Duikforum Duikforum Uit fouten leren een (niet) duikje

• Creator
    Discussie

Werner
    Participant

De rubriek is niet helemaal gepast maar vondt het hier toch het beste staan.

Lazy Charles
    Sedert 07/11/2004 Datum : 09/01/2006 17:54:26

——————————————————————————–

Werner het water in de put was 3 graden
    Bram en Peter, voor de Bergsche Diepsluis heb ik 2 graden gemeten.
    één voordeel hebben we , het zal waarschijnlijk niet kouder meer worden.

Allemaal bedankt voor de duikjes en Werner volgende keer meer geluk hé.

Voor diegenen die zich nu afvragen waarom ik de volgende keer meer geluk zou moeten hebben een kleine toelichting.
    De bedoeling was dus om met Lazy een duikje te doen in Ekeren.
    Het was voor mij geleden van toen het water nog een 16C° was dat ik nog gedoken had zeg maar een maand of drie/vier.
    Opgetuigd dus, ik duik met dit type weer en temp nog steeds nat ,wel met shorty onderaan.
    Bij het afdalen dampte mijn masker steeds weer aan (ik had niet zo direct zin om onder water mijn masker te laten vollopen en te klaren dus even naar boven en masker nog even gespoeld) terug naar -3m maar dan bekruipt mij een beklemmend gevoel rond de maag en borststreek, nochtans alle riemen zo los mogelijk gezet. ik ben tegenover mijn laatste duik wel een kiloke of 4/5 aangekomen en dat was er in combinatie met die shorty blijkbaar te veel aan. Heel even speelde ik met de idee van toch maar proberen, maar met in het achterhoofd de idee dat dat beklemmend gevoel waarschijnlijk zich zou blijven manifesteren maar wijselijk de duik afgebroken nog voor hij goed en wel was gestart.
    Jammer. 🙁

• een (niet) duikje

Lazy Charles reageerde 17 jaar, 1 maand geleden 9 Leden · 9 Reacties
  • Luc Dupas

Deelnemer
    9 januari 2006 om 18:41

Toch geen lucht zitten happen van de spanning wegens “te lang geleden” en dan iets te snel gestegen ivm dat aangedampt masker en dan met lichte maagkolieken opgezadeld ? Nog lang na de duik last gehad van de druk op de maag, en/of veel “boerkes” moeten laten ?

• Werner

Deelnemer
    9 januari 2006 om 18:53

geen lucht zitten happen hoor. na uit het water te gaan is die druk nog een 10′ aanwezig geweest en was gelijk weg toen ik mijn vest(pak) en longjohn uitdeed.
    En geen enkel “boerke” moeten laten.

• anemona

Deelnemer
    9 januari 2006 om 18:59

jammer voor je Werner…volgende keer beter ?

• blubberke

Deelnemer
    9 januari 2006 om 19:17

zie je wel dat een duikpak kan krimpen door niet te gebruiken.

• Dedjutoch

Deelnemer
    9 januari 2006 om 19:28

Jaja, neopreen dat krimt en minder soepel wordt als je het een tijdje niet meer gebruikt!
    Ge zou van minder “penspijn” krijgen!
    Nu ken je de betekenis van “doffe ellende” ook Werner 😉 !!!

Ach ja Werner, volgende keer meer geluk! Als het water weer wat warmer is, en die shorty niet meer aan moet!

Eddy

• Guppie

Deelnemer
    9 januari 2006 om 22:31

Ja, zien jullie nou wel dat ik gelijk had en dat pakken krimpen ;-)))))

Werner, de volgende keer meer succes.

• Toontje

Deelnemer
    9 januari 2006 om 22:50

BTW: hoe was het zicht bij BD?

• pyjamaduiker

Deelnemer
    9 januari 2006 om 23:31

Meer geluk volgende duik Werner

@Guppie zal volgende keer chocomelk light meebrengen :-))))))

• Lazy Charles

Deelnemer
    10 januari 2006 om 07:40

Zicht BD was rond de vijf meter alhoewel er ook plaatsen waren waar er precies een zandstorm geweest was alhoewel we als enigen in het water waren.

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader