Duikforum Duikforum Reizen adriatische riviera

• Creator
    Discussie

yolanda
    Deelnemer

Is het mogelijk om aan de adriatische kust te duiken ?
    Heeft iemand hier ervaring mee en is het de moeite ?
    Alvast bedankt voor de input

Yolanda

• adriatische riviera

Pladijs reageerde 17 jaar geleden 5 Leden · 7 Reacties
  • Trico Traco

Deelnemer
    12 januari 2006 om 12:02

• FrankyH

Deelnemer
    12 januari 2006 om 12:24

Duiken in croatie vind ik nogal duur temeer het er geen superduiken zijn.
    Je moet er ook al een vergunning kopen die een jaar geldig is om er te mogen duiken.

• roger

Deelnemer
    12 januari 2006 om 15:33

Hè …
    ik was in 2005 in Dubrovnic.
    Geen kosten, mooie duiken.

• Pladijs

Deelnemer
    19 januari 2006 om 02:55

Te duur vind ik ook , ze verhogen elk jaar hun prijzen + verleden jaar heeft iemand zijn been verloren op een van de eilandjes in kroatie . dit eiland was clean maar ze hebben er een vergeten en…..pech.
    In Pakostane zijn er vrienden aangevallen geweest door kroatische hooligans , ik heb hen naar het hospitaal gebracht. Zij waren ook duikers….
    Natuur is er mooi maar met al die mijnen en dolle bestuurders vind ik het redelijk onveilig.
    Duiken is goedkoper in Egypte …..

• yolanda

Deelnemer
    19 januari 2006 om 10:11

Bedankt voor de input, zal er nog eens goed moeten over nadenken !
    Misschien wordt het dan wel weer Egypte

Thks

Yolanda

• roger

Deelnemer
    19 januari 2006 om 10:28

Nare ervaringen die je daar vertelt Pladijs.

Wij hebben in Dubrovnic niets speciaals gezien of gemerkt. Het is daar veiliger dan in Brussel.
    Het duiken was eveneens veilig met stipte procedures en prima materiaal. Standaard dubbele kraan, met DIN of INT. Standaard walkie-talkie verbinding met de kust en met de hyperbare kamer zo nodig…

Het enige vervelende is het overaanbod aan … russen in de all incl hotels. Maar dat heb je in Egypte ook.

• Pladijs

Deelnemer
    19 januari 2006 om 23:26

t’was een nederlander die zijn been heeft verloren , en degene die aangevallen zijn geweest wouden zijn vrouw en kinderen afkloppen ,maar hetwaren jongeren die de touristen bui waren
    en niets anders te doen hadden uit verveling. Hooligans dus en geen dieven of aanranders
    zoals in Brussel.Het probleem was dat ze aan de kaai een grote ribtec boot hadden liggen met een grote mercedes kamionet en zij waren er echt niet meer gerust om nog langer te blijven wegens mogelijke vandalisme.
    De politie trekken zich daar niets van aan. Na vele jaren naar Kroatie te zijn geweest was dit hun laatste keer. + je hebt 2 duikvergunningen 1 om autonoom te duiken met eigen boot maar die kost +- 300 Euro of de kleine vergunnning om met een club te duiken 10 tal euro.Boot aanlegplaatsen in Kroatie verdubbelen bijna elk jaar in prijs .

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader