Duikforum Duikforum Reizen overgewicht vlucht

• Creator
    Discussie

movieman
    Deelnemer

Ik vertrek volgende week naar Indonesië met Singapore Airlines en ik zal 50
    KG bagage mee hebben!
    Nu heb ik speciaal toen ik mijn ticket boekte enkele maanden terug gemeld
    dat ik extra kg zal hebben en ik heb toen een optie genomen waarbij ik 30KG
    ipv 20KG mocht meenemen. (meer was op voorhand niet te regelen) ik heb
    hiervoor ook bijbetaald.
    Heeft er iemand een idee of ik problemen ga hebben? en wat me dit grapje zou
    kunnen kosten? sommige beweren dat me dit 50 euro per KG zou kunnen kosten!
    Ik vlieg vanuit AMS naar Singapore en dan verder naar Manado.

Groeten Bruno

• overgewicht vlucht

Zeemeermin reageerde 17 jaar, 1 maand geleden 13 Leden · 17 Reacties
  • Jacky Shark

Deelnemer
    8 januari 2006 om 17:02

Eerst: de inhoud van uw bagages controleren(heb ik dit ECHT nodig of kan ik zonder)…
    Tweede: hoeveel weegt mijn duiktas??? Ik heb een oud en onverslijtbaar “ABL-zak” gekregen van mijn dochter haar vriend(1° para)…het weegt zo goed als niks, terwijl vele trollie’s reistassen bijna 5 kg wegen. Ik neem het strikte minimum, en ik blijf onder de 20 kg hoofdbagage’s…mijn handbagage 5 kg. Fototoestel, housing, flitser, en duikcomputer gaan mee in de handbagage, meer niet. Natuurlijk wegen uw onderwateropnamesapparaturen en laptop zwaarder dan mijn eenvoudige spullen, en je kunt helaas niet zonder…ik denk dat 5 kg “sparen” op een totaal van 50 mogelijk is!!! succes hé Bruno, en prettig verlof…
    Wanneer komen jullie terug???

• movieman

Deelnemer
    8 januari 2006 om 17:27

Jacky,

Bedankt voor je antwoordt! Maar zoals je vermoedelijk al weet is dit niet mijn eerste reis, en je wel zeer nutige tips zijn voor mij de normaalste zaak van de wereld!
    Mijn duiktas, is speciaal gekocht op zoveel mogelijk volume zonder gewicht deze weegt dan ook zo goed als niets!
    Ik ben 4 weken weg en buiten 3 zwembroeken 10 T-shirts en enkele onderbroeken en een tandenborstel gaat er niets mee! (Ik duw zelf de tube tandpasta uit zodat er niet meer inzit dan nodig!)

Zelf mijn duikmateriaal heb ik gekocht met het oog op reizen dus zo goed mogelijk maar toch zo licht mogelijk! maar ja hier maak ik natuurlijk het meeste gewicht.

Dit alles weegt bij mij dus 20 kg! mooi binnen het gewicht!
    Maar nu het lastige ik heb sinds kort een nieuw OW huis wat in koffer met alle benodigdheden 30KG weegt! Ik kan er moeilijk een stukje afslijpen om hier gewicht te besparen he 🙂

We zijn terug op 11-2

Groeten Bruno

• Jacky Shark

Deelnemer
    8 januari 2006 om 17:46

Yep, daar zit het hé…het OW huis op zich weegt al wat, en de accu’s en de rest dat ge nodig heb voor de mooie o.w opnames…mss dat de Pavamo minder gewicht heeft???

• Godiva

Deelnemer
    8 januari 2006 om 18:08

zo’n groot overgewicht gaan ze wss niet door de vingers zien. Ik ben naar de filipijnen geweest: om de heenweg hebben ze wel een 2-tal kg extra door de vingers gezien, echter op de terugweg (ik heb daar 2 maanden gezeten, wat souvenirs gekocht en een aantal dingen gekregen van mensen die ik daar heb leren kennen) zat ik er een 10-tal kg over. Toen ze mij per kg wilden laten betalen kwam dat bijna overeen met mijn retourticket! Dat was natuurlijk even slikken. Met heel zielig kijken hebben ze mij het minimum (5 kg) laten betalen. Nog heel duur :-S

• Joe Piler

Deelnemer
    8 januari 2006 om 18:55

Ik ben ik naar Indonesië geweest, maar 10 T-shirts heb je daar helemaal niet nodig. Een T-shirt laten wassen, kost daar 5 oude belgische frankskes, dus ik neem er nooit meer dan vijf mee.
    Op voorhand een mail sturen naar Singapore airlines, waarin je meld dat je duiker en OW-fotograaf bent helpt soms ook.
    Wat ik ook al gedaan heb bij overgewicht: wachten tot er mensen aanschuiven die weinig bagage bijhebben, deze aanspreken om samen met hen in te checken.
    Tot 5 kg overgewicht per persoon zien ze vlot door de vingers. Verder hangt alles af van de persoon achter de balie. Wat dat betreft heb ik in Zaventem niet echt goede ervaringen. In AMS wel, daar lachtte de man onze 15 kg overgewicht per persoon weg met de melding: “nou, dat valt reuze mee voor zo een reis, toch!”
    Maar alles hangt af van die persoon, dus ff kijken wie er het sympathiekste uitziet en dan maar duimen he.

• pyjamaduiker

Deelnemer
    8 januari 2006 om 19:05

Ik heb eind vorig jaar ook gevlogen met Singapore Airlines en heb toen ook de optie genomen om 30 kilo bagage mee te nemen ,ik had 40kilo bij en daar maakte ze géén problemen over .Zelfs de handbagage hebben ze niet gewogen en maar goed ook .
    Kan natuurlijk niet zeggen of ze problemen gaan maken over 20 kilo extra ,maar over 10 kilo hebben ze dat zeker niet gedaan .

Goede reis en plezierige vlucht .

• movieman

Deelnemer
    8 januari 2006 om 19:09

Joe,

Dit is de meest optimistische versie dat ik al gehoord heb waarvoor dank!

Ik reis al jaren met overgewicht en allerlei trukken zorgen ervoor dat ik nog nooit heb moeten bijbetalen (25KG handbagage die ik op zij zet tijdens incheken 🙂 en dan “zonder” handbagage met teveel gewicht naar de incheck en als ze dan iets zeggen zeg ik meestal ja maar ik heb geen handbagage 🙂 dan ja maar mijnheer dat mag niet zo werkt dat niet blablabla en dan ik van ho dat wist ik niet, moet ik dan 7 kg uit mijn bagage nemen mevrouw 🙂 , en dan is het altijs allee het is goed voor 1 keer!
    Dan achter de hoek mijn 2 loodzware handbagage’s meenemen en weg zijn we 🙂

Maar nu gaat het niet meer lukken mijn handbagage was mijn OW huis met lampen en toebehoren + laptop etc…. nu kan ik onmogelijk mijn OW huis als handbagage meenemen is groot en weegt 30 kg in koffer!
    Ik ben dan ook niet te beroerd om er eventueel extra voor te betalen maar 50 euro per KG? dat is er toch wel over!

Groeten Bruno

• stach

Deelnemer
    8 januari 2006 om 19:21

voor alle vluchten is er 1 gouden regel
    zo vroeg mogelijk inchecken .
    waarom? die madammekes kunnen op hun schermpje zien hoeveel gewicht er reeds in de vlieger is.
    In het begin doen ze dus niet moeilijk maar hoe voller hoe moeilijker ze doen over overgewicht.
    Ik ben er nog in geslaagd om meer dan 200 kilo oversized bagage mee te nemen .gewoon op tijd gaan en die mensen rustig hun werk laten doen en dan lukt er veel héél veel.

Ze verklaren me altijd zot waarom ik zo vroeg wil gaan(ben dikwijls 3 uur op voorhand en meer zelf reeds op de luchthaven).

Dit alles is uit persoonlijke ervaring en vrienden van me die in de sector zitten

• Joe Piler

Deelnemer
    8 januari 2006 om 19:22

Je kan ook een deel van je bagage als cargo meesturen, dat kost veel minder dan overgewicht.
    Ik heb even op site van SIA gekeken, maar nergens staat een kostprijs bij het overgewicht. Ik dacht dat dat afhangt van de prijs van je ticket, een bepaald percentage van je ticket per kg overgewicht, maar zeker ben ik daar niet van. Waar ik wel zeker van ben is dat het peperduur is.

• david

Deelnemer
    8 januari 2006 om 19:30

en als je nu 20kg isomo zou mee nemen wat zouden ze daar op zeggen

gr david
    .

• Dries

Deelnemer
    8 januari 2006 om 19:52

Bruno,

Ik heb hetzelfde meegemaakt, maar met een vlucht naar Egypte.
    Dit heeft me 7 a 8 euro per kg gekost. Let op. Dat valt nog niet mee hoor.
    Uiteraard is het nu wel dat Singapore iets langer vliegen is 😉 Dus zal het per kg ook iets duurder zijn. Maar 50 euro lijkt me wel serieus overdreven.
    Ik schat dat het rond de 10 euro per kg zal zijn.
    Laat je het nadien even weten?

En in jou geval…. kan jij niet aan een perskaart geraken? Het is toch vrij professioneel dat je bezig bent. Indien perskaart, is het ook mogelijk om meer gewicht mee te nemen. Dan mag je het zelfs nog op de zetel naast je zetten indien er vrije zitjes zijn.

Groetjes

Dries

• anemona

Deelnemer
    8 januari 2006 om 19:56

@ stach:
    meer dan 200 kilo oversized bagage ……????

• Luc Dupas

Deelnemer
    8 januari 2006 om 20:15

> meer dan 200 kilo oversized bagage ……????
    Tja Moontje, dat waren drie Ollandse vrienden die goedkoop wilden reizen… 😉

• Toontje

Deelnemer
    8 januari 2006 om 20:17

Ja, al die mensen die altijd vrgen of je geen plekje in je bagage over hebt :-))

• steevke

Deelnemer
    8 januari 2006 om 22:52

Bruno,

wat ge ook altijd kunt doen: zeer zwaar gerief in uw kleren steken.
    Vorige keer heeft men mijn handbagage gewogen en die kon mee in de bagageruimte omdat ie te zwaar was – in maart steek ik mijn zware spullen zoals metalsub batterij, VR3 etc… in mijn jaszak 🙂

Alsdat niet voldoende is kan je nog altijd je jacket als jasje dragen, palmen aandoen ipv schoenen en draag je natpak ipv je kleren 🙂 🙂

Scheelt hem gegarandeerd enkele kilo’s!!

Steven

• Godiva

Deelnemer
    8 januari 2006 om 22:57

de prijs per kilo hangt idd af van de afstand dat je reist. Dus Egypte zal zeker stukken goedkoper zijn dan Indonesië. En ja, dan kan je wel eens aan 50 € per kg komen… (nu ja, misschien niet 50, maar toch daar in de buurt)

• Zeemeermin

Deelnemer
    8 januari 2006 om 23:02

Zeg Bruno het is toch niet de 1ste keer dat je vliegt hé !
    Direct aan den babbel met meisje of jongen (ja doe wat de mooiete hé) aan de incheckin
    en klaar is kees, Ja toch
    Grotjes en komt terug met mooie films hé

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader