Duikforum Duikforum Reizen spanje

• Creator
    Discussie

david
    Deelnemer

wij gaan in de zomer vakantie warschijnlijk naar spanje met de mobilehome
    nu nis mijn vraag of je naar spanje kan rijden zonder alte veel bergen
    bv een KLEIN stukje door italie

gr david

• spanje

Stropken reageerde 17 jaar geleden 14 Leden · 46 Reacties
  • anemona

Deelnemer
    9 januari 2006 om 12:04

naar Spanje via Italie ??
    Pak eens even snel de kaart van Europa voor je David !?

• Trico Traco

Deelnemer
    9 januari 2006 om 12:12

• david

Deelnemer
    9 januari 2006 om 12:12

gheb ik net gedaan en het gaat er mij om om geen bergen (pirineen) te hebben
    en idd langs italie is wel een omweg maar het is vakantie dan he dat is geen grote ramp

• anemona

Deelnemer
    9 januari 2006 om 12:16

de weg langs de Middelandse Zee is vrijwel vlak David !
    En hoe kom je dan volgens jou in Italie zonder bergen…??

• david

Deelnemer
    9 januari 2006 om 12:20

ik weet het niet ik ben nooit goed geweest ik aardrijkskunde en ik heb ook geen geografische kaart ik mijn hoofd :)))))

• Carl A

Deelnemer
    9 januari 2006 om 12:23

Misschien kan je vanuit Frankrijk een (veer)boot nemen naar Spanje ? Dan heb je niks bergen te doen (behalve wat “heuveltjes” onderweg)

• Spider Mastermind

Deelnemer
    9 januari 2006 om 12:25

De enige bergen die ge hebt als ge over Frankrijk rijdt zijn de Pyreneën op de grens Frankrijk – Spanje. De hellingen in de Ardennen zijn echter veel steiler dan die van de Pyreneën dus als je de Ardennen bent gepasseerd heb je het ergste gehad.

• david

Deelnemer
    9 januari 2006 om 12:47

zijn de pirineen niet hoger

• wendy

Deelnemer
    9 januari 2006 om 12:50

anders rijdt ge tot engeland (trein), ge pakt nen boot richting tarifa, dan pakt ge nen boot richting sicilië en dan richting de voet van Italië. onderweg komt ge nog wa eilandekes tegen
    dan hebde gelijk ne chique cruise gedaan zonder ene berg tegen te komen.
    hoehaaa

• david

Deelnemer
    9 januari 2006 om 12:59

dat word wel een dure reis he

• wendy

Deelnemer
    9 januari 2006 om 13:00

ge moet er wat voor over hebben hé

• Dries

Deelnemer
    9 januari 2006 om 13:02

David…..

Is het nen grote Mobilhome? Vraag anders of ge hem op de Viper van rudi kunt parkeren… Zeker en vast geen bergen… Wel golfjes… vooral als je de bocht rond Portugal gaat maken. Maar ik heb wel goeie pilletjes hoor.. Zelfs Luc is niet meer zeeziek. 🙂

Nu effe serieus… Hoe zou jij van Italië naar spanje gaan? Je zal toch wel altijd die heuveltjes tussen Frankrijk en Spanje over moeten. En geloof me… de bergjes richting Italië zijn iets hoger dan die van Spanje.

Ooh ja… moest je toevallig vrij veel lego-blokjes tegen komen… Dat is het teken dat je mobilhome in achteruit staat 🙂

Dries

• roger

Deelnemer
    9 januari 2006 om 13:11

kijk eens op : http://www.jadot.net/carto/3d/languedoc_roussillon_3d.html
    Dit is een 3D beeld over de “bergen” waar je over moet bij de Pyreneën …

Je ziet dat je van Frankrijk naar Spanje rijdt op …zo goed als zeeniveau.
    Niks, bergen, zip !!!

Inderdaad, als je bezorgdheid is om over de “bergen” te geraken, zijn de Pyreneetjes geen probleem.

Ik zou wel de Ardennen mijden, en over Parijs of Rijsel rijden.

• botervisje

Deelnemer
    9 januari 2006 om 13:11

nog is ffkes serieus, denk je dat je de bergen niet opkan met je mobilhome?
    Ter info, wij zijn ooit naar spanje gereden met een gewone wagen, 1600, 5 personen, 5 flessen, 5x duikuitrusting (boven in een thule bak) en de gewone bagage om te camperen. Denk dat we maar 1 keer serieus traag (70km/uur) naar boven gingen dus????

• Dries

Deelnemer
    9 januari 2006 om 13:16

Mja botervisje…

Zoveel sterke mansbenen om mee te trappen… en jij sturen…

Uiteraard gaat dat vanzelf 😉

• Webmaster

Deelnemer
    9 januari 2006 om 13:18

Moet ik dit nu in de zwans zetten of meent hij dit echt ??

• Trico Traco

Deelnemer
    9 januari 2006 om 13:38

• Spider Mastermind

Deelnemer
    9 januari 2006 om 13:56

@david

“zijn de pirineen niet hoger”

Er is wel een verschil tussen hoog en steil. En ’t is niet opdat die toppen hoog zijn dat de weg naar Spanje ook over die toppen loopt.

En voor mij mag dit ook naar zwans.

• Spider Mastermind

Deelnemer
    9 januari 2006 om 14:01

@Dries

“Ooh ja… moest je toevallig vrij veel lego-blokjes tegen komen… Dat is het teken dat je mobilhome in achteruit staat :)”

En als ge plotseling van 70 naar 120 schiet dan hebben ze uw caravan gepikt 🙂

• david

Deelnemer
    9 januari 2006 om 18:16

nee dit is geen ZWANS mijn moeder heeft cluster een soort migrijne en daar door kan ze niet tegen drukverschillen

GEEN ZWANS

gr david

• Luc Dupas

Deelnemer
    9 januari 2006 om 18:38

’t Zijn niet zozeer de drukverschillen die je moeder een nieuwe cluster-aanval (“cluster headache”, een niet-migraine soort hoofdpijn van hoogst waarschijnlijk vasculaire oorsprong) bezorgen, David, maar wel de lagere zuurstofconcentratie op grotere hoogte, v.b. als je hoger in de bergen gaat, of zelfs in een vliegtuig met drukcabine.
    Wat mogelijks kan helpen: O2 toedienen (v.b. met zo’n “neusbrilletje”, 2-3 liter/min, tijdens vluchten of ritten op grotere hoogte), rustig blijven, fel licht en stress vermijden, mogelijks een “cold pack” op het voorhoofd. Maar “garantie” is er niet… ;-(

• david

Deelnemer
    9 januari 2006 om 19:27

oke luc dat gaan we zeker eens na vragen bij de dokter wat zuurstof in een rijdende auto(mobilhome) je kan de ramen open zetten maar dan nog het houd toch gevaar in he
    maar iniedergeval heel hartelijk bedankt

gr david

• Luc Dupas

Deelnemer
    9 januari 2006 om 19:34

Zo direct geen groot probleem zenne David… zolang d’er maar niemand zit te roken in de wagen, of ontstekingsbronnen direct bij de neus van je mama houdt…
    Het gaat uiteindelijk maar om 2-3 liter/min en in een auto is sowieso altijd wel wat ventilatie. Moest dat echt een probleem zijn, dan zou er geen enkele nog niet ontplofte ambulance zijn he… 😉

• david

Deelnemer
    9 januari 2006 om 19:45

das ook weer waar luc

• Trico Traco

Deelnemer
    9 januari 2006 om 20:14

Page 1 of 2

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader