Duikforum Duikforum Reizen Duiken in … Argentinië

• Creator
    Discussie

BlubKoen
    Deelnemer

Hallo iedereen,

Wij zijn eens aan het kijken of we een reis naar Argentinië gaan maken in het voorjaar. Als we dat doen zouden we misschien ook overwegen 🙂 om daar een paar duikjes te gaan doen.

Iemand daar al ooit eens gedoken?

Alvast bedankt voor je feedback!!

Koen

• Duiken in … Argentinië

robbyrey reageerde 9 jaar, 2 maanden geleden 6 Leden · 10 Reacties
  • Jacky Shark

Deelnemer
    5 januari 2006 om 13:49

Atlantisch oceaan dus, in het voorjaar op de zuidelijke halfrond. Er moet genoeg wrakken zijn in de buurt, Mar del Plata aan die kant, waar de Duitse super-cruiser-schip gezonken is
    (Prins Eugene??? Scharnhorst???)ben de naam vergeten.

• Pavamo

Deelnemer
    5 januari 2006 om 14:23

Heb in december 2003 tijdens mijn rondreis in Argentinië 2 duiken gedaan in Puerto Madryn (Península Valdés) met “Krill dive center”. Na een trip van drie weken door het land was het fijn om weer even in het water te liggen, maar alhoewel Puerto Madryn omschreven wordt als de duikhoofdstad van Argentinië zou ik daarheen toch nooit geen duikvakantie plannen. Watertemperatuur in december was 12°, zichtbaarheid ergens tussen de 10 à 15m. Qua fauna en flora kom je daar verschillende dingen tegen die je ook bij ons in de Oosterschelde ziet, het wrakje dat ik daar gedaan heb stond vol met zeeanjelieren, golbrekeranemonen en doorschijnende zakpijpen.
    Er wordt voornamelijk gedoken vanaf zodiacs die vertrekken vanop het strand, en de meeste duikplaatsen liggen op minder dan 30min varen.
    Ginds een duikcentrum vinden zou in princiepe geen probleem mogen zijn, voor zover ik mij herinner zijn er een stuk of 5 in Puerto Madryn.

GreetZzz…
    Patrick

• BlubKoen

Deelnemer
    5 januari 2006 om 17:11

En nog een berichtje 🙂 Net gezien dat de periode dat we naar daar dachten te gaan niet zal lukken … Het zal voor een volgende keer zijn dus. Dekke toch he.

Maar bon, dan zullen we binnenkort eens terug in de oosterschelde plonzen en denken dat we in Argentinië zitten he (nu nog iets vinden om dat bovenwater ook te denken …)

Toch bedankt voor de antwoorden he!

Koen.

• Bieke

Deelnemer
    16 november 2013 om 12:28

Intussen nog iemand ervaring met duiken in puerto madryn? of andere plaatsen in Argentina?

• Zeemeermin

Deelnemer
    16 november 2013 om 17:32

Hieronder hotel site van een vriend van ons
    http://www.monkeyhostel.com/index.php

• robbyrey

Deelnemer
    16 november 2013 om 18:21

Over een kleine 2 jaar daar geweest, maar wel in het uiterste zuiden. (Ushuaia), op doorreis naar Antarctica.
    Daar gedoken met http://www.ushuaiadivers.com.ar/, was tof!
    (nu weet ik natuurlijk niet waar je juist gaat in Argentinië, Ushuaia ligt maar een 3000 km van Buenos Aires…

Grtz,
    Robby

• Bieke

Deelnemer
    27 november 2013 om 13:53

bedankt voor de info… ik heb ushuaia divers een paar weken geleden gecontacteerd, jammer genoeg nog steeds geen antwoord. Ik zal opnieuw proberen.
    Monkeyhostel check.

• Bieke

Deelnemer
    27 november 2013 om 14:00

bedankt voor de info… ik heb ushuaia divers een paar weken geleden gecontacteerd, jammer genoeg nog steeds geen antwoord. Ik zal opnieuw proberen.
    Monkeyhostel check.

• Bieke

Deelnemer
    27 november 2013 om 14:01

Monkeyhostel check.

• robbyrey

Deelnemer
    27 november 2013 om 20:44

Probeer anders deze link eens, kan veranderd zijn van lokatie op het net :

http://www.tierradelfuego.org.ar/divers/pages/home.html

Mailadres van Carlos :
    mailto:divers@tierradelfuego.org.ar
    mailto:ushuaiadivers@yahoo.com.ar

Grtz,
    Robby

Start of Discussion