Duikforum Duikforum Federaties cmas

• Creator
    Discussie

tatoo
    Deelnemer

Lid bij cmas : twee 2* mogen samen duiken
    Nelos, lid bij cmas : twee 2* mogen NIET samen duiken
    k verstaat nie…

• cmas

Webmaster reageerde 17 jaar geleden 32 Leden · 117 Reacties
  • botervisje

Deelnemer
    19 december 2005 om 15:13

oh jawel hoor tatoo, met de nieuwe richtlijnen mag het wel, ook zonder toestemming van een I* aan de kant, wel niet overal, maar het mag. Lees de nieuwe regels maar eens na.

• N2Junkie

Deelnemer
    19 december 2005 om 15:17

Olรฉ, daar gaan we weer.

Niet in donker stromend water (Noordzee, Oosterschelde).
    Niet in steengroeves. (Al begrijp ik niet waarom).
    En max. 20m in de andere putten (zandafgravingen ed.), en dat is al helemaal om te lachen.

Maar ja, bij Nelos zijn het echte Belgen hรฉ, regelneven.

Jan

• tatoo

Deelnemer
    19 december 2005 om 15:18

en waar vind ik die regels. Nochtans heb ik ferm onder mijn kloten gekregen omdat ik ben gaan duiken met een ander 2*.(Ben zelf 2*)

• Admin

Beheerder
    19 december 2005 om 15:20

er is niets aan te verstaan ,het is heel simpel.
    elke federatie heeft zijn eigen regels .
    CMAS is wereldwijd
    In Belgie heeft Nelos aangesloten bij CMAS zijn eigen regels en reglementen.
    bij hun is de regel een 2*en een 3* mogen tesamen duiken.
    VVW is ook CMAS en daar mogen 2* duikers wel tesamen duiken ,het is dan ook een andere federatie .

Internationaal mogen alle andere 2* of AOW brevetten wel tesamen duiken ,rekening houdend met hun dieptebperkingen of verplichtingen binnen hun federatie.

• Dries

Deelnemer
    19 december 2005 om 15:20

Ik wil niet te cru over komen. Maar hebben ze hierover in je club niet gesproken? Dit is dus echt wel BASIC voor een duikbrevet. En moet reeds gekend zijn als 1* duiker. En kan je voor zulke vragen niet bij je club terecht?

Let wel. ik heb er geen probleem mee hoor. Maar dit is toch een beetje de taak van je mededuikers om dat ook reeds duidelijk te maken?

en zoals botervisje reeds zegt. 2 x 2* mag in bepaalde gevallen dus wel.
    zie http://www.nelos.be

Dries

• botervisje

Deelnemer
    19 december 2005 om 15:23

waar heb je dan gedoken tatoo? Daar zie ik het enige probleem.
    Maar zoals Dries zegt, dit is elementaire kennis!!! Wie mag met wie en waar.

• Dries

Deelnemer
    19 december 2005 om 15:26

Botervisje,

Niet enkel het waar is van belang dacht ik. Ook is belangrijk welke generatie 2*D je bent. Indien je van de “oude” generatie bent, moet je dacht ik 3 duikleidingen gedaan hebben. En ook afgetekend.
    Luc.. Help je me hier even bij? Dit zijn zo van die uitzonderingen waar zelfs de 3*I het over oneens kunnen zijn ๐Ÿ™‚

Dries

• botervisje

Deelnemer
    19 december 2005 om 15:32

ja, en zo kunnen we verder blijven discussieren;-) “Elementaire” duikleidingen hรฉ dries, maar wie beslist wat een elementaire duikleiding is want die staat nergens beschreven.
    En dat van die afgetekende duikleidingen, wie gaat dat hoe controleren? ’t wordt een echt soepeke.

• Dries

Deelnemer
    19 december 2005 om 15:47

Ik weet het… Dermee dat ik over dat stuk ook twijfelde.

๐Ÿ™‚

• botervisje

Deelnemer
    19 december 2005 om 15:51

dit heb ik bij nelos gevonden:

Zijn vrijgesteld van de module duikleidingen:
    Alle gehomologeerde 2*-duikers; zij mogen dus onmiddellijk autonoom duiken maar met de geldende beperkingen.
    Alle kandidaat-2*-duikers wiens kaart (openwaterproeven) in orde is voor 01/02/05.
    Alle kandidaten wiens OW-kaart in orde is voor 01/02/05, moeten de nieuwe OW-proeven niet doen.

Dus volgens wat ik begrijp hoeven oude 2* deze duikleidingen niet te doen.
    Zou ook wel moeilijk te controleren zijn, tenzij je nu nog een uur vroeger afspreekt op de duikstek om de nodige administratie en controle uit te voeren;-)

• Dries

Deelnemer
    19 december 2005 om 15:58

Aaah ok.. weer wat bijgeleerd ๐Ÿ™‚
    Correct of niet correct, daar spreek ik me niet over uit ๐Ÿ˜‰
    Maar het is idd zo. Het zou niet te controleren zijn

• botervisje

Deelnemer
    19 december 2005 om 16:00

Graag gedaan;-)))

• Lazy Charles

Deelnemer
    19 december 2005 om 16:01

wie vond zich bijzonder genoeg om u “ferm naar uw kloten te geven”?
    Weer รฉรฉn of andere hoger gebreveteerde die geen tijd had om met u te gaan duiken en dan gefrustreerd is omdat ge het met iemand anders wel deed?

Als je meerderjarig bent doe en laat je wat je wil zolang je er niemand mee benadeeld of de wet overtreed.

Ik wil wel eens zien wie mij de les denkt te moeten lezen als ik met iemand ga duiken.

• tatoo

Deelnemer
    19 december 2005 om 16:04

GROOT GELIJK !!!!!!!!!!!

• Dries

Deelnemer
    19 december 2005 om 16:07

EEEuuuhhh

Al ik eerlijk moet zijn. ik vind wel dat een duiverantwoordelijke van een club daar wel recht toe heeft.
    In geval van een incident of ongeval is het de duikverantwoordelijk die zich moet gaan verantwoorden bij Nelos.

Ik ken Tatoo helemaal niet. Ik heb geen idee van duikervaring. Maar ik kan me wel voorstellen dat ik het niet graag zou gaan uitleggen bij Nelos als 2 leden van mijn club vermist zijn. vooral als het 2 x 2* is die daar niet mochten duiken.. En misschien nog eens allebei gaan duiken zijn om te gaan vieren dat ze de dag voordien hun 2* behaald hebben.

Let op… dit was een voorbeeld he. Ik weet niet of het zo is…

Dries

• botervisje

Deelnemer
    19 december 2005 om 16:10

idd dries, we kennen de ware toedracht niet, maar alleen het feit dat hij niet van deze regelingen op de hoogte is is al een nalatigheid of……..hij heeft zitten slapen in de les;-)))))
    En wat heet onder uw k….. krijgen? Was het gewoon een opmerking Tatoo of werkelijk uitkafferen, daar zit wel een groot verschil in.

• Dries

Deelnemer
    19 december 2005 om 16:12

Amaai botervisje….

Wij moeten gaan samenwonen… we zijn het wel rap eens met elkaar he ๐Ÿ˜‰
    Alleen heb ik schrik van die man van je ๐Ÿ˜‰

• botervisje

Deelnemer
    19 december 2005 om 16:15

och jongen, zo’n oude doos as ikke,-)))) maar zo ne slechte is mijn ventje ook nie hoor, trouwens ben er best (soms) content mee;-)))

• Dries

Deelnemer
    19 december 2005 om 16:18

haha

nu ga ik proberen wijselijk te zwijgen ๐Ÿ˜‰

• botervisje

Deelnemer
    19 december 2005 om 16:24

pfffffff, jonge snotter, ik denk dat je zo’n eind in de 20 bent, klopt dat? En je bent van OT.

• Dries

Deelnemer
    19 december 2005 om 16:26

Eind 20 klopt ja ๐Ÿ™‚
    Maar OT? Bedoel je Oud-Turnhout?
    Dan begin ik wel zenuwachtig te worden. Dat is dan het teken dat ge me op een of andere manier kent

• botervisje

Deelnemer
    19 december 2005 om 16:30

hihi, nu zal ik maar zwijgen;-)))))

• Dries

Deelnemer
    19 december 2005 om 16:33

Ik moet toegeven dat ik nu wel heel spontaan begin te bibberen ๐Ÿ™‚
    Straks ga ik nog denken dat ik gestalkt wordt… Het ergste is dat ik jou niet ken volgens mij. Enkel van op de site en een keertje Hippo.

• botervisje

Deelnemer
    19 december 2005 om 16:36

you make my day;-)))))lolllllllll, zie mail;-))
    Bij deze mijn officiele exuses om zo met je voeten te spelen;-)

• Willij

Deelnemer
    19 december 2005 om 16:37

Ik zie het wel, in Belgiรซ is het al niet veel beter al bij ons.

Tja dat soort vragen stel ik de laatste 10 jaar al niet meer.
    Ik duik als NOB CMAS duiker de laatste jaren met een PADI duiker. Ik weet niet hoe ver hij al is met zijn brevetjes maar het is een fijne buddy.

Met vakanties heb ik met diverse opleidingssystemen en nivo’s gedoken.
    Het zal mij allemaal worst wezen. Je ziet snel wat ze kunnen.

Maar jullie vragen natuurlijk ook eerst toestemming aan mijnheer pastoor voordat je met iemand in de koffer duikt ;-))

Tja er zijn nog steeds mensen die “Roomser dan de Paus” willen zijn.

Page 1 of 5

Start of Discussion
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu
ajax-loader