Duikforum Duikforum Reizen Marseille

• Creator
    Discussie

Bricholla
    Deelnemer

Hoi duikend Vlaanderen.
    Wie heeft er wat goeie duikstekken voor mij rond Marseille
    Ik heb een boot en compressor ter plaatse.
    Dus geen scholen of boeken met duikplaatsen.
    Maar iets dat de moeite loont,in de trend van
    La tache jaune bij Frioul.
    Grtz.

• Marseille

Trico Traco reageerde 16 jaar, 10 maanden geleden 9 Leden · 15 Reacties
  • Trico Traco

Deelnemer
    13 januari 2006 om 17:18

• scubapat

Deelnemer
    14 januari 2006 om 19:00

Van Marseille kan je ook makkelijk oversteken naar Porquerolles (klein eiland op 20 min varen van Toulon of Marseille). Daar liggen een paar schitterende wrakken zoals de Donator, Le Greque en als ik het goed herinner de Rubis, een duikboot uit WOII (ligt wel diep +/- 60 m)

• badeendje

Deelnemer
    14 januari 2006 om 19:09

rubis op 40, donateur op 55 meter

• Trico Traco

Deelnemer
    14 januari 2006 om 23:24

• Levensgenieter

Deelnemer
    16 januari 2006 om 15:40

Idd

Vergeet dat ook maar dat je kan oversteken vanuit Marseille naar Porquerolles.
    Tenzij je een heel grote naftbak bij hebt !!!

Enkele wrakken van Marseille :

le donateur
    le miquelon
    le libon
    le chouen
    le dalton
    le kerbihen
    le liban

Enkele mooie wanden :

– Grand congloue
    – Petit congloue
    – Les imperieux large
    – Ile Planier

Mvg

• Trico Traco

Deelnemer
    16 januari 2006 om 18:46

• Panda

Deelnemer
    17 januari 2006 om 11:26

Kijk hier maar eens

Niet om nou te pronken met m’n eigen website hoor , maar ik heb toevallig wat filmpjes op m’n site staan die je misschien kunnen intereseren.

http://www.the-panda.nl/video/michel-c.wmv
    http://www.the-panda.nl/video/sagona.wmv

de sagona wordt ook wel Le grec genoemd!!

ook bij “port cross” kun je zeer mooi tussen de murene en de groupers duiken .

Panda

• Whiteshark

Deelnemer
    26 januari 2006 om 15:06

Al eens op de “Drôme” gedoken? Je moet wel een insider kennen die je daar wil brengen. Ik heb er geen coördinaten of répères van maar het ligt niet ver van Le Planier.
    Het is een prachtig wrak op -54m met een groot kanon op de voorplecht. Het ligt niet ver van Le Planier. We hebben de laatste keer nog een mooie zonnebaars gezien in één van de ruimen.

• frankymar

Deelnemer
    26 januari 2006 om 21:25

Ikzelf ga elk jaar in september met onze boot naar Hyeres, en dit als inds 1997. In het begin met 2 boten en sinds een 2-tal jaar zijn we al met 5 boten. Wordt al grotesk vind ik persoonlijk. Elk jaar amuseer ik mij daar beter en beter. Het zijn prachtige duiken. Wij vertrekken uit Port Le Niel en duiken in oostelijke richting tot aan de Rubis en in westelijke richting tot Le gapeau.
    Ik denk dat ik de meest gangbare wrakken en secs in deze buurt heb gedaan. Er zullen er natuurlijk nog veel meer zijn maar je kunt ze niet allemaal doen in 1 week en natuurlijk neem je de mooiste. Nu is mijn vraag of er mij iemand aan de coordinaten kan helpen van het achterstuk van de Togo en ook Le Traffic. Deze laatste ligt voor Cap Taillat, niet zover van de Togo. Het achterstuk van de Togo zou maar een 200m van de Togo zelf liggen maar deze heb ik nog niet gevonden. Moest iemand deze coordinaten hebben en willen geven, zou ik wel willen vragen voor het systeem (WGS84 of ED50) mee te geven. Desnoods wil ik in ruil ook wel andere coordinaten geven!

• Trico Traco

Deelnemer
    26 januari 2006 om 21:55

• Bricholla

Deelnemer
    31 januari 2006 om 20:17

thanks Trico ik ga vast en zeker die lijst eens afduiken.
    Ik hou,je op de hoogte.

• Bricholla

Deelnemer
    15 februari 2006 om 09:13

Ik hoop dat de gps punten in wgs 84 zijn.

• Trico Traco

Deelnemer
    15 februari 2006 om 16:29

• zapzor

Deelnemer
    15 april 2006 om 15:45

Hallo

Ik zou ook rond de kanten van marseille gaan duiken met eigen boot. Nu heb ik gehoord van een instructeur dat ze in Frankrijk rond de Middellandse Zee moeilijk kunnen doen qua vergunningen, bevoorbeeld rond Porquerolle aangezien daar een natuurreservaat is. Mag je eender waar gaan duiken? We zouden met twee 3* gaan en een 2*. Blijkbaar moet je ook met minstens twee 3* zijn om te duiken, een 2* en 3* samen zou niet mogen volgens de franse afdeling van CMAS. Weet iemand daar iets meer over?

• Trico Traco

Deelnemer
    15 april 2006 om 18:00

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader