Duikforum Duikforum Reizen hotel/duikcenter Marsa Alam of zuiderlijker

• Creator
    Discussie

stijn
    Deelnemer

hoi Divers,

Heeft er iemand van jullie ervaring met hotel/duikcenter in Marsa Alam of ietsje zuiderlijkere richting. Eventuele tentenkampen met daaraan bungalows gekoppeld is ook welkom dit om ieders wat wils te geven ??

• hotel/duikcenter Marsa Alam of zuiderlijker

100%WaterProof reageerde 17 jaar, 1 maand geleden 6 Leden · 5 Reacties
  • Jacq

Deelnemer
    2 januari 2006 om 11:28

Ik kan het de kamp Marsa Shagra van Red Sea Diving Safari aanraden. Ik ben er net een weekje geweest en het was fantastisch. Ongelimiteerd duiken op huisrif of met trucks naar andere duiksites.

• Emmie

Deelnemer
    2 januari 2006 om 12:08

Ik ben zelf zowel in de tentenkampen Marsa Shagra (ook hut en chalet mogelijk) als Wadi Lahami (ook chalet mogelijk) geweest. Beide worden gerund door Red Sea Diving Safari.
    Ben er zeer over te spreken.
    Marsa Shagra is wel veel groter van opzet en kan in hoogseizoen dus erg druk zijn.
    Wadi Lahami is kleinschaliger, maar vereist wel iets meer duikervaring.
    In Marsa Shagra kan je vrij op het huisrif duiken en zijn er 2 truckdives gepland per dag. In Wadi Lahami ben je gebonden aan de zodiacs, aangezien je er niet rechtstreeks vanaf de kant op het huisrif kan duiken. Hier staan ’s ochtends 2 duiken op het programma. Vertrek met zodiac rond 7 uur (althans bij mij toen ik er in nov. 2004 was). Terug in kamp voor lunch rond 12 uur. ’s Middags een duik op dichterbij gelegen riffen en evt. rond de klok van 6/7 uur ’s avonds een nachtduik op het “huisrif”.
    Op mijn website kan je een complete daginvulling vinden.
    Marsa Shagra is dus iets relaxter van opzet qua indeling. Behalve dan voor de truckdives. Maar dat is wat later op de ochtend en in de middag. En je hoeft niet bij beide mee. Vrij duiken op het huisrif is eigenlijk altijd wel mogelijk (wel even inschrijven op het bord). En gezien het feit dat het huisrif zowel in noord als zuidrichting loopt, je kunt kiezen om van de kant af heen en weer te duiken of je weg te laten brengen cq. op te laten halen met de zodiac, zijn er verschillende mogelijkheden om veel van het huisrif te zien.

• Jacky Shark

Deelnemer
    2 januari 2006 om 13:05

Is Mustafa “Crazy shark” nog altijd daar??? Die was vroeger bij DiversIntl.in Sharm…
    knappe gast en zeer aangenaam gids, ook nie te moeilijk.

• Willij

Deelnemer
    2 januari 2006 om 13:29

Ik ben in maart 2003 in hotel Lahami Bay te Berenice geweest en heb er gedoken met http://www.oceanpro-diveteam.com. Ik ben van Dusseldorf vertrokken omdat men toen nog niet van uit Nederland of België naar M.A. vloog.
    Het was een nieuw lux hotel en ligt ± 125 km onder het vliegveld van M.A. vlak bij Rasbanas. Het was bovendien nog goedkoper dan een tentenkamp in die buurt.

Het was indertijd het meest zuidelijke hotel. Het huisrif was niet zo geweldig maar met de dagboot duik je op veel riffen die je normaal met de Livaboads diep zuid aan doet.

Ik heb geboekt via een klein Nederlans reisburo bij Neckermann Duitsland.
    Blue Wave: bluewave@skynet.be kon het ook aanbieden.

Groetjes, Willij

• 100%WaterProof

Deelnemer
    2 januari 2006 om 15:18

ik ben in 2004 in het Zabargad Dive Resort in Hamata geweest, prima hotel en duikcentrum.
    Duiken op het huisrif is mooi, vooral de nachtduiken. Het rif bestaat uit een rechte wand tot ong. 8 meter en gaat daarna geleidelijk over in een zanderige bodem die langzaam afloopt. Er staat dikwijls een flinke deining waardoor het inspringen vanaf de pier wel spectakulair is, soms ook wel wat stroming. Gesleep met flessen is hier ook niet, die worden op vraag gebracht met de ezel. De boten vertrekken vanuit de ‘haven’ van Hamata en je wordt erheen gebracht met trucks. Ongeveer 10 min. rijden. De riffen die wij aangedaan hebben waren mooi, bestonden voornamelijk uit hard koraal en zowat alles wat er te zien is in de rode zee vind je er. Het is hier ook toegelaten om tot
    -40m te duiken.
    In 2005 ben ik in het Shams Alam Beach Resort geweest, dit ligt ongeveer 1.5 uur rijden zuidelijk van de luchthaven van Marsa Alam maar niet zo diep als Hamata. Ook dit hotel is de moeite en het duikcentrum eveneens. De boten vertrekken van de stijger aan het duikcentrum waar ook het huisrif ligt. Dit huisrif is iets minder dan dat van Zabargad maar ook zeer de moeite, vooral voor het kleine leven, in de buurt zwemt ook een zeekoe. De bootduiken zijn prima, maar worden wel allemaal in het Wadi Gimal gebied gedaan. Deze riffen liggen allemaal vrij dicht bij elkaar op 30′ varen en zijn allemaal mooi. De voordelen zijn dat enkel dit hotel en sommige live-aboards die passeren hier duiken. De maximale diepte hier is ongeveer -20 m omdat de riffen allemaal op een zandvlakte liggen tussen het vaste land en het Gimal eiland, enkel shaab Sharm ligt in open zee, deze heb ik niet kunnen doen wegens teveel wind. Mijn voorkeur gaat uit naar shams alam, vanwege het ondiepe en daarom lange en mooie duiken.

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader