niet , het maximum is een terrasje op het domein zelf .

• Emmie

Deelnemer
    14 januari 2006 om 17:21

Ik ben er in november 2004 geweest. Op mijn website (www.emmieweb.nl) staat onder het kopje duiken een klein verslagje en onder het kopje foto’s vind je een link naar de foto’s die aldaar gemaakt zijn.

Ik heb er echt perfect genoten. Heerlijke, fantastische, magnifieke duiken gemaakt.
    Allemaal heel relaxt en ontspannen. Alles verloopt wel met een zodiac, dus daar moet je wel tegen kunnen. In november kan het er flink waaien, een muts en fleecetrui zijn dan ook geen overbodige luxe.

Het eten is prima in het tentenkamp. En ook al wordt het op plate geserveerd, bijvragen is geen enkel probleem.
    Je kan verblijven in tenten waarbij je douche/toilet moet delen. Deze worden overigens prima schoon gemaakt. Of je kan kiezen voor een chalet, waarbij je eigen sanitair hebt. Ik heb destijds gekozen voor de tent. In november kan dit ’s nachts wel wat fris zijn (temp. daalt ’s avonds toch best wel), maar een extra deken kan geregeld worden.

Zoals gezegd is er verder niets in de omgeving. Wat lezen of spelletjes doen is het enige echte vermaak, maar wie voor rust gaat, zit er gebakken.

• Willij

Deelnemer
    15 januari 2006 om 13:54

Tja Stijn wat bedoel je eigenlijk.

Wadi Lahami is de streek. Je heb daar een bekend tentenkamp met die naam, maar ook een 5* hotel bij Berenice. Ik DENKT dat jij het kamp bedoeld (red sea safari)

Het duiken zal wel op dezelfde fiffen zijn.

• veronique

Deelnemer
    16 januari 2006 om 10:47
  • veronique

Deelnemer
    16 januari 2006 om 10:50
  • stijn

Deelnemer
    16 januari 2006 om 19:27

inderdaad @ Willij, ik bedoelde het camp. Nu alvast bedankt voor jullie reactie en ik lees er de bijgevoegde site,s eens op na !!! thx Styn

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader