Duikforum Duikforum Reizen thailand

• Creator
    Discussie

janderycke
    Deelnemer

beste vrienden,

Vertrek 7 januari naar thailand en wou even jullie nuttig advies inwinnen.
    Wat raden jullie aan , waar te duiken en waar te verblijven, wat moet er zeker vermeden worden en dergelijke alvast bedankt voor de hulp, greetz jan

trouwens als er iemand toevallig in deie periode daar is kunnen we misschien een seen duikje maken ?

• thailand

blenny reageerde 17 jaar, 1 maand geleden 6 Leden · 10 Reacties
  • roger

Deelnemer
    23 december 2005 om 15:35

Waar te duiken: in het natte liefst …
    Waar te verblijven: hoog en droog liefst …
    Zeker vermijden: unsafe sex …

verder GOEDE REIS !!

• janderycke

Deelnemer
    24 december 2005 om 15:29

ik dank u alvast voor uw medewerking !

• stevenl

Deelnemer
    25 december 2005 om 08:38

De Andaman Kust biedt het beste duiken in Thailand, en is ook de plek waar het weer in deze tijd van het jaar het beste is. Phuket biedt daar de meeste keuze aan duikplekken. Op Phuket vind ik Kata heel aangenaam. Genoeg te beleven, en niet de drukte die Patong en in mindere mate Karon hebben.

Ik zou proberen een trip te maken naar de Similans (kan als dagtrip en als liveaboard, al avnaf 2 dagen/1 nacht), probeer plekken als Shark Point, King Cruiser, Anemone Reef te bezoeken en Hin Daeng en Hin Muang.

• janderycke

Deelnemer
    25 december 2005 om 15:47

Lijkt me een leuk idee , hoe zit het trouwens met de zichtbaarheid rond deze tijd van het jaar , kan ik het vergelijken met zeg maar de wateren in de caraiben of egypte ?
    Ikdacht persoonlijk van wel ,maar hoor dan weer van vrinden dat het er slechtr is …

• ThierryD

Deelnemer
    25 december 2005 om 16:40

Zichtbaarheid in januari hangt af van duikstek tot duikstek! Ik ben er al vaker in januari gaan duiken en soms is het +25 meter, soms een pak minder maar nog steeds ruim voldoende naar Belgische/Nederlandse normen! De laatste keer dat ik er gedoken heb was juist na de Tsunami en die had blijkbaar een soort “cleansing-effect” gehad want het zicht was er toen naar het schijnt merkelijk beter dan net ervoor!
    Van 27/1 tot 31/1 heb ik voor het eerst een live-aboard bij Steven geboekt en ik ben erg benieuwd!

• stevenl

Deelnemer
    26 december 2005 om 08:17

Klopt helemaal.

In zijn algemeenheid zul je op duikplekken als de Similans een prima zicht hebben. Het kan hier soms wat slechter zijn, maar dat is heel tijdelijk. Op andere plekken als Shark point, Anemone Reef is het zicht meestal wat minder dan in Egypte. Daar staat tegenover, dat er een grotere varieteit is onder water.

• janderycke

Deelnemer
    26 december 2005 om 19:44

lijkt me allemaal zeer positief, dus als ik het goed begrijp zou ik bij steven ook een live-abaord kunnen boeken?
    Wat zijn zoal de prijzen ?
    Als je er 27 jan bent thierry, dan zit ik daar ook nog , blijf tot en met 31 januari en vertrek zaterdag 7 januari.

• janderycke

Deelnemer
    2 januari 2006 om 20:06

bedankt voor jullie reacties , mijn tel is 0497932071 als er iemand op dezelfde moment in thailand is laat maar iets weten en dan kunnen we een duikje maken(7-31jan)

groeten jan

• rudive

Deelnemer
    2 januari 2006 om 22:34

ik ken daar een belgische die daar in een duikcentrum werkt annuska_billiau@hotmail.com doe ze de groeten van rudi

• blenny

Deelnemer
    4 januari 2006 om 17:26

Zeker sharkpoint en Anemonereef doen. Heb King Cruiser ook in Februari gedaan. Echt de moeite! Similans is ook wel de moeite, vooral Richelieu Rock was adembenemend mooi…

Goede reis

Greetz

Gino

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader