Duikforum Duikforum Federaties Nelos ideal zegels

• Creator
    Discussie

Webmaster
    Participant

Zoals de meesten ondertussen wel weten ben ik net 4* geworden.
    Ik heb deze week mijn ideal klevertjes ontvangen en was nu eens de procedure aan het lezen.

Dat inkleven op de brevetkaart van de kandidaat en op de eigen ideal kaart zal nog wel lukken, maar om die dan op het eind van het jaar op te sturen moet je:
    – uniform aanduiden in je eigen logboek welke proef je afgenomen hebt en dit accentueren met fluostift
    – kopies van je logboek nemen van het afgelopen jaar (amai, dat gaat wat geven met 3 duiken per blad in die nieuwe, chique, dure (gesponsorde) logboekjes)
    – je ideal kaart laten verifieren door een I2 of I3
    – je strook met ideal klevers ‘beëindigen’ of hoe noemde dat? (afknippen onder het eerstvolgend kleverjte)
    – ….

Als ik dat allemaal lees, dan vraag ik me af: is het wel de moeite om me daar mee bezig te houden ?
    Al de tijd dat ik in dat papierwerk steek, kan ik veel nuttiger besteden hoor !
    Of valt dit allemaal nog wel mee?

Graag enkel reacties van mensen die hier ervaring mee hebben !! Aan eigen impressies (lees kritieken) van buitenstaanders heb ik ook niets !

desnoods via mail.

• Nelos ideal zegels

zeekat reageerde 17 jaar geleden 9 Leden · 13 Reacties
  • Dedjutoch

Deelnemer
    12 januari 2006 om 20:11

Inderdaad Frederik, je hebt er bijna een secretaresse voor nodig. Dit is trouwens één van de redenen dat ik geen zegelkes meer plak!
    Maar… eigenlijk is dit ook niet zo slim. Al de zegelkes die ik niet plak, zijn minder geplakte zegelkes, en resulteert erin dat de “koek” verdeeld wordt onder minder deelnemers. Zij krijgen dus MEER omdat ik (en anderen…) nikske vraag…
    Ik ben er al meerdere jaren geleden mee gestopt (vanaf dat men met die zegeltjes op de proppen kwam). Ik was na de duik enkel nog bezig met zegelkes plakken, stempelkes zetten en boekjes invullen…
    Nu zet ik een stempelke, een handtekening, en voor de rest heb ik meer tijd om pintjes (;-) ) te drinken en naar flauwe zever te luisteren, en er zelf te vertellen!

Daarbij komt ook nog: Stel dat je een paar van die zegelkes verkeerd plakt, of dat er een handtekening in je Ideal op de verkeerde plaats staat, dan krijg je ook NIKS, ondanks dat je een gans jaar geplakt en geschreven hebt!

Voor mij hoeft het dus niet meer.

Eddy

• Jacky Shark

Deelnemer
    12 januari 2006 om 21:59

Mijn zegels hebben hun leven in mijn vuilbak beëindigd…ik doe alles gratis zoals vroeger.
    Daar ik geen NELOS lid meer ben, zal ik de rest van mijn ellendige duikersleven zonder moeten en ik heb er geen spijt van…ik ben vrij als de wind, dankzij mijn cross-over CEDIP, vaarwel kamikaze proeven…ik ben tweede lid bij een VVW club(DAMAG van de VVW dus).
    Ik betaal DAN, die me een verzekering aanbiedt voor minder dan een lidgeld eerste lid.

• Trico Traco

Deelnemer
    12 januari 2006 om 22:02

• Frank_Meise

Deelnemer
    13 januari 2006 om 09:32

Als er nog kandidaten zijn voor een cross-over CEDIP laat maar iets weten 🙂

• grote vis

Deelnemer
    13 januari 2006 om 09:37

inderdaad DDT …
    geen zegeltjes plakken = meer tijd om pintjes te drinken 😉
    euhhhh Frank …
    geen cross-over = meer geld om pintjes te drinken ;-)))

• Werner

Deelnemer
    13 januari 2006 om 10:04

@ grote vis, ne pastoor(Frank) moet toch zieltjes winnen voor zijn eigen kerk 😉
    (iedere gelijkenis met bestaande namen berust louter op toevalligheid) :p

• Jacky Shark

Deelnemer
    13 januari 2006 om 11:49

Iets duidelijk maken:
    Ik was lid van NELOS sinds het begin van mijn duiken activiteiten(1988).
    Ik ben lid geweest bij 2 duikscholen, een in Genk en een van Hasselt.
    In de loop der jaren heb ik mijn HB,nu **** brevet kunnen halen, met veel moeite, 1 keer gebuisd voor theorie **** en een aantal keer voor een proef, maar eind goed al goed..
    De laatste jaren is er niet veel te doen in een club waar meer dan 10 instructeurs en evenveel **** duikers, voor een ouwe vent zoals ik. Alleen maar goed voor aan den toog te bengelen, is niks…
    Ik dacht: mss de mindervalieden helpen, daar is vast en zeker hulp nodig. Dus dacht den deze een tijdje geleden al om terug te keren naar de eerste “liefde”, in Genk, waar ze een WW afdeling hebben, en omdat ik de Spider Mastermind heel goed kent…
    Omdat er bepaalde dingen gebeurd zijn, is de nieuwe club Andromeda nu lid van de VVW, en aldus is den deze ook 2° lid van de VVW geworden. Mijn CEDIP had ik al.Dus ik ben “free lance diver”…toen ik dit liet zien in Sharm(de permanente badge en DAN badge)deed niemand moeilijk om zich af te vragen wat de vervaldatum betekend, want die is er niet.
    Laat me ook geen slechte woorden of gedachten spreken over Aqua Hasselt als duikschool, want het is een zeer zeer goed duikschool en club, veel activiteiten en meer dan voldoende kader.
    Een toffe duikverantwoordelijk zorg al jaren voor de veiligheid en de activiteiten van de leden.
    Dus zijn mijn eigen zegels niet meer van doen, en eerlijk gezegd, en hoe meer dat ik er over denkt, ik ben blij dat dit alles achter de rug is ivm de onnozele en levensgevaar
    lijke testen om maar een * meer te halen, dit is mss off topic, maar hoe ouder dat je wordt, hoe meer dat ge er over zit te denken.

• roger

Deelnemer
    13 januari 2006 om 11:54

Enne ….
    proficiat met je ****

Amai, weer nen 4 sterren generaal!

• Jacky Shark

Deelnemer
    13 januari 2006 om 12:00

Roger, het was de 5 juli 1995 dat ik mijn **** heb “gekregen”. Misschien dat het hier en daar niet zo duikdelijk overkomt, maar om mijn gedachten te ordenen achter een PC is niet altijd eenvoudig…

• zeekat

Deelnemer
    13 januari 2006 om 14:22

@ webmaster

je beslist zelf of je al dan niet meedoet aan het ideal systeem
    doe je eraan mee volg dan de voorschriften
    alles is te herleiden tot de controleerbaarheid
    al bij al heb je weinig werk met het kleven van de zegeltjes

• Jacky Shark

Deelnemer
    13 januari 2006 om 14:28

Zo is het!!! Toen er geen zegels waren , was alles gemakkelijker, en er waren geen foetellarijen om een paar centjes te “verdienen”. Nu, logboek met alle duiken scannen en oh wee als je te diep hebt gedoken. Alles wordt scherp nagekeken en als er iets niet klopt, vaarwel IDEAL en de centjes.

• Webmaster

Deelnemer
    13 januari 2006 om 15:12

Bedankt voor de reacties.

De zegeltjes kleven zijn inderdaad het minste werk.
    Het is gewoon die hele procedure achteraf van logboekjes kopieren, proefduiken opzoeken en markeren, …

Op de duur vraag ik me af of je niet meer werk steekt in die administratie dat wat het achteraf opbrengt. Dit is gewoon mijn bedenking.

Maar ik heb beslist om het eens een jaartje te doen en op het einde van het jaar zie ik dan wel verder.

• zeekat

Deelnemer
    14 januari 2006 om 04:11

Heel verstandig webmaster

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader